Radio w wakacyjnej trasie

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Każdego lata stacje radiowe wyruszają w trasę po Polsce, odwiedzają miejscowości turystyczne towarzysząc podróżującym i odpoczywającym słuchaczom. Wakacyjne trasy organizowane przez rozgłośnie dostarczają odbiorcom wielu niezapomnianych atrakcji, takich jak: koncerty znanych artystów, pikniki rodzinne, plażowe miasteczko, plenerowe studio, strefy muzyczne, gastronomiczne, relaksu i familijne, aktywne zabawy i treningi fitness oraz animacje i konkursy z nagrodami.

Jedynka - trasa „Lata z Radiem”

w odświeżonej formule obejmuje audycję, której stałym elementem są m.in. audycje i relacje reporterskie dziennikarzy z 63 miejscowości w Polsce, studio plenerowe z radiowymi atrakcjami, m.in. radiowym kołem fortuny i fotobudką, a także możliwość wykonania badania słuchu.

Polskie Radio - Lato z Radiem Festiwal

plenerowa impreza muzyczna o charakterze otwartym będąca zwieńczeniem tegorocznego „Lata z Radiem” z udziałem 16 czołowych artystów polskiej sceny muzycznej. 26 sierpnia na Skwerze Kościuszki w Gdyni na scenie „Polski Top” zaprezentują się: Smolik / Kev Fox, Brodka, Kortez, Coma, Fisz Emade Tworzywo, Ørganek i Krzysztof Zalewski, natomiast na scenie „Idzie nowe” zagrają: Oxford Drama, Król, Rebeka, Daria Zawiałow, xxanaxx, Tulia, MaJLo i Barbara Wrońska. Na terenie wydarzenia działać będą strefy: festiwalowa, familijna, relaksu, muzyki i gastronomiczna.

RMF Maxxx - Lato #naMAXXXa

wakacyjna trasa koncertowa o charakterze pikników rodzinnych obejmująca 17 miast, w których publiczność ma możliwość zobaczenia na scenie znanych polskich wykonawców muzycznych takich, jak m.in.: Ewa Farna, Mrozu, Bednarek, Margaret, Wilki, Feel, Sarsa, Lanberry, Kombi, Sylwia Grzeszczak. Lato #naMAXXXa dostarcza odbiorcom dobrej zabawy przy muzyce, relaksu w strefie gastronomicznej, spotkań w gronie rodzinnym i ze znajomymi.

Radio ZET – Siła Muzyki Radia ZET

cykl trzech plenerowych koncertów w Grudziądzu, Wągrowcu i Kaliszu, podczas których występują: Edyta Górniak, Afromental, Sarsa, Dawid Kwiatkowski, Mesajah i inni.

Radio ZET – ZET Party Bus

poruszający się po najbardziej uczęszczanych ulicach polskich  miast zapewnia imprezową atmosferę i podwozi słuchaczy na największe koncerty i wydarzenia muzyczne tego lata. W rozkładzie jazdy busa m.in. robienie festiwalowych tatuaży i makijaży fluo, quizy, a także konkursy muzyczne z nagrodami.

Radio ZET - Active Summer z Radiem ZET

akcja, w ramach której plażowe miasteczka Radia ZET rozstawiane są w popularnych miejscowościach turystycznych, gdzie oferują: dobrą muzykę, konkursy z nagrodami, treningi fitness i strefy dla dzieci.

Radio ZET – ZET Cafe

plenerowe studio, które podczas wakacyjnych sobót odwiedzi dziewięć polskich miast, z których wejścia na żywo można usłyszeć między godziną 12 a 18 na antenie Radia ZET.

Złote Przeboje - Wakacyjna trasa Radia Złote Przeboje

co tydzień stacja odwiedza wraz ze swoim mobilnym studiem dziewięć miejscowości turystycznych, skąd na antenie nadawane są relacje na żywo, następnie audycja. Podczas wakacyjnej trasy: gry i zabawy, konkursy z nagrodami, spotkania z ciekawymi gośćmi, radiowa kuchnia polowa, wieczorem zaś szalona impreza w rytmie największych hitów lat 80. i 90. w klubach, pubach i beach barach, gdzie organizowane są Dyskoteki Radia Złote Przeboje.

Rock Radio - Letnie Studio

w Hard Rock Cafe w Warszawie, w Metaforma Cafe w Krakowie i na pl. Wolności w Poznaniu, zawsze z zaproszoną gwiazdą polskiego rocka (Małgorzata Ostrowska, Tomek Lipiński, Kuba Kawalec i Happysad, czy Sztywny Pal Azji), którzy wykonują na żywo swoje najbardziej znane numery, covery, a nawet premiery.

