Zmiany na rynku radia i reklamy radiowej w październiku [Prasówka I LOVE RADIO]

6 listopada 2023

Time podnosi ceny reklam, zmiany personalne w Dziale Sprzedaży Agencyjnej Eurozetu, w eterze pojawi się Radio ESKA2, w RMF FM nową audycję prowadzą polscy piosenkarze – to najważniejsze newsy października, o których donosiły branżowe portale. Zapraszamy na przegląd informacji z rynku radiowego w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO”.

Wyższe ceny reklam w Grupie Radiowej Time. Ceny spotów w pakiecie Total Time, na który składają się wszystkie stacje Grupy Radiowej Time, wzrosły od 30 października średnio o 6,9%. Podwyżka w sieci Radio ESKA to również 6,9%, w Radiu VOX FM – 6,8%, a w stacjach lokalnych ESKI – 8,8%. → Presserwis

Dział Sprzedaży Agencyjnej Grupy Eurozet z nowymi osobami. Radosław Włoda objął stanowisko dyrektora sprzedaży online Grupy Eurozet w Zespole Sprzedaży Agencyjnej, będzie odpowiedzialny za kierowanie zespołem w obszarze digital. Dołączył do niego również Jarosław Żurawski jako doradca ds. sprzedaży, a Dorota Pawlikowska objęła stanowisko menadżera ds. projektów specjalnych w Zespole Akcji Niestandardowych i Promocji. Z kolei Izabela Bziuk objęła stanowisko Business Projects Development Director i stanęła na czele nowej jednostki organizacyjnej w strukturach firmy: Działu Rozwoju Projektów Biznesowych Grupy Eurozet. Dział ten zajmie się monetyzacją wydarzeń o charakterze ekonomicznym, gospodarczym i konferencyjnym objętych patronatem lub partnerstwem stacji radiowych z portfolio grupy. → Portal Medialny

Grupa ZPR Media uruchomi Radio ESKA2. Nowy brand zastąpi w eterze Radio SuperNova – sieć składającą się obecnie z 16 stacji lokalnych (w październiku wystartowało 16. rozgłośnia – w Białej Podlaskiej). Według zapowiedzi, sieć ma nadal nadawać wyłącznie polskie utwory i ma być inną stacją niż Radio ESKA, skierowaną do szerszego grona odbiorców. Zmiana jest elementem wdrażania przez Grupę ZPR Media strategii marki parasolowej. → Wirtualne Media

RMF FM w soboty emituje nową audycję „RMF FM w trasie”. Gospodarzami audycji są polscy piosenkarze, którzy opowiadają o swojej pracy, zdradzają anegdoty zza kulis i rozdają zaproszenia na swoje koncerty. Pierwszą prowadzącą była Agnieszka Chylińska. → Press.pl

Radio Vibe FM ruszyło z porankiem. Internetowe radio Vibe FM (Grupa ZPR Media), nadające przede wszystkim hip-hop, wprowadziło poranną audycję. Prowadzą ją Wiktoria Karakow, Filip Denys i Krzysztof Staszkiewicz. → Presserwis

Platforma TOK FM Premium z nowymi pakietami subskrypcyjnymi. Platforma subskrypcyjna TOK FM Premium modyfikuje swoją ofertę, wprowadzając nowe pakiety „RAZEM” i „SOLO”. Usługa pobiła swój kolejny rekord i ma obecnie ponad 35 tys. subskrypcji. TOK FM Premium to platforma subskrypcyjna z podcastami, produkcjami oryginalnymi i wszystkimi audycjami antenowymi do słuchania w formie podcastów oraz Radiem TOK FM bez reklam. → Portal Medialny

Nowe szefowe w Radiu Kolor. Po czterech latach do warszawskiego Radia Kolor wróciła Iga Łyczba, która zarządza działem handlowym stacji. Ostatnio była dyrektorem operacyjnym w firmie AngelBlock. Natomiast Karolina Wasielewska od listopada jest szefową newsroomu. → Wirtualne Media

20 lat RMF Classic. Okrągły jubileusz stacja świętowała m.in. finałem Plebiscytu na Filmowy Przebój 20-lecia. Radio RMF Classic wystartowało 27 października 2003 roku. Stacja jest jedyną rozgłośnią w Polsce nadającą muzykę filmową i klasyczną. Nadaje w 21 miastach, codziennie gromadzi ponad 0,6 mln osób. → Press.pl

Radio ZET nie produkuje już serwisów dla rozgłośni lokalnych. Newsroom Radia Zet przestał przygotowywać ogólnopolskie serwisy dla lokalnych rozgłośni. Stacje należące do Pakietu Niezależnych mogą teraz korzystać z dzienników produkowanych przez newsroom centralny Grupy Radiowej Agory. → Press.pl

Zdjęcie: Piqsels.com