Radiowy kwiecień 2024 – [Prasówka I LOVE RADIO]

6 maja 2024

EUROZET i TIME zmieniają cenniki reklamowe, wystartowały kampanie wizerunkowe RMF FM i Radia ZET, obie stacje w majówkę zorganizowały też eventy dla słuchaczy, nowe ramówki mają RMF MAXX, Trójka, Chillizet, Dwójka i newonce.radio, a nowym prowadzącym „Listę Przebojów Trójki” w nowej formule będzie Piotr Metz – to najważniejsze newsy z rynku radiowego w kwietniu 2024 roku. Na przegląd wszystkich branżowych informacji zapraszamy jak co miesiąc do „Prasówki I LOVE RADIO”.

EUROZET i Time podnoszą ceny reklam od 29 kwietnia. Jak podała w komunikacie Grupa EUROZET, decyzja została podjęta m.in. w związku z dobrą koniunkturą na rynku reklamy radiowej oraz rosnącymi wynikami słuchalności stacji wchodzących w skład grupy. W Radiu ZET średnie ceny reklam w godz. 6.00–20.00 wzrosną o 5,2%, a w pakietach Audio ZET i Audio ZET Boost o 4,6%.
Mając na uwadze utrzymującą się od długiego czasu wysoką konkurencyjność wskaźników kosztowych emisji reklam (CPP) w stacjach Grupy Radiowej TIME oraz sytuację rynkową, spółka uaktualnia cenniki swoich sieci: ceny wzrastają średnio (w pasmach 06.00–24.00 od poniedziałku do niedzieli) o 5,3% w Total Time; 4,8 % w Sieć ESKA.
W Grupie RMF funkcjonują cenniki na dwa miesiące. Na maj i czerwiec, podobnie jak na marzec i kwiecień, nadawca pozostawił je na niezmienionym poziomie. → Presserwis

Doda i The Kolors w nowej kampanii RMF FM. Wystartowała kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami zostali członkowie zespołu The Kolors, Doda oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest też konkurs antenowy oraz event w długi majowy weekend, w ramach którego RMF FM odwiedziło polskie miasta i miasteczka. → Wirtualne Media

Wystartowała kampania „Radio ZET nr 1 w Twojej pracy”. Towarzyszy jej zabawa antenowa, w której słuchacze mogą wygrać premie do swojej pensji. Mogą też zdobyć ekspresy do kawy. W spocie ponownie wykorzystano piosenkę Sylwii Grzeszczak „Bang, bang”. Utwór jest znany z ostatniej kampanii „Lubię tak jak ty słuchać Radia ZET”. Tym razem wykonują go słuchacze w różnych miejscach pracy – warsztacie samochodowym, biurze i salonie fryzjerskim. → Marketing przy kawie

Rośnie popularność podcastów – już blisko 10 mln osób słucha ich miesięcznie. W 2023 roku 9,8 mln polskich internautów słuchało treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z 5. edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę EUROZET we współpracy z Publicis Groupe. To wzrost aż o 1,6 mln osób. Stale rośnie też akceptacja dla treści promocyjnych w podcastach. Sponsorowanie przez markę aprobuje 75% słuchaczy (+2 punkty procentowe rok do roku), polecenie konkretnej marki – 74% (+3 pp.), a branded podcasty 66% (+3 pp.). → Portal Medialny

Powody słuchania treści audio – kolejne dane z badania Total Audio. Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – to tylko część powodów wymienianych w badaniu Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Z badania wynika, że najpopularniejszym medium w kategorii audio jest radio. Aż 73 proc. słuchaczy radia wskazuje, iż jest ono źródłem wiadomości z kraju i ze świata. Dla 62 proc. to medium towarzyszące podczas pracy lub codziennych obowiązków. 57 proc. włącza radio dla rozrywki, konkursów i loterii, a także dla ulubionych prowadzących. 53 proc. uważa, że poszerza ono wiedzę i dostarcza informacji, których potrzebują. 52 proc. deklaruje, że jeśli chce czegoś posłuchać, to włącza właśnie radio. → I love radio

Majówkowe trasy RMF FM i Radia ZET. RMF FM wyruszyło w Majówkę w trasę kamperem po całym kraju. W akcji udział wzięli nie tylko dziennikarze radia, ale też gwiazdy sceny muzycznej: bryska, Kamil Bednarek, Daria Marx i Arek Kłusowski. → Portal Medialny
Z kolei Radio ZET zorganizowało Majówkę-grillówkę na Warmii i Mazurach. Radiowa ekipa odwiedziła Giżycko, Mikołajki, Szczytno i Olsztyn. Piknikową trasę rozpoczął koncert, którego gwiazdą była Blanka. → Portal Medialny

RMF MAXX z nową ramówką na wiosnę. Pojawiły się dwa nowe programy: „Kanał nadawczy” (codzienny program popołudniowy zintegrowany z social mediami przy dużym udziale słuchaczy) i „Próba mikrofonu” (niedzielny program z wywiadami z artystami i nagraniami debiutantów). Do zespołu dołącza też popularny tiktoker DJ Zimny Gulasz znany też jako Jano, który współprowadzi „MAXXreels!”. → Wirtualne Media

