W bloku czy poza blokiem - jaką formę promocji w radiu wybrać?

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ
© WrightStudio / Fotolia

Radio daje wiele możliwości promocji marki: od kampanii spotowej przez sponsoringi czy konkursy po akcje specjalne i eventy. Każda z tych form daje inne korzyści marketerowi, służy innym celom klienta i przynosi inne efekty.

© Oleksandr / Fotolia

Kampania spotowa:

  • buduje wizerunek klienta
  • buduje świadomość marki
  • działa prosprzedażowo
  • silnie wspiera sprzedaż: przekazuje informację o produkcie, promocji, wyprzedaży czy ofercie specjalnej
  • szybki przekaz komunikatu
  • niedrogie przypomnienie o produkcie po dłuższej nieobecności

Sponsoring

  • buduje wizerunek marki
  • pozwala na długą aktywność na antenie i dużą częstotliwość przekazu
  • pozwala na emisję przekazu reklamowego przy audycji powiązanej kontekstowo
  • podtrzymuje świadomości marki;
  • buduje atmosferę zaufania do marki (marka występuje w otoczeniu cenionej marki stacji radiowej)
© Melpomene / Fotolia
© frank peters / Fotolia

Konkurs

  • gwarantuje bliski kontakt z potencjalnymi klientami poprzez angażowanie słuchaczy w konkurs;
  • buduje pozytywne skojarzenia z marką – transfer wizerunku stacji radiowej na markę klienta
  • buduje zaufanie i lojalności wobec marki

Akcja specjalna/event

  • angażuje słuchaczy
  • pozwala na wyjście marki na zewnątrz do potencjalnych Klientów
  • buduje zaufanie do marki
  • przekłada pozytywne emocje związane z eventem na markę
  • daje możliwość prezentacji produktów podczas eventu
© iQoncept / Fotolia
ZOBACZ INFOGRAFIKĘ