Radio najpopularniejszym medium w Stanach Zjednoczonych! [RAPORT]
W najnowszym raporcie firmy Nielsen: „The Nielsen Total Audience Report: Q3 2018” dotyczącym konsumpcji mediów przez Amerykanów otrzymujemy informacje na temat konsumpcji radia na terenie USA. Biorąc pod uwagę poziom rozwoju amerykańskiego rynku mediów warto przytoczyć najważniejsze wnioski.
Radio jest najbardziej rozpowszechnionym medium w USA. W ciągu tygodnia w grupie osób powyżej 18 roku życia słucha go ponad 92% Amerykanów. Twórcy raportu zwracają uwagę na fakt, iż takie upowszechnienie się radia wynika z faktu ciągle zwiększającej się dostępności słuchaczy do tego medium oraz rozwoju technologii i dystrybucji sygnału radiowego. Obok tradycyjnego radia, co raz większą rolę zaczynają odgrywać usługi powiązane z rynkiem Audio, a więc streaming treści przez Smartfony (49% użytkowników) oraz konsumpcja Podcastów (19% użytkowników).
Radio słuchane jest średnio przez 1 godzinę i 44 minuty dziennie, co w łącznym czasie przeznaczonym na konsumpcje mediów stanowi 14% udziału. Wynik ten jest trzecim co do wielkości wynikiem spośród innych mediów. Więcej czasu od radia (osoby powyżej 18 roku życia) przeznaczają na oglądanie tradycyjnej telewizji (Live TV) oraz korzystanie z aplikacji i stron mobilnych na Smartfonach.
Największą popularnością radio cieszy się wśród słuchaczy dojrzałych w wieku 50-64 lat. W stosunku do badanej populacji 18+ ten wynik jest jeszcze lepszy! Aż 17% czasu spędzonego na konsumpcji mediów poświęconych jest w tym segmencie demograficznym na radio i trwa ponad 2 godziny.