Radio wspomaga sprzedaż [CASE STUDY ryż Tilda] [AUDIO]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Dzięki kampanii radiowej sprzedaż ryżu Tilda wzrosła o blisko połowę, a promocyjny film obejrzało w Internecie w ciągu pierwszych 6 tygodni kampanii 13 tys. osób.

POSŁUCHAJ REKLAMY

CEL KAMPANII

W obliczu recesji w latach 2009-2010 producent ryżu Tilda musiał zwiększyć sprzedaż produktu.

W ramach kampanii prowadzonej w całej Wielkiej Brytanii opublikowano w Internecie serię 3-minutowych spotów, jednak Tildzie potrzebna była platforma, która przekaże informację o tym projekcie szerokiemu audytorium. Taką platformą stało się radio, gdzie nie prezentowały się wówczas żadne inne marki z tego segmentu, dlatego dotarcie Tildy było jeszcze skuteczniejsze.

REALIZACJA

W Londynie zaangażowano do współpracy Radio Magic 105,4 FM, które skutecznie docierało do core targetu Tildy: kobiet w wieku 35-54 z segmentu ABC1 (prezesi, dyrektorzy, menedżerowie, specjaliści, kierownicy wyższego i średniego szczebla, urzędnicy).

Spoty reklamowe były emitowane głównie popołudniami i wczesnymi wieczorami, kiedy zapadają decyzje dotyczące posiłków. W reklamach wystąpiła gwiazda kuchni hinduskiej Anjum Anand, która zapraszała słuchaczy na stronę internetową, gdzie można było przeczytać przepisy i obejrzeć filmy. Słuchaczki były też zachęcane do wzięcia udziału w konkursie Tilda Rice Cookery Masterclass, w którym do wygrania było szkolenie nt. przygotowywania dań z produktów marki Tilda.

REZULTATY

13 tys. wyświetleń filmów w Internecie dzięki odesłaniu do nich w kampanii radiowej.
W efekcie kampanii liczba unikalnych użytkowników na stronie Tilda wzrosła dwukrotnie, a 3-minutowe filmy były oglądane 13 tys. razy w ciągu pierwszych sześciu tygodniach kampanii.

O 47% wyższa sprzedaż.
Wyniki sprzedaży po kampanii wykazały, że sprzedaż ryżu Tilda w Londynie, gdzie przeprowadzano kampanię radiową, była o 47,3%  wyższa niż w pozostałych częściach Wielkiej Brytanii (dane: AC Nielsen).

Radio okazało się dla nas medium doskonałym, wciągającym naszych kluczowych odbiorców – smakoszy, zapewniło nam wspaniałe wyniki sprzedaży. Spot radiowy towarzyszył naszemu projektowi internetowemu, w ramach którego publikowaliśmy filmy wideo z przepisami i wskazówkami dotyczącymi gotowania perfekcyjnego ryżu. Radio było też idealną platformą do zakomunikowania naszego przekazu: „Nie każdy ryż jest taki sam”.

– Kaysha Gupta, marketing manager, Tilda

Studium przypadku zostało zrealizowany przez Radiocentre, dawniej znane jako Radio Advertising Bureau (RAB). Radiocentre jest organem handlowym dla radia komercyjnego w Wielkiej Brytanii, reprezentującym ponad 90% branży w zakresie słuchalności oraz dochodów. Więcej na http://www.radiocentre.org/

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