RMF FM - Wakacyjny Zlot Gwiazd

cykl trzech koncertów odbywających się kolejno: w Mikołajkach, Gdańsku i Katowicach, w ramach których na scenie wystąpili artyści: Margaret, Natalia Szroeder, Ewelina Lisowska, Robert Bruneika, zespół Enej czy Antek Smykiewicz. Oprócz występów artystów stacja zorganizowała liczne atrakcje – gry i zabawy z gwiazdami, grillowanie, możliwość rozmowy i randki z ulubionym artystą oraz karaoke.

ESKA - Eska Summer City

wakacyjna trasa, podczas której reporterzy Eski odwiedzają miejsca, gdzie słuchacze najchętniej spędzają czas w wakacje: festiwale, imprezy plenerowe, kluby, baseny, siłownie, plaże, aquaparki. Samochód pełen gadżetów Eska Summer City dociera do najlepszych imprez w 15 największych miastach i okolicach, gdzie reporterzy Radia Eska zapewniają uczestnikom imprez zabawę i konkursy z nagrodami oraz wejścia antenowe na żywo.

ESKA - Letnia Scena Eski

wydarzenia muzyczne, które zrzeszają miłośników gwiazd muzyki. Na scenach polskich miast występują artyści, m.in.: Beata Kozidrak i Bajm, Dawid Kwiatkowski, Andrzej Piaseczny, Natalia Szroeder, Filip Lato czy chór Sound’n’Grace.

Wakacyjne trasy radiowe stanowią dla marketerów ciekawą formę bezpośredniej komunikacji z uczestnikami wydarzeń. Podczas letnich imprez plenerowych stacje radiowe umożliwiają wiele możliwości promocji marki Partnera. Są to:

  • Intensywna promocja wydarzenia na antenie radiowej – wskazanie Partnera przy zapowiedziach imprez i koncertów, przy relacjach z wydarzeń oraz przy animacjach prezenterów zachęcających słuchaczy do udziału w imprezach, koncertach czy konkursach.
  • Promocja w Internecie w serwisach radiowych oraz serwisach tematycznych związanych z wydarzeniem – logotyp Partnera, banner/prombox z logotypem Partnera linkujący do podstrony wydarzenia lub strony Partnera.
  • Działania content marketingowe w mediach społecznościowych, na profilu Radia na Facebook.com – w utworzonym Wydarzeniu zamieszczenie informacji o strefie Partnera, logotyp Partnera na coverphoto wydarzenia, logotyp Partnera na coverphoto fanepage`a.
  • Promocja wydarzenia w mediach ATL – logotyp Partnera umieszczony w spotach promujących wydarzenie w telewizji, w ogłoszeniach prasowych oraz umieszczony na billboardach.
  • Promocja wydarzenia w mediach BTL – logotyp Partnera na plakatach i bannerach umieszczonych w miejscowościach, w których odbywa się wydarzenie oraz na drogach dojazdowych, logotyp Partnera na ulotkach umieszczonych w środkach komunikacji miejskiej, logotyp Partnera na citylightach na wiatach przystankowych, logotyp Partnera w spocie promującym wydarzenie na ekranach LED umieszczonych w pociągach i na stacjach kolejowych, logotyp Partnera na płycie CD zawierającej utwory artystów występujących podczas koncertów plenerowych.
  • Wizualizacja/Prezentacja Partnera na miejscu – własne stoisko promocyjne i sprzedażowe Partnera, sampling, multimedia i animacje konkursowe na stoisku oraz na scenie, logotyp Partnera na stakach umieszczonych przy scenie i na ściance przy scenie, logotyp/spot promocyjny Partnera na ekranach diodowych w strefach tematycznych, branding Partnera w strefach tematycznych (balony, rollupy, flagi, bannery, leżaki, pufy, parasole, itp.), podziękowanie dla Partnera podane ze sceny z informacją o atrakcjach na stoisku/w strefie.

Wakacyjne trasy radiowe wzbudzają wśród uczestników ciepłe emocje i dostarczają wielu niezapomnianych wrażeń. Obecność marki Partnera przy letnich wydarzeniach sprawia, że jest ona postrzegana przez pryzmat pozytywnych skojarzeń, takich jak: radość, zabawa, wypoczynek, wakacje, muzyka, przyjemnie spędzony czas i wielu innych. A to z kolei przekłada się na jej pozytywny wizerunek wśród odbiorców.

Opracowanie: Elżbieta Szymańska, Szef Działu Wsparcia Sprzedaży, Polskie Radio SA, Agencja Reklamy

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