Wzrost zasięgu radia w 1. kwartale 2025

Radio rozpoczęło rok 2025 z dobrą dynamiką wzrostu – zasięg dzienny radia total w 1. kwartale jest wyższy niż średnioroczna wartość tego wskaźnika w 2024 roku. Słuchalność dzienna radia wyniosła 63,3 proc., a słuchalność tygodniowa 82,5 proc.
Zasięg dzienny radia wzrósł w 1. kwartale 2025 roku o dwa punkty procentowe w porównaniu do tego samego okresu w 2024 roku. Przekładając powyższe dane na liczbę osób, wynika że w 1. kwartale br. codziennie radia słuchało 18,6 mln Polaków, co stanowi wzrost o ok. 700 tys. w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 24 mln Polaków włączało radio co najmniej raz w tygodniu.
Wzrost liczby słuchaczy jest widoczny we wszystkich badanych miejscach. Najwięcej osób słucha radia w samochodzie, w pierwszym kwartale br. było to aż 11,2 mln, co stanowi wzrost o 600 tys. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Drugim miejscem, gdzie chętnie słuchamy radia jest dom – w omawianym okresie 8,7 mln Polaków słuchało radia w domu, co stanowi wzrost o 100 tys. Z kolei o 200 tys. wzrósł odsetek osób słuchających radia w pracy, obecnie taką formę spędzania czasu z radiem preferuje 3,8 mln Polaków.
Warto zwrócić uwagę, że w pracy radia słucha się najdłużej. Pracownicy biur, urzędów czy sklepów spędzają z radiem średnio ponad sześć godzin. Z kolei w samochodzie najczęściej słuchamy radia w drodze do pracy i po pracy, a więc czas ten jest krótszy.
Przeczytaj raport o słuchalności radia w ub.r. – „RAPORT RADIO 2024”.
źródło danych: Radio Track; Kantar Polska, Adres:Media; styczeń-marzec 2025, styczeń-marzec 2024, radio total, populacja 15-75 lat, n = 20 990