Przegląd najważniejszych wydarzenia radiowych w marcu 2022 - prasówka

4 kwietnia 2022

Zmieniają się cenniki reklamowe w stacjach Agory, Grupy Time, Polskiego Radia i Audytorium 17, nakłady reklamowe na radio wzrosły w ub.r. o 14 proc., stacje radiowe działają na rzecz Ukrainy – m.in. nadały specjalne Bloki Charytatywne – m.in. takie newsy można było znaleźć w marcu w branżowych portalach. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

 

Rosną ceny reklam w Agorze i Grupie Time. Od 14 marca ceny reklam w pakiecie Agora Sieć wzrosły średnio o 8,2 proc., a w Rock Radiu – o 9,4 proc. Również w marcu ceny podniosła Grupa Radiowa Time: w Radiu Eska średnio o 8,1 proc., w VOX FM – o 7,8 proc., a w pakiecie Total Time – o 8 proc. Jednocześnie droższy staje się pakiet Drapacz Chmur, który tworzą stacje Grupy Radiowej Agory i Grupy ZPR Media – średnio o 8,1 proc. → Presserwis

Ceny reklam podnoszą też nadawcy publiczni. Agencja Reklamy Polskiego Radia podniosła ceny spotów w Programie 1 (średnio o 8 proc.) i Polskim Radiu 24 (średnio 102,6 proc.). Zmieniły się też ceny pakietów – w pakiecie Trójka Premium (Trójka, Czwórka i Polskie Radio 24) reklamy podrożały średnio o 11,2 proc., a w Trójwymiarze (Jedynka, Trójka, Czwórka i Polskie Radio 24) – o 13,6 proc.
W pakiecie Audytorium 17 (łączącym wszystkie regionalne rozgłośnie publiczne) ceny wzrosły średnio o 8 proc. → Presserwis, Wirtualne Media

Wydatki reklamowe na radio urosły w 2021 roku aż o 14 proc. W 2021 roku reklamodawcy wydali w radiu aż 776 mln zł, co oznacza wzrost o 13,9 proc. w stosunku do roku 2020 – wynika z raportu Publicis Groupe szacującego wydatki reklamowe netto. Nakłady na reklamę radiową wzrosły również nawet w stosunku do przedpandemicznego roku 2019 – ta dynamika wyniosła 3,2 proc. Radio jest ciągle trzecim medium reklamowym w Polsce z udziałem niezmiennie kształtującym się w przedziale 7-8 proc. – w ubiegłym roku wyniósł on dokładnie 7,4 proc. → analiza I Love Radio

Grzegorz Kossakowski nowym prezesem Eurozetu. Decyzję podjął SFS Ventures, większościowy udziałowiec spółki. Grzegorz Kossakowski zasiadał do niedawna w radzie nadzorczej Eurozetu jako przedstawiciel Agory, mniejszościowego wspólnika. Wcześniej, do 2017 roku, był członkiem zarządu Agory, odpowiadając za segment reklamy zewnętrznej, piony finansów i administracji oraz nowych przedsięwzięć. Ewa Rosiewicz i Tomasz Zakrzewski pozostają członkami zarządu Eurozetu. → Press.pl

Awanse w Radiu ESKA. Michał Sobkowski objął stanowisko zastępcy dyrektora programowego, Paweł Karpiński został dyrektorem muzycznym, a Rafał Adamczak – szefem anteny. Cała trójka pozostaje na antenie Radia ESKA. Olgierd Wojtkowiak łączący dotychczas funkcje dyrektora programowego i muzycznego pozostaje na tym pierwszym stanowisku. → Omediach.info

Informacyjno-muzyczne Radio RMF24 wystartowało w nowej odsłonie. W stacji na stałe pojawia się więcej serwisów informacyjnych (co pół godziny przez cały dzień – od 5 do 19), wprowadzono też weekendowe pasmo na żywo. Stacja ma również nową oprawę dźwiękową i odświeżony format muzyczny. → MMPonline

Meloradio, SuperNova i Radio Rekord zagrają w kolejnych miastach. KRRiT przyznała koncesje dla trzech nowych stacji lokalnych. Meloradio (Eurozet) będzie nadawać w Tarnobrzegu na 99,1 FM, SuperNova (Grupa ZPR Media) – w Stalowej Woli na 105 FM, a Radio Rekord (niezależna stacja nadająca obecnie m.in. w Radomiu i Ciechanowie) – w Sandomierzu na 99,7 FM. → Wirtualne Media

Chillizet wprowadziło nową ramówkę. Zmienił się układ pasm w stacji, a w dni powszednie nadawane są serwisy kulturalne „W pogoni za kulturą” przygotowywane przez Magdę Bauer. Wśród nowych audycji autorskich są „Filmozgrani” (o serialach, filmach i festiwalach; prowadzą Anna Tatarska i Tomasz Śliwiński), pasmo klubowe „Primadoma Club” (przygotowuje Dominika Kontarowicz), „Szczeka, merda, mówi” (prowadzą trenerzy i zwierzęcy behawioryści Zofia Zaniewska-Wojtków i Piotr Wojtków), „Zza kulis” (program show-businessowy Maksa Behra), „Daria, nóż i już” (prowadzi dziennikarka kulinarna Daria Ładocha). → Wirtualne Media

