Podsumowanie wydarzeń radiowych w marcu 2021 - prasówka [PODCAST]
Wystartowało informacyjne Radio RMF24.pl, Radio ZET przywraca program „7. Dzień Tygodnia”, zakończyła się sprzedaż pakietu handlowego Joker, a rebranding Radia Wawa został odłożony na maj – m.in. o tym pisały w marcu branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.
Wystartowało Radio RMF24.pl – informacyjny kanał Grupy RMF. Stacja nadaje w Internecie, dostępna jest z poziomu strony internetowej i aplikacji RMF ON. Nowe radio nadaje całą dobę, a program na żywo emitowany jest od godz. 08:00 do 18:30. Jak podaje portal Wirtualne Media, na antenie pojawiają się relacje reporterów, reportaże, rozmowy z zaproszonymi gośćmi, analizy ekspertów dotyczące bieżących wydarzeń, komentarze, sondy uliczne, przeglądy prasy oraz znane z anteny RMF FM „Fakty” oraz „Poranna” i „Popołudniowa Rozmowa”.
Więcej publicystyki w Radiu ZET. Na antenę Radia ZET wrócił program publicystyczny „7. Dzień Tygodnia”. Niedzielne rozmowy z politykami (o godz. 9.02) prowadzi Andrzej Stankiewicz, wicenaczelny Onet.pl. Jak podaje Press.pl, program nadawany jest nie tylko na antenie rozgłośni, ale też w wersji wideo na stronach radiozet.pl i onet.pl. Stacja rozpoczęła również emisję popołudniowego wydania „Gościa Radia ZET” (o godz. 17.02). Jak opisuje Portal Medialny, w poniedziałki prowadzi je Joanna Komolka, a jej rozmowy dotyczą tematyki społeczno-politycznej. Od wtorku do czwartku program ma charakter lifestylowy, a gospodarzami są: Beata Tadla, Agnieszka Kołodziejska, Damian Michałowski i Robert Karpowicz. W piątki o tej porze emitowany jest „Tydzień z Radiem Zet” – Joanna Komolka rozmawia z politykami i ekspertami o najważniejszych wydarzeniach ostatnich pięciu dni.
Zakończyła się sprzedaż pakietu handlowego Joker FM. Joker był pakietem skupiającym stacje radiowe Grupy Radiowej Agory, Grupy ZPR Media i Polskiego Radia SA. Jak wyjaśnia Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający Tandem Media (brokera Agory), była to decyzja wszystkich trzech stron. „Pakiet od dłuższego czasu był marginalnie wykorzystywany w kampaniach reklamowych przez rynek” – tłumaczył na łamach Press.pl.
TOK FM w wersji bez reklam na stronie www. Radio TOK FM udostępniło na stronie tokfm.pl wersję streamingu, w którym bloki reklamowe nadane na antenie rozgłośni zastąpione są muzyką. Opcja dostępna jest wyłącznie dla subskrybentów płatnego abonamentu Premium TOK FM. „W najbliższych tygodniach zespół stacji będzie zbierał opinie użytkowników na temat funkcjonalności i wówczas zdecyduje o dalszych losach tego projektu” – zapowiada Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory, cytowana przez Press.pl.
Rebranding Radia Wawa na SuperNova przeniesiony na maj. Nadawca nie chce zmieniać nazwy w trakcie obostrzeń pandemicznych, stąd przesuniecie terminu o miesiąc. „Na dzisiaj mamy plan na zmianę nazwy na początku maja” – informował w Press.pl Mariusz Szuster, dyrektor generalny grupy radiowej w ZPR Media. Radio SuperNova, podobnie jak Radio Wawa, będzie nadawać jedynie polską muzykę.
Nowa audycja Kasi Sienkiewicz w Meloradiu. Piosenkarka, wokalistka zespołu Kwiat Jabłoni, prowadzi autorski program „Kwiaty Polskie”. Każda audycja (nadawana w niedziele o 18) jest spotkaniem z polskimi muzykami młodego pokolenia – informuje SATinfo24.pl.
„Usługi Kosmiczne dla Ludności” nowym podcastem TOK FM. Jak opisuje SATkurier.pl, cykl jest podcastem o lotach pozaziemskich – zarówno rutynowych, jak i tych przełomowych dla nauki. Jego autorem jest Piotr Jaśkowiak, wydawca serwisów informacyjnych stacji.
Piotr Grządkowski prezenterem Radia Wawa. Piotr Grządkowski był uczestnik ubiegłorocznej edycji Radio Akademii organizowanej przez Grupę Radiową Time. W Radiu Wawa dołączył do ekipy współprowadzących weekendowe pasmo „Najlepsze Polskie Hity” – donosi Portal Medialny.
Nowi dziennikarze w dziale informacji Radia ZET. Do stacji dołączają od 1 kwietnia reporterka Karolina Olszewska-Merk (wcześniej m.in. w Radiu TOK FM i Radiu Eska) oraz redaktor wydania Maciej Trojanowski (dotychczas w Radiu Łódź) – informuje portal Naziemna.info.
Trójka z czwartym dyrektorem w ciągu roku. Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował w połowie marca z funkcji dyrektora radiowej Trójki. Nie podano powodów jego rezygnacji, ale nadawca zaznaczył, że nadal będzie szefem Agencji Muzycznej Polskiego Radia. Obowiązki szefa rozgłośni przejął Paweł Kwieciński, dyrektor biura programowego Polskiego Radia. Zmiany personalne w Programie 3 opisują Wirtualne Media.