Podsumowanie lutego w radiu i reklamie radiowej [Prasówka I LOVE RADIO]

1 marca 2024

Radio ma za sobą bardzo dobry reklamowo rok, EUROZET zaprezentował wszystkich liderów i managerów zespołu sprzedaży bezpośredniej, TIME SA utworzył Dział Marketingu Sprzedaży i Branded Content, Grupa RMF nie podnosi cenników reklamowych na kolejny okres, do sieci ESKA dołączy kolejna stacja, w Polskim Radiu nowych szefów mają m.in. Jedynka i Dwójka, kolejna stacja testuje narzędzia AI na antenie – to najważniejsze informacje radiowe lutego 2024 roku. Szczegóły w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO”.

O 12,1 proc. wzrosły w 2023 roku nakłady marketerów na reklamę w radiu. To znacząco powyżej średniej rynkowej, która wyniosła 7 proc. – wynika z najnowszego raportu Publicis Groupe nt. wydatków reklamowych netto w Polsce. Rozgłośnie zarobiły 881 mln zł, a udział radia w torcie reklamowym wzrósł do 7,4%. → I Love Radio

Grupa Eurozet zakończyła drugi etap konsolidacji zespołów sprzedaży bezpośredniej. Zespół handlowy to obecnie 9 teamów zarządzanych przez managerów – competence leaderów. Dyrektorem zarządzającym DSB Grupy Eurozet jest Adam Kościelski. Monika Jankowska-Janicka pełni funkcję dyrektora rozwoju sprzedaży i jednocześnie competence leadera dla wszystkich osób zarządzających zespołami sprzedaży. Obecnie kadrę menadżerską działu sprzedaży bezpośredniej tworzą: Anita Jankowska – national sales director, Katarzyna Wójcik-Śliwińska – business team & area director, Marcin Zięciak – business team & local market director oraz Filip Mettler – business team & digital sales director. → Wirtualne Media

W TIME SA (Grupa ZPR Media) powstał Dział Marketingu Sprzedaży i Branded Content (DMS). Do jego priorytetowych zadań należą działania analityczne oraz aktywacja sprzedaży poprzez synergię wszystkich produktów z portfolio Grupy ZPR Media. Dyrektorem została Magda Owczarczak. Dział ma dwa piony: analityczno-argumentacyjny (rozwój oferty sprzedażowej w radiu i internecie oraz wsparcie w przygotowaniu strategii komunikacyjnej dla klientów), który budują Magda Owczarczak i Beata Szulęcka oraz pion branded content (przygotowanie i realizacja akcji niestandardowych i specjalnych), który tworzą Anna Głowa, Martyna Sadowska oraz Monika Borkowska. Dodatkowo do Działu Sprzedaży Krajowej w spółce TIME SA dołączyły Inga Makowska oraz Ewa Tenczyńska, wzmacniając struktury sprzedażowe w obszarze radia i internetu. → Wirtualne Media

Grupa RMF nie zmienia cen. Cenniki reklamowe Grupy RMF na marzec i kwiecień zostały utrzymane na dotychczasowym poziomie. W Grupie RMF funkcjonują obecnie cenniki na dwa miesiące. → Presserwis

Radio CCM, którego nadawcę przejęło Radio ESKA SA, dołączy do sieci ESKA. Radio zmieni nazwę na ESKA Południe. Rozgłośnia ma pięć nadajników (w Gliwicach, Cieszynie, Oświęcimiu, Bielsku-Białej i Ustroniu), będzie 42. stacją sieci ESKA. → Presserwis

Open FM dołączyło do platformy audioXi. Radio internetowe Open FM, należące do Wirtualnej Polski, dołączyło testowo do oferty audioXi, oferując przestrzeń reklamową przy swoich trzech najpopularniejszych kanałach radiowych: Praca, Impreza i 100% Hits. AudioXi to pierwsza na polskim rynku sieć reklamowa skupiająca wydawców treści audio online, wystartowała w sierpniu 2023 roku. Za jej obsługę na odpowiada Grupa RMF. → SATinfo24.pl

Joanna Parczyńska dołączyła do TIME SA (Grupa ZPR Media) jako head of audio. Odpowiada za rozwój audio, przede wszystkim formatów i produkcji podcastowych, ale też streamów audio. Ostatnio była dyrektorką ds. marketingu w Cinema City Poland. → Presserwis

Grupa ZPR Media ostatecznie sfinalizowała zakup Muzo.fm od Polsatu. Stacja zmieni nazwę na ESKA Rock (obecnie ESKA Rock nadaje tylko w Warszawie, Muzo.fm to stacja ponadregionalna z 9 nadajnikami w całym kraju). → Press.pl

