Radio - medium skutecznego dotarcia do młodych [CASE STUDY McDonald’s]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

McDonald’s musiał zmierzyć się z dużym wyzwaniem – w Wielkiej Brytanii ich lody McFlurry stawały się coraz mniej atrakcyjne dla core target tego produktu, czyli młodzieży w wieku 16-24 lata. Dlatego marketer postanowił zaangażować tę grupę docelową w czasie miesięcy letnich, kluczowych dla lodów, i wzbudzić na nowo w nich miłość do McFlurry.

Dlaczego radio?

McDonald’s uznał za ważne, by dotrzeć do młodych konsumentów przez cyfrowe media rozrywkowe, szczególnie z użyciem muzyki, która stanowi najważniejszy punkt w ich życiu . Radio pozwoliło McDonald’sowi na kojarzenie się z muzyką, ale też wyjście poza dźwięk i dostarczenie innego rodzaju doświadczeń.

Realizacja

We współpracy z grupą radiową Bauer McDonald’s stworzył McFlurry Nice Cream Van Summer Tour – trzymiesięczną akcję dzięki której lody McFlurry trafiły do tysięcy młodych ludzi w całej Wielkiej Brytanii.

Twarzami kampanii zostali gospodarze porannego programu w Radiu Kiss FM. Przemierzali oni Nice Cream Van’em cały kraj wzdłuż i wszerz odwiedzając najważniejsze letnie festiwale  takie jak IN:Demand Live w Szkocji oraz Leeds Party in the Park.
Wykorzystując potencjał  stacji radiowych Bauera (a także magazynów prasowych) McDonald’s połączył najważniejsze cechy muzyki, letniej zabawy i dwóch nowych smaków lodów by stworzyć emocjonalny przekaz o McFlurry Nice Cream Van.

Ponadto codziennie słuchacze mieli okazję wygrać na antenie rozgłośni bilety i pakiety festiwalowe, w tym gotówkę, aparaty fotograficzne, wycieczki i zakwaterowanie.

Rezultaty

Kampania z koncepcją „McFlurry Nice Cream Van” była wielkim sukcesem McDonalds’a. Pomogła podnieść świadomość marki u milionów młodych wieku 16-24 lata i zdobyła 61  tys. fanów na Facebooku. Najważniejsze jednak, że sprzedaż McFlurry wzrosła o 16 proc. powyżej prognoz.

Mocny przykład kampanii, która wykracza poza tradycyjne formaty radia i sponsoringu radiowego, adresowana jest do niszowych odbiorców i zapewnia wzrost sprzedaży – RADIOCENTER

Studium przypadku zostało zrealizowany przez Radiocentre, dawniej znane jako Radio Advertising Bureau (RAB). Radiocentre jest organem handlowym dla radia komercyjnego w Wielkiej Brytanii, reprezentującym ponad 90% branży w zakresie słuchalności oraz dochodów. Więcej na http://www.radiocentre.org/

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