Radiowe newsy maja – branżowe podsumowanie miesiąca [Prasówka I LOVE RADIO]

5 czerwca 2023

Awanse personalne w Eurozecie, cenniki Grupy RMF na lato, kolejne kontrowersje wokół Krajowego Instytutu Mediów, wiosenne i wakacyjne eventy Radia ZET i RMF MAXX oraz nowy projekt Grupy ZPR Media – hip-hopowe radio Vibe FM – to najważniejsze informacje z rynku radiowego w maju. Szczegóły w „Prasówce I LOVE RADIO”, comiesięcznym podsumowaniu newsów z rynku radiowego.

Michał Miętusiewicz dyrektorem działu planowania w Grupie Eurozet. Miętusiewicz wcześniej był szefem działu planowania w Tandem Audio Broker (Agora). Jego zastępczynią w Grupie Eurozet została Małgorzata Rybkiewicz, dotychczas kierująca działem planowania w Eurozecie. → Presserwis

Grupa RMF nie zmienia cen reklam na lato. Grupa RMF ogłosiła cenniki reklamowe na okres wakacyjny w swoich rozgłośniach. Poinformowała, że nie zmieni cen na lato, pozostawiając je na obecnym poziomie. „Kształtujemy nasze cenniki tak, by reklama w stacjach Grupy RMF była atrakcyjna kosztowo zarówno w porównaniu do naszej radiowej konkurencji, jak i innych mediów. Utrzymujemy najkorzystniejszą konstrukcję pakietów handlowych na rynku, ponieważ oferujemy dodatkowy rabat od sumy cenników stacji wchodzących w skład poszczególnych pakietów” – podkreśla Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży. → Wirtualne Media

KIM naruszył prawo wybierając firmę do badania słuchalności. Krajowy Instytut Mediów naruszył przepisy prawa przy wyborze firmy Alternatywa Polska do badania słuchalności radia – wynika z odpowiedzi, jakiej Urząd Zamówień Publicznych udzielił Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku. „Wnioskując o kontrolę staliśmy na stanowisku, że Krajowy Instytut Mediów naruszył zasady konkurencyjności, przejrzystości, proporcjonalności i naruszył przepisy Prawa Zamówień Publicznych. Urząd potwierdził nasze przypuszczenia złamania prawa przy udzieleniu zamówienia w trybie »z wolnej ręki« na kwotę ponad 23 mln netto szerzej nieznanej firmie” – komentuje Alina Lempa, prezes OFBOR. → Wirtualne Media

Nowy projekt radiowo-internetowy Grupy ZPR Media. W internecie uruchomione zostało radio Vibe FM – nowy projekt ma stawiać na hip-hop i być mocno osadzony w kulturze miejskiej. „Będziemy dynamicznie rozwijać ten projekt i mocno w niego inwestować, bo mamy grono młodych, obiecujących radiowców, którzy robią radio dla swoich rówieśników” – zapowiada Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media. → Wirtualne Media

Rusza 6. edycja letnich imprez RMF MAXX. W tym roku „Lato #naMAXXa” odwiedzi aż 10 miast. Na koncertach zagrają, m.in.: Agnieszka Chylińska, Gromee, Margaret, Smolasty, Grappo, Mądry, IRA, Clodie, Blue Café, Viki Gabor i Komodo. Wstęp na wszystkie koncerty będzie bezpłatny. Dla uczestników imprezy przygotowano również dodatkowe atrakcje: pikniki rodzinne, występy lokalnych zespołów oraz konkursy i zabawy prowadzone przez prezenterów RMF MAXX. → Portal Medialny

Cykl 8 rowerowych eventów z Radiem ZET. W majowe i czerwcowe weekendy stacja odwiedza miasta w różnych regionach Polski, w których stworzono doskonałe warunki do uprawiania turystyki rowerowej. W miasteczkach „Rowerowej wiosny z Radiem ZET” można sprawdzić i przygotować swój rower do sezonu, zobaczyć testy kasków oraz przekonać się, dlaczego warto chronić głowę podczas rowerowych wypadów i znakować swoje dwa kółka odblaskami. → Media2

