11 kwietnia Polski Dzień Radia i pierwsze urodziny naszej akcji!

9 kwietnia 2018

11 kwietnia br. w Polski Dzień Radia minie rok od startu akcji „I Love Radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce jako efektywnego medium reklamowego. Tego dnia, tak jak przed rokiem, odbędą się liczne atrakcje antenowe w ponad 160 stacjach w kraju.

Większość działań „I Love Radio” skupia się wokół serwisu Iloveradio.pl, gdzie w pierwszym roku funkcjonowania opublikowaliśmy dziesiątki artykułów z bazą wiedzy dedykowaną uczestnikom rynku radiowego tj. reklamodawcom, klientom domów mediowych oraz osobom poszukującym wiedzy na temat medium radiowego.

Na stronie regularnie publikujemy artykuły eksperckie, materiały wideo oraz dane dotyczące słuchalności. W serwisie dominują infografiki ukazujące, jak ważne jest radio dla większości Polaków. Nie brakuje też rozrywki w postaci quizów o radiu.

Z punktu widzenia reklamodawców kluczowe jest przystępne zaprezentowanie szerokiej gamy możliwości, jakie daje radio. Uzupełnieniem projektu internetowego jest, stale coraz popularniejszy, profil na Facebooku. – mówi Bartosz Kańtoch, project manager Iloveradio.pl

Działania I Love Radio są jednak o wiele szersze. Skoordynowane audycje poświęcone radiu, specjalne serwisy informacyjne oraz liczne konkursy z nagrodami – tak rok temu wyglądał polski dzień radia w 164 stacjach, które po raz pierwszy obchodziły go pod jednym hasłem „I love radio”. Kluczowym elementem była emisja wspólnego Charytatywny Bloku Reklamowego na antenach rozgłośni pięciu polskich nadawców radiowych – dzięki niemu zebrano kwotę 120 tys. złotych, przeznaczonych na rehabilitację dzieci z niedosłuchem. W tym roku całość działań zostanie powtórzona.

Akcję I Love Radio organizuje wspólnie 5 nadawców radiowych: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio. W pierwszym roku funkcjonowania I Love Radio otrzymało wyróżnienie w raporcie „Nadawcy 2017” wydanym przez branżowy miesięcznik „Media & Marketing Polska”. Projekt nagrodzono m.in. za połączenie sił przez konkurentów w celu promowania radia jako skutecznego medium reklamowego. „Media & Marketing” docenił też edukacyjną rolę projektu i platformy internetowej Iloveradio.pl oraz wspomniane obchody Dnia Radia.