Radiowe akcje świąteczne [PODCAST]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Magia Świąt, radosna atmosfera, największe świąteczne hity oraz najpiękniejsze polskie kolędy, zielone pachnące choinki, konkursy i zabawy z prezentami oraz specjalne akcje plenerowe i zorganizowane z myślą o potrzebujących – te i wiele innych propozycji przygotowały stacje radiowe dla Słuchaczy i Marketerów przed Świętami Bożego Narodzenia.

Tego artykułu możesz również posłuchać w formie podcastu!

Świąteczne eventy

W ramach akcji „Choinki pod Choinkę” w okresie przedświątecznym stacja RMF FM odwiedzi 12 dużych miast, m.in. Katowice, Wrocław, Łódź, Poznań, Warszawę i Kraków, w których rozda świąteczne drzewka na rynkach, skwerach, placach w centrach miast. Podczas wspólnych spotkań Słuchacze mają możliwość wzięcia udziału w konkursach rozgrywanych na scenie i animacjach, karaoke z kolędami oraz otrzymania upominków.

Świąteczną atmosferę na rynkach: Wrocławia, Opola, Torunia i Ustronia wprowadzi „Świąteczny Konwój Radia ZET” podczas 8 weekendowych imprez plenerowych. Miasteczka wypełnione muzyką, iluminacją świetlną, świątecznymi konkursami i zabawami zapewnią odwiedzającym rozrywkę, która będzie przedsmakiem Świąt Bożego Narodzenia.

Konkursy – zabawy antenowe:

Mnóstwo prezentów, wielkie emocje i świąteczna, radosna atmosfera przyświecają rozgrywanej w grudniu akcji specjalnej RMF FMŚwietny Mikołaj”. Codziennie Świetny Mikołaj ma dla Słuchaczy nowe, wspaniałe prezenty i niespodzianki. Słuchacze wybierają paczki spod choinki i wygrywają prezenty, które się w nich kryją. Każdy prezent jest …. świetny!

W świątecznej zabawie Radia Eska Kto jest Twoim Mikołajem?” Słuchacze wygrywają nagrody dla bliskich im osób. Wchodząc na specjalnie stworzoną stronę internetową akcji zadaniem Słuchacza jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Kto jest Twoim Mikołajem? oraz napisanie, co i komu chce podarować, o czym marzy bliska mu osoba.

Z kolei stacja Złote Przeboje obdarowuje Słuchaczy świątecznymi drzewkami. W konkursie antenowym „Radio Złote Przeboje łączy ludzi na Święta” nie tylko spełnia marzenia o prezentach i choinkach, ale przede wszystkim łączy osoby, którym nie dane jest spędzić wspólnie Świąt Bożego Narodzenia. Finałem konkursu jest pełna emocji i wzruszeń rozmowa telefoniczna na antenie uczestnika konkursu z osobą, którą darzy uczuciem, podczas której składają sobie wzajemnie życzenia, a od stacji otrzymują oboje świąteczne drzewka oraz dodatkowo bliska osoba – wymarzony prezent.

Przed Świętami Bożego Narodzenia Meloradio proponuje Słuchaczom zabawę antenową “Twój wymarzony prezent pod choinkę“. Zadaniem słuchaczy jest zgłoszenie się do zabawy i opisanie swojego wymarzonego prezentu świątecznego. Najciekawsze i najbardziej oryginalne pomysły na prezent pod choinkę zostaną spełnione.

Czwórka PREZENTuje” to świąteczna zabawa, w której można zdobyć wiele cennych nagród. Zabawa polega na skojarzeniu trzech słów, do których podpowiedzi podane zostaną w trzech audycjach, i odgadnięciu hasła konkursowego – nazwy konkretnego upominku świątecznego.

Wory Mikołaja” w Antyradiu to świąteczny coroczny konkurs antenowy, w którym żaden Słuchacz nie odejdzie z pustymi rękami! Słuchacz, który odpowie na trzy proste i zabawne pytania, wygrywa zawartość worów z prezentami – wysokiej klasy nagrody, sygnowane logiem stacji.

Świąteczna atmosfera i radość obdarowywania zagościła również na antenie Radia VOX FM. W akcji świątecznej „O Choinka!” może wziąć udział niemal każdy, kto wymarzył sobie konkretną nagrodę. Zadaniem Słuchacza jest udzielenie kreatywnej odpowiedzi na pytanie, dlaczego właśnie do niego powinien trafić dany prezent.

