W radiu o fotografowaniu - świąteczna akcja Canona [CASE STUDY]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Świąteczna kampania Canona IXUS 200 to przykład efektywnego wykorzystania radia w niestandardowej komunikacji w okresie największego szumu mediowego.

Święta Bożego Narodzenia to konwencjonalnie kluczowy okres w sprzedaży kompaktowych aparatów fotograficznych. W tym okresie marketerzy tego sektora konkurują miedzy sobą niezwykle zaciekle. Jednocześnie szum mediowy w okresie świątecznym w niektórych mediach osiąga bardzo wysoki poziom – dotyczy to szczególnie telewizji, ale również prasy. Wynika to nie tylko z intensyfikacji sektora sprzedaży kompaktowych aparatów fotograficznych, ale również z aktywności reklamowej marketerów z innych sektorów.

Firma Canon zdecydowała, że sposobem na wyróżnienie się i zwiększenie percepcji swojej marki w okresie nasilonego szumu mediowego będzie niestandardowy przekaz oparty na rozmowach o fotografii.  Te serdeczne, przyjacielskie rozmowy z konsumentami, pomagającej docenić funkcje aparatów i radzące jak robić lepsze zdjęcia dały marce możliwość wyróżnienia się i zdobycia pewnej przewagi konkurencyjnej w tym trudnym okresie.

„Świąteczna kampania Canona IXUS 200 to dobry przykład korzyści, jakie daje wykorzystanie radia w sposób niestandardowy – zwłaszcza w okresie nasilającego się szumu mediowego. Szczególnie, jeśli działania marketera wiążą się z bezpośrednimi korzyściami dla słuchacza w postaci np. nagrody” – RADIOCENTRE

Dlaczego radio?

Radio pozwoliło marce mówić do konsumentów w nieoczekiwanych momentach. W przeciwieństwie do prasy, gdzie czytelnik sam podejmuje decyzję  o przeczytaniu reklamy, radio komunikuje przekaz reklamowy swoim słuchaczom w sposób bezwiedny i mimowolny.

Dzięki temu radio stało się idealnym medium dla instruktażowych audycji sponsorowanych przez model IXUS 200 IS. Tematyka tych audycji dotyczyła porad takich jak: robienie zdjęć portretowych podczas spotkań rodzinnych, czy fotografowania przy złym świetle. Grupą docelową tej komunikacji byli millenialsi czyli konsumenci w wieku 16-34 lat, którzy chętnie słuchają radia.

Realizacja

60-sekundowe audycje zostały stworzona we współpracy z brytyjska stacją Absolute Radio, a głosu użyczył w nich znany prezenter tej rozgłośni, co dało komunikacji większą wiarygodność.

Audycje nie tylko oferowały porady z dziedziny fotografii, ale także odsyłały słuchaczy do strony internetowej, gdzie mogli oni wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania był jeden z aparatów IXUS 200 IS.

Rezultaty

Wyniki sprzedaży Canona w tym okresie są tajne, ale kampania zbudowała dużą świadomość modelu IXUS 200 IS. O czym świadczą wyniki – prawie 18 tysięcy osób wzięło udział w konkursie.

Z uczestników konkursu aż 14 tysięcy zgodziło się na otrzymywanie mailingu od Canona, co stanowi długofalową wartość marketingową.

„Wykorzystanie radia pomogło nam wyróżnić się w tym gorącym okresie świąt Bożego Narodzenia, a wykorzystanie komunikacji opartej na audycjach w radiu dało nam możliwość przedstawienia  większej liczby atrybutów i korzyści naszego produktu niż tradycyjny spot reklamowy. Byliśmy tak zadowoleni z rezultatów, że taką samą komunikację powtórzyliśmy  dwa lata z rzędu” – Rebecca Etheridge, Marketing Communications Professional, Canon

Studium przypadku zostało zrealizowany przez Radiocentre, dawniej znane jako Radio Advertising Bureau (RAB). Radiocentre jest organem handlowym dla radia komercyjnego w Wielkiej Brytanii, reprezentującym ponad 90% branży w zakresie słuchalności oraz dochodów. Więcej na http://www.radiocentre.org/

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