Wydarzenia radiowe w lipcu 2022

3 sierpnia 2022

Jesienią nie zmienią się cenniki reklamowe Grupy RMF, w Radiu ZET i Meloradiu wystartowały wakacyjne akcje, Agora ma nowego szefa ds. transformacji cyfrowej radia, a SuperNova zagra w Białej Podlaskiej – m.in. o tym pisały w lipcu branżowe portale internetowe. Szczegóły w „Prasówce I Love Radio”, czyli przeglądzie wydarzeń z rynku radiowego.

Grupa RMF nie zmienia cenników na jesień. Ceny reklam w stacjach Grupy RMF pozostaną na takim samym poziomie, jak wiosną i latem br. Cennik jesienny będzie obowiązywał od 29 sierpnia 2022 do 8 stycznia 2023, w tym czasie wejdą w życie dwa okresy „High Season”, czyli okresy o zwiększonym popycie na reklamę radiową, w których do każdej przeprowadzanej wówczas kampanii doliczone zostaną opłaty: przed Black Friday (dopłata 4 proc.) i przed Bożym Narodzeniem (dopłata 3 proc.). → Portal Medialny

Ruszyła druga odsłona akcji „Radio ZET nr 1 w moim samochodzie”. W czasie wakacji stacja rozdaje pieniądze na zakup paliwa do samochodu. Akcji towarzyszy kampania reklamowa pod tą samą nazwą w telewizji, internecie i outdoorze – na nośnikach usytuowanych w całej Polsce przy trasach o największym wakacyjnym natężeniu ruchu. → Wirtualne Media

Marcin Kowalczyk został szefem ds. transformacji cyfrowej radia w Grupie Radiowej Agory. Będzie rozwijał cyfrową obecność marek radiowych Agory w internecie oraz przejmie odpowiedzialność za wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną TOK FM. → Press

Aflofarm po 5 miesiącach przerwy wrócił ze swoimi kampaniami do Grupy RMF. Aflofarm nie był obecny reklamowo w Grupie RMF od maja br. „Udało nam się porozumieć z największym reklamodawcą na rynku. (…) Bardzo cenimy sobie współpracę z Aflofarmem. To klient wymagający, ale stabilny i wiarygodny od wielu lat, a co najważniejsze – bardzo docenia siłę radia jako medium reklamowego” – podkreśla Tomasz Ramza, Dyrektor Generalny Działu Sprzedaży Grupy RMF. → Wirtualne Media

Akcja antenowa i nowe pasmo muzyczne w Meloradiu. Ruszyła antenowa akcja „Zabierz Meloradio na wakacje”. Co piątek jej uczestnicy będą mogli zdobyć zestaw gadżetów na letnie wyjazdy. Meloradio wprowadza również zmiany w ramówce. Codziennie w lipcu i sierpniu stacja emituje muzyczne pasmo na gorące letnie wieczory – „Meloradio – dobra opcja na wakacje”. → SATkurier

Ruszyło Radio Włocławek Po Polsku. Nowa rozgłośnia prezentuje tylko polską muzykę, na antenie mają się pojawić też lokalne wiadomości. To już czwarta lokalna rozgłośnia w tym mieście – nadają tu też RMF MAXXX Włocławek, Radio Hit i Radio Kujawy. → Wirtualne Media

Lokalne Wasze Radio FM z Wągrowca uruchomiło nadajnik w Gnieźnie. To pierwsze duże miasto w zasięgu stacji – dotychczas sygnał docierał do ok. 100 tys. mieszkańców Pałuk i północnej Wielkopolski. Nadajnik w Gnieźnie pozwolił podwoić tę liczbę. → Presserwis

Będą nowe stacje w Lublinie, Białej Podlaskiej i Puławach. KRRiT rozstrzygnęła trzy konkursy koncesyjne. W Lublinie zagra Radio 92,9, którego założycielem jest Marcin Marzec, współwłaściciel firmy DABCOM, operatora multipleksów lokalnych DAB+. Nowa rozgłośnia powstanie też w Puławach – Radio LPU FM uruchomi lokalny przedsiębiorca Mariusz Kaszubski. W Białej Podlaskiej zacznie natomiast nadawać 15. rozgłośnia lokalna sieci SuperNova. → Wirtualne Media

Radio Nysa FM zakończyło emisję. Nadawca nie złożył wniosku o przedłużenie koncesji. Obecnie toczy się proces koncesyjny o tę częstotliwość, Nysa FM bierze w nim udział i liczy, że wróci na fale eteru. → Presserwis

Zmiany personalne w Eurozecie. Łukasz Borys, dotychczasowy koordynator programu Meloradia, objął stanowisko koordynatora ds. programowych i muzycznych stacji. Jest odpowiedzialny za realizację strategii muzycznej oraz ramówki Meloradia, a także współpracę z prezenterami. Z kolei Piotr Olejarz został lubelskim reporterem Radia ZET. Wcześniej współpracował z TVN24. → Wirtualne Media, oMediach.info

Grupa RMF odświeża logotypy Radia GRA z Torunia i Wrocławia. Zmodyfikowane zostały m.in. krój pisma oraz zastosowano żywsze kolory. To kolejny etap odświeżania wszystkich logotypów stacji radiowych i portali należących do Grupy RMF. → Wirtualne Media