Zmiany w poranku i popołudniówce Antyradia. Poranna audycja Antyradia, której gospodarzami są Michał Figurski i Małgorzata Wierzejewska, zmienia nazwę na „Mistrz i Małgorzata w Antyradiu”. Natomiast popołudniowe pasmo „Odjechani w Antyradiu” wraz z Joanną Zientarską będzie współprowadził Konrad Czubaj, który zastąpi Włodzimierza Zientarskiego – ten ma mieć nowy autorski program o motoryzacji. → Wirtualne Media

Anna Marucha na czele nowego działu komunikacji korporacyjnej w Grupie Eurozet. Od maja w Grupie Eurozet funkcjonuje nowy dział, który kompleksowo odpowiada za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Na czele zespołu stanęła Anna Marucha, dotychczasowa szefowa PR Eurozetu. Anna Marucha będzie zarządzała: komunikacją korporacyjną, relacjami z mediami, komunikacją z pracownikami, działaniami public relations dla wszystkich marek radiowych i internetowych z portfolio Grupy Eurozet. → Marketing przy kawie

Radio ZET rozdaje gotówkę słuchaczom w ramach wakacyjnej akcji. Radio Zet rozpoczęło zabawę antenową „Bon rozdaje Radio ZET”, którą wspiera internetowa kampania promocyjna. W nowej zabawie słuchacze mają szansę wygrania gotówki w wysokości do 2 tys. zł na realizację wakacyjnych planów. → Press.pl

Nowe Stacje+ w ofercie RMF Classic+. Do dotychczasowej oferty Stacji dostępnych na platformie RMF Classic+, dołączyło 6 kolejnych kanałów, m.in. RMF Classic+ Hans Zimmer, RMF Classic+ Muzyka Oskarowa oraz RMF Classic+ Czas skupienia. → Portal Medialny

Radio ZET i IMM ruszają z projektem „O tym się mówi”. Co miesiąc IMM i Radio ZET będą publikować ranking TOP 5 najbardziej medialnych materiałów dziennikarskich. Głównym kryterium będzie zasięg, czyli liczba potencjalnych kontaktów z przekazem oraz cytowanie treści w innych mediach. Badanie nie będzie uwzględniać m.in. wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów. Współpracę nawiązano w ramach projektu Nagroda Radio ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego, przyznawanej autorom materiałów dziennikarskich. → PRoto.pl

Powracają Grube Ryby, nagrody warszawskiego Radia Kolor 103. W tym roku stacja przyzna statuetki w 7 kategoriach. Grube Ryby 2023 zostaną wręczone podczas specjalnej Gali Urodzinowej, która odbędzie się 16 czerwca, gwiazdą wieczoru będzie brytyjski wokalista i gitarzysta Alfie Templeman. → Portal Medialny

Szymon Wydra prowadzącym audycję w Radiu Radom. Wokalista zespołu Carpe Diem prowadzi audycję „Paczka Radomskich”. „Gośćmi programu będą ludzie związani ze sztuką. Chciałbym, aby audycja promowała również młodych artystów” – zapowiada Szymon Wydra. → Wirtualne Media

newonce.radio rezygnuje z płatnego systemu subskrypcyjnego. Półtora roku po wprowadzeniu przez grupę newonce.media usługi subskrypcyjnej zmienia się jej oferta. Nowe treści są teraz dostępne za darmo dla wszystkich, a formatów audio można posłuchać w całości na platformach streamingowych. Za to dla subskrybentów przygotowano m.in. zniżki na towary ze sklepu newonce i wejściówki na różne wydarzenia. → Wirtualne Media

Nowy szef Open FM. Michał Celeda, były redaktor naczelny Radia ZET, pracuje w Grupie Wirtualna Polska jako head of Open FM – kieruje zespołem Open FM i odpowiada za rozwój serwisu. Wcześniej to stanowisko zajmowała Aleksandra Karpińska-Gugała. → Press.pl

 

fot. Piqsels.com