Firma Adres:Media rozpoczęła współpracę z Komitetem Badań Radiowych przy badaniu Radio Track. Zapewni wsparcie merytoryczne i operacyjne dla badania słuchalności radia realizowanego przez Komitet oraz innych projektów KBR-u związanych z kategorią audio. → Wirtualne Media

Zmiany personalne w Polskim Radiu. Paulina Stolarek-Marat została nową dyrektorką radiowej Jedynki, zastępując Marcina Kusego. Wicedyrektorem będzie Jacek Czarnecki, wcześniej w Radiu ZET i Magdalena Szturemska. Michał Nogaś został wicedyrektorem Trójki (dotychczas w Radiu 357 i „Gazecie Wyborczej”), a sekretarzem tej anteny – Adam Sobieraj. Nowym dyrektorem Programu 2 Polskiego Radia został Piotr Kędziorek, a jego zastępcą – Piotr Matwiejczuk. Do rozgłośni po kilku latach przerwy wracają dziennikarze muzyczni Agata Kwiecińska i Adam Suprynowicz. Nową dyrektorką Polskiego Radia dla Zagranicy została Natalia Bryżko-Zapór. Do publicznego radia wrócił również Arkadiusz Jastrzębowski, który został wicedyrektorem Informacyjnej Agencji Radiowej i szefem portalu Polskiego Radia. Stanowisko doradcy likwidatora objął Marcin Iskra, który zajmie się audytem spółki.

Radio Wielkopolska testuje narzędzia AI. Stacja zaczęła emitować prognozy pogody czytane przez głos wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Jak mówi Leszek Kozioł, właściciel Radia Wielkopolska, sztuczna inteligencja raczej nie będzie tworzyła całego radia, ale da nowe możliwości. „Będziemy mogli np. zatrudniać dziennikarzy, którzy nie mają dobrego głosu do pracy w radiu, ale są świetni merytorycznie. Dotychczas była to przeszkoda” – mówi. → Presserwis

Polskie rozgłośnie radiowe solidarnie w drugą rocznicę wybuchu wojny w Ukrainie. 24 lutego o 9.45 na antenach polskich stacji radiowych zabrzmiał utwór „Give Peace a Chance” Johna Lennona. To symboliczny gest solidarności z narodem ukraińskim, a także wyraz sprzeciwu wobec wojny i okrucieństwa wojsk rosyjskich. Do akcji włączyły się m.in. wszystkie stacje zrzeszone w porozumieniu I LOVE RADIO. → Wirtualne Media

Joanna Sołtysiak dyrektorką programową Radia Złote Przeboje. Nowa dyrektorka programowa pracuje w stacji od 2018 roku – dotychczas jako jej dyrektorka muzyczna. Obecnie rozpoczęła się rekrutacja na szefa muzycznego rozgłośni. → Portal Medialny

Michał Rodak awansował na stanowisko wicedyrektora informacji RMF FM. Dołączy tym samym do pełniącej już funkcję wicedyrektora informacji Blanki Baranowskiej. Obydwoje podlegają bezpośrednio prezesowi Tadeuszowi Sołtysowi, który będzie nadzorował pracę w dziale Faktów RMF FM. → Press.pl

Andrzej Ryczkowski objął stanowisko kierownika anteny białostockiego Radia Jard. Wcześniej, niecały rok, radiem kierował Maciej Dobrowolski, który złożył rezygnację. → Wirtualne Media

Magdalena Jurkowska została nową redaktorka naczelną Radia Ostrowiec (woj. świętokrzyskie). Jurkowska na stanowisku zastąpiła Joannę Gergont, która z kolei została redaktor naczelną Radia Kielce. → Portal Medialny

Do zespołu działu informacji Radia ZET dołącza Tomasz Kubat. Został reporterem warszawskim, odpowiedzialnym m.in. za relacjonowanie najważniejszych wydarzeń sejmowych. Kubat był związany z rozgłośnią w latach 1994–2002. → Portal Medialny

Nowi prezenterzy w Radiu ESKA2. Dwaj prezenterzy Radia ESKA dołączyli do ekipy Radia ESKA2. Rafał Adamczak został gospodarzem popołudniowego pasma w dni powszednie, a Michał Hanczak – sobotniego pasma w godz. 9.00–13.00, którego motywem przewodnim jest „ten pierwszy raz” – prowadzący przypomina pierwsze hity największych polskich gwiazd, a one wracają wspomnieniami do swoich początków na scenie. → Wirtualne Media, Presserwis

Zdjęcie: Piqsels.com