Wykorzystanie platform radiowych w dotarciu do Millenialsów [CASE STUDY HP]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Firma HP wykorzystała różne platformy marki radiowej do prowadzenia interakcji poprzez radio, nośniki cyfrowe, media społecznościowe i mobile w kampanii skierowanej do interesujących się muzyką millenialsów.

Cel

Po nawiązaniu współpracy ze znaną artystką muzyczną – Meghan Trainor – w celu stworzenia oficjalnego teledysku do jej nowego utworu „Lips are Movin”, zaproszono do współpracy zespół składający się wyłącznie z wpływowych osobowości mediów społecznościowych z całego świata. Wyzwaniem dla HP było znalezienie wiarygodnych środowisk, do których mógłby zostać wysłany przekaz reklamowy. Kampania miała dotrzeć do zagorzałych fanów Meghan, jednocześnie pokazać kreatywność osiągniętą dzięki marce HP, w konsekwencji zwiększając świadomość marki oraz sprzedaż produktów HP.

Dlaczego radio?

Współpraca z Global Radio pozwoliła marce HP dotrzeć do odbiorców będących miłośnikami muzyki, którzy chętnie angażowali się w kampanie reklamowe. Stworzenie kontentu, który przemawiałby do docelowego odbiorcy – do millenialsów, w tym zachęcanie słuchaczy do korzystania z aplikacji Shazam zawsze, gdy utwór był grany w radiu, było kluczowe do prowadzenia interakcji online z użyciem kontentu HP/Meghan Trainor.

Realizacja

Kampania obejmowała wszystkie platformy radia Capital – na antenie i w internecie – w celu wywołania maksymalnego zaangażowania docelowych odbiorców. W tej kampanii marka HP wykorzystała radio po raz pierwszy od 5 lat. Kontent marki, w tym emitowanie treści reklamowych Shazam w kluczowych momentach dnia, kierowały słuchaczy na stronę internetową w celu obejrzenia zakulisowego materiału filmowego z powstawania klipu, a także wzięcia udziału w konkursach, w których do wygrania były produkty marki HP i bilety na koncert Meghan.

Kampania została następnie rozszerzona o sponsorowanie audycji, w której Meghan Trainor udzieliła wywiadu, spoty firmy Microsoft podczas audycji Big Top 40 oraz bardzo wiele aktywności w internecie, w tym reklamy przekierowujące na stronę główną, pliki video na urządzeniach mobilnych, natywne artykuły reklamowe, które tworzyły dodatkową warstwę oddziaływania poprzez kanały cyfrowe, mobilne, radiowe i media społecznościowe.

Rezultaty

Wieloplatformowa kampania zakończyła się sukcesem dla marki HP i utworu Meghan Trainor „Lips are Movin”. Kampania spowodowała olbrzymią liczbę reakcji (37,5 mln) na wszystkich platformach. Aplikacja Shazam odnotowała wzrost aktywności użytkowników w momentach nadawania piosenki w radiu Capital, podczas gdy treści natywne zaangażowały ponad 2000 użytkowników – co było najwyższym poziomem zaobserwowanym w tej rozgłośni.

Współpraca z Global Radio polegająca na umieszczeniu kontentu na wielu platformach w celu dotarcia do millenialsów zdecydowanie miała sens. Wspólnie z artystką muzyczną Meghan Trainor stworzony został nowy muzyczny klip, przy pomocy pionierskiego zespołu produkcyjnego złożonego z osobowości mediów społecznościowych. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie dokonano. Tego rodzaju działania gwarantowały dotarcie do trudno uchwytnego docelowego odbiorcy. Ogólnie rzecz biorąc, byliśmy bardzo zadowoleni, gdy okazało się, że kampania osiągnęła wysoki zasięg i zaangażowanie grupy docelowej – Yvonne Hobden (Consumer Marketing Lead at HP UK)

Jest to przykład skutecznego wykorzystania międzyplatformowej kampanii prowadzącej do zaangażowania oraz interakcji z grupą docelową z wykorzystaniem mediów tradycyjnych i online – RADIOCENTRE

Studium przypadku zostało zrealizowany przez Radiocentre, dawniej znane jako Radio Advertising Bureau (RAB). Radiocentre jest organem handlowym dla radia komercyjnego w Wielkiej Brytanii, reprezentującym ponad 90% branży w zakresie słuchalności oraz dochodów. Więcej na http://www.radiocentre.org/

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