Stacje Grupy RMF z odświeżonymi logotypami. Pod koniec marca zmodyfikowane zostały logotypy RMF FM, Radia RMF24, platformy RMF ON oraz portalu informacyjnego RMF24.pl. Wcześniej lifting przeszło logo RMF Classic, w planach jest modyfikacja znaków Grupy RMF i radia RMF MAXXX. → Wirtualne Media

Nowa prezenterka VOX FM. Do grona prowadzących audycje w Radiu VOX FM dołączyła Iga Dudziuk (prywatnie córka Norbiego). To absolwentka „Radio Akademii”, projektu szkoleniowego Grupy Radiowej Time, do której należy także VOX FM. → Wirtualne Media

Radio ZET z nowym podcastem politycznym. Michał Piasecki i Radosław Gruca są autorami nowego podcastu „Podejrzani politycy”, który odsłania kulisy polskiej polityki i omawia bieżące wydarzenia ze świata władzy. Premierowe odcinki – zawsze we wtorki na Spotify oraz player.radiozet.pl. → Wirtualne Media

ROZGŁOŚNIE RADIOWE DLA UKRAINY

Akcja charytatywna I Love Radio na rzecz Ukrainy. 14 marca 168 stacji radiowych wyemitowało dwa Charytatywne Bloki Reklamowe dla Ukrainy. Całkowity przychód z akcji – 300 tys. zł zostanie przekazany Polskiej Misji Medycznej. W akcji wzięły udział stacje nadawców należących do I Love Radio: Grupy Eurozet, Grupy Radiowej Agory, Grupy RMF i Grupy ZPR Media SA. Spoty-cegiełki kupili reklamodawcy będący właścicielami 15 brandów: Audioteka, BP, Bricomarché, HBO Max, Intermarché, Kaufland, lody Koral, Lidl, M1, Media Expert, Media Markt, Melitta, Orange, Orlen i Ravi. → Portal Medialny

Grupa RMF uruchomiła specjalne radio dla uchodźców. Po zaledwie 30 godzinach przygotowań 2 marca wystartowało RMF Ukraina, nadające naziemnie początkowo w Przemyślu, a potem także w Hrubieszowie, we Lwowie oraz w obwodach tarnopolskim i wołyńskim. Program nadawany jest po ukraińsku i angielsku i zawiera najpotrzebniejsze informacje i porady na temat procedur podczas przekraczania granicy oraz o możliwościach uzyskania pomocy w Polsce. → Press.pl

Rozgłośnię dla Ukraińców uruchomiło też Radio ZET. Radio ZET Ukraina wystartowało w Warszawie 28 marca. W ramówce Radio ZET Ukraina są przede wszystkim informacje z Ukrainy i Polski, a także rady dla Ukraińców przebywających w Warszawie. Serwisy informacyjne są emitowane co godzinę od 7 do 19. → Wirtualne Media

Stacje Grupy ZPR Media z komunikatami po ukraińsku. Komunikaty są emitowane na koniec serwisów informacyjnych z kraju i świata Radia ESKA, SuperNovej, VOX FM, Eski ROCK i Radia PLUS oraz po wiadomościach lokalnych w stacjach nadających w Rzeszowie, Lublinie, Zamościu i Przemyślu. Dotyczą pomocy oferowanej przez polski rząd i organizacje pozarządowe, zawierają wskazówki o możliwości uzyskania wsparcia w zakresie transportu, zakwaterowania, pomocy psychologicznej i medycznej. → Media2.pl

„Jak pomagać, a jak nie pomagać” w Radiu TOK FM. W specjalnym cyklu Anny Wacławik-Orpik na antenie TOK FM słuchacze mogą znaleźć podpowiedzi, jak najskuteczniej nieść pomoc osobom uciekającym przed wojną do naszego kraju. Poradnik zbiera doświadczenia dziennikarek i dziennikarzy stacji, którzy stali się rodzinami goszczącymi uciekających z Ukrainy. → SATkurier

Ponad 150 polskich rozgłośni zagrało równocześnie hymn antywojenny Johna Lennona. Utwór „Give Peace a Chance” został wyemitowany 4 marca o 8:45 na antenach rozgłośni wchodzących w skład porozumienia I Love Radio, ale też w innych stacjach, takich jak Radio Kolor, Radio Bogoria, Radio Elka czy Radio Września. Akcję wymyśliło niemieckie Radio Eins należące do RBB – państwowego koncernu radiowo-telewizyjnego Berlina i Brandenburgii, a przyłączyło się do niej kilkaset stacji z ponad 25 krajów Europy. → Wirtualne Media

Program 3 Polskiego Radia z serwisami po ukraińsku. Serwisy są emitowane o godz. 10:30, 14:30 oraz 18:30, a przygotowują je dziennikarze Sekcji Ukraińskiej Polskiego Radia dla Zagranicy. Podobne serwisy uruchomiła też radiowa Jedynka. Polskie Radio Kierowców nadaje sześć razy dziennie serwisy w trzech językach – angielskim, niemieckim i ukraińskim, w których przekazuje wyłącznie wiadomości o sytuacji w Ukrainie. → Wirtualne Media