Kampania VW Passat - wpływ reklamy na zachowania kierowców [CASE STUDY]

© bounlow-pic / Fotolia

Cel kampanii

W wyniku kampanii radiowej o 33 proc. wzrosła liczba osób odwiedzających dealerów Volkswagena, a o 15 proc. wzrósł ruch na stronie internetowej producenta.

© SplitShire / pexels.com

Volkswagen chciał promować specjalną edycję Passata przed wprowadzeniem na rynek nowego modelu. Edycja ta była tak samo wyposażona jak standardowy Passat Highline (posiadała m.in. podgrzewane skórzane fotele, wielofunkcyjną kierownicę), ale wzbogacona została o „zestaw firmowy” obejmujący m.in. telefoniczny zestaw Bluetooth i nawigację satelitarną.

© drubig-photo / Fotolia

Passat jest adresowany do pracowników umysłowych, menedżerów, dyrektorów, osób w wieku 35-54 lata, posiadających rodziny, dla których samochód jest istotnym elementem życia. Samochód jest przez nich postrzegany nie tylko jako funkcjonalne narzędzie, ale też przestrzeń osobista, prywatny świat, gdzie mogą odpocząć i skupić myśli w poczuciu bezpieczeństwa.

Realizacja

Radio jest tym medium, które może skutecznie dotrzeć do prywatnej przestrzeni wewnątrz samochodu.

Pasma drive time pozwalają dotrzeć do największej liczby kierowców

© Burak Kebapci / pexels.com
© Burak Kebapci / pexels.com

W pozostałych porach radio w samochodzie ma włączone również wielu kierowców, którzy spędzają za kółkiem często cały dzień.

© MichaelGaida / pixabay.com
© MichaelGaida / pixabay.com

Radio jest też nieocenionym medium, jeśli chce się poinformować o cechach i funkcjach samochodu. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku tych słuchaczy, do których nie można dotrzeć z przekazem w trakcie ich pracy, ze względu na specyfikę wykonywanych przez nich czynności.

Rezultaty

33% wzrost osób odwiedzających dilerów VW

15% wzrost odwiedzających stronę internetową VW

Kampania spowodowała rekordową reakcję nabywców, jakiej nie zanotowała wcześniej żadna inna kampania w jakichkolwiek mediach. W czasie jej trwania o 33 proc. wzrosła liczba osób odwiedzających dealerów Volkswagena.

Liczba unikalnych użytkowników, którzy odwiedzili stronę Volkswagen.co.uk, wzrosła w wyniku kampanii o 15 proc.

Radio jest sprawdzonym medium w wywoływaniu reakcji i uzyskiwaniu oddźwięku od odbiorców, jest szybkie i elastyczne, może świetnie zwiększyć każdą kampanię. Byliśmy bardzo zadowoleni z użycia radia w naszych kampaniach taktycznych, które spowodowało znaczące zwiększenie zarówno ruchu na naszej stronie internetowej jak i ogólnego odzewu na naszą ofertę.

Daniel Hill, Volkswagen Communications Manager

Studium przypadku VW Passat świadczy o dużej zdolności radia do dotarcia do kierowców, co daje rozległe możliwości dla reklamodawców.

Studium przypadku zostało zrealizowany przez Radiocentre, dawniej znane jako Radio Advertising Bureau (RAB). Radiocentre jest organem handlowym dla radia komercyjnego w Wielkiej Brytanii, reprezentującym ponad 90% branży w zakresie słuchalności oraz dochodów. Więcej http://www.radiocentre.org/