Radio Pogoda Prezentuje!” to konkurs antenowy dla Słuchaczy, w którym mają szansę na docenienie wyjątkowej osoby, złożenie jej świątecznych życzeń oraz zdobycie kosza prezentów. Zadaniem Słuchaczy jest napisanie za pośrednictwem formatki konkursowej zamieszczonej na stronie internetowej rozgłośni, dlaczego dana osoba zasługuje na prezent od Radia Pogoda. Autor najciekawszego zgłoszenia i bliska mu osoba otrzymują świąteczne nagrody.

W grudniu wszyscy zaczynamy słuchać świątecznych piosenek. W plebiscycie Radia Pogoda „Najpiękniejsze świąteczne piosenki w Radiu Pogoda” Słuchacze mają możliwość wybrania najpiękniejszych świątecznych utworów i zagłosowania na nie poprzez formularz na stronie internetowej, a rozgłośnia je zagra.

Akcje charytatywne:

W okresie przedświątecznym radiowa Jedynka organizuje akcję charytatywną „Choinki Jedynki”, podczas której zbiera fundusze na rzecz Fundacji Anny Dymnej “Mimo Wszystko” oraz Fundacji “Wspólnota Nadziei” licytując obrazki malowane przez dzieci oraz dorosłych Przyjaciół radiowej Jedynki. Dzieci uczestniczą w radiowym konkursie rysunkowym, a dorośli – znane postaci świata kultury, sportu, rozrywki, nauki i gospodarki – w specjalnym wydarzeniu zorganizowanym w siedzibie Polskiego Radia, podczas którego malują swoje obrazki. Honorowy patronat nad akcją objęła Pierwsza Dama Rzeczypospolitej Polskiej. 28 grudnia w Studiu Koncertowym im. W. Lutosławskiego odbędzie się koncert podsumowujący tegoroczną akcję “Choinki Jedynki”.

Co roku radiowa Trójka, wspólnie z Fundacją Świętego Mikołaja, organizuje akcję charytatywną „Święta bez granic”. Celem tegorocznej akcji świątecznej jest pomoc zdolnym dzieciom z niezamożnych rodzin. Głównym elementem akcji są świąteczne aukcje charytatywne, podczas których licytowane są przedmioty ofiarowane przez polskie i zagraniczne osobistości świata kultury, muzyki i sportu. Tradycyjnie zbiórce pieniędzy towarzyszy płyta „Święta bez granic 2019”, na której znajdują się jubileuszowa, dwudziesta piosenka wykonana przez Przyjaciół Karpia – dziennikarzy Trójki i gwiazdy sceny muzycznej oraz świąteczne piosenki znanych wykonawców przekazane specjalnie na tę płytę.

Świąteczny kanał radiowy

Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia Polskie Radio przygotowało dla Słuchaczy specjalny kanał świąteczny, dostępny na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej Polskiego Radia. Cyfrowe Radio Gwiazdka to stacja muzyczna, w której można usłyszeć największe świąteczne hity polskie i zagraniczne oraz najpiękniejsze kolędy.

W okresie przedświątecznym, który cechuje wzmożona komunikacja marketingowa, świąteczne propozycje radiowe stanowią niewątpliwie wyróżniającą się niestandardową metodę promocji dla marek. Marki są dyskretnie wplecione w proces komunikacji akcji radiowej poprzez różne multimedialne formy, takie jak: wskazania marki Sponsora przy wejściach antenowych i spotach promujących akcje, wizualizacja marki Sponsora na stronie internetowej akcji, w aplikacji mobilnej, mediach społecznościowych, świątecznych kanałach radiowych, na okazjonalnych wydawnictwach płytowych oraz podczas koncertów świątecznych, konkursy Sponsora na scenie podczas świątecznych eventów, wizualizacja marki Sponsora na miejscu, możliwość rozdawania produktów Sponsora w konkursach, sampling. Marki stają się integralnym elementem tego procesu, jednocześnie budują i ocieplają własny wizerunek magią radiowych Świąt.

Opracowanie: Elżbieta Szymańska, Szef Działu Wsparcia Sprzedaży, Agencja Reklamy Polskiego Radia

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Podobne artykuły