Trójka wprowadza nową ramówkę. Wśród nowych programów znalazły się autorskie audycje w niedziele, które prowadzą m.in. Jarosław Kuźniar, Michał Hoffman (znany też jako Afrojax), Jan Emil Młynarski, Paweł Sztarbowski i Bartek Wąsik. W dni powszednie pojawiały się m.in. pasma „Dobrego dnia!” i „Program środka”, a cykl wywiadów z politykami, prowadzony przez Renatę Grochal, jest zatytułowany „Bez uników”. → Wirtualne Media

Program Trzeci wprowadza nową wersję listy przebojów. Będzie to autorski program Piotra Metza, w którym słuchacze nadal będą wskazywać swoje ulubione piosenki, ale formuła poszerzy się m.in. o spotkania z artystami i minikoncerty. → Portal Medialny

Zmiany w ramówce Chillizet. Od 8 kwietnia poranki prowadzi Magda Kasperowicz, która po sześciu latach wraca do Grupy EUROZET. Nowe codzienne pasmo popołudniowe „W międzyczasie” (z nowościami muzycznymi i newsami ze świata muzyki i kultury) prowadzi Jakub Lachowicz. → Portal Medialny

Zmiany w ramówce Dwójki. Nowymi programami są „Kunstkamera” (o działach sztuki wizualnej), „Pogłosy” (magazyn przedstawiający najistotniejsze słowa gości, które danego dnia padły na antenie) i „Przegląd prasy zagranicznej”. → Portal Medialny

Newonce.radio prezentuje wiosenną ramówkę. To kilkanaście nowych propozycji, zmiany w paśmie przedpołudniowym i kilka powrotów, do tego nowe gatunki muzyczne. → Wirtualne Media

Paweł Majcher został wpisany jako likwidator Polskiego Radia w Krajowym Rejestrze Sądowym. Sąd wpisał do KRS również postawienie spółki w stan likwidacji. Jednocześnie z rejestru wykreślona została była prezeska Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. Polskie Radio zawiadomiło też prokuraturę o możliwości popełnienia przestępstwa przez przewodniczącego KRRiT Macieja Świrskiego. Powodem jest fakt, że nie przesyła on pieniędzy z abonamentu do Polskiego Radia, trafiły one do depozytu sądowego. → Press.pl, Wirtualne Media

Do ekipy porannego programu Radia ZET dołączył Bilguun Ariunbaatar. Jako Szalony Reporter w „Dzień dobry bardzo” tropi absurdy dnia codziennego i przeprowadza nietypowe sondy uliczne. Bilguun Ariunbaatar to showman i satyryk, popularność zdobył współpracując z Szymonem Majewskim przy programach „Szymon Majewski Show” i „Szymon na żywo” emitowanych przed laty w telewizji TVN. → Media2.pl

Mateusz Golis został szefem anteny Radia ESKA i ESKA2. To nowe stanowisko utworzone w ramach budowania strategii marki parasolowej. Przez ostatnie lata Golis pracował w Radiu Złote Przeboje jako zastępca dyrektora programowego, a następnie objął stanowisko dyrektora programowego. → Wirtualne Media

Nowi reporterzy w stacjach Grupy EUROZET. Marcin Starzec dołączył do zespołu Radia TOK FM, został reporterem w Rzeszowie, gdzie dotychczas stacja nie miała swojego dziennikarza. Starzec wcześniej był związany z Radiem ESKA. → Wirtualne Media
Od kwietnia br. do Działu Informacji Radia ZET dołączyło dwóch nowych reporterów. Szymon Kastelik został reporterem na Śląsku, a Jan Kielak w Warszawie. → Portal Medialny

Anna Paluszek wydawczynią wywiadów publicystycznych w RMF FM. Wcześniej Paluszek była wieloletnią dyrektorką programową Radia Wawa i Radia SuperNova. → SATinfo24.pl

Katarzyna van Rooijen została korespondentką Polskiego Radia w Holandii. To jej powrót do Polskiego Radia, gdzie w przeszłości była reporterką Informacyjnej Agencji Radiowej oraz korespondentką w Izraelu i Wielkiej Brytanii. → Wirtualne Media

18 kwietnia Jedynka obchodziła 98. urodziny. Z tej okazji na antenie stacji pojawiły się audycje specjalne związane z jubileuszem, a w nich wspomnienia, rozmowy z gośćmi i niespodzianki dla słuchaczy. → Portal Medialny

Nowi kierownicy w publicznych rozgłośniach regionalnych. Nowym dyrektorem muzycznym mazowieckiego Radia RDC został Maciej Goliński (didżej Envee). Zastąpił Romana Rogowieckiego, który pozostaje w stacji jako dziennikarz muzyczny. → Wirtualne Media
Dziennikarka Radia Lublin Marzena Lewandowska została kierowniczką redakcji informacji tej rozgłośni. Zastąpiła Renatę Chrzanowską, która jest teraz kierowniczką redakcji nowych mediów. → Presserwis

Zdjęcie: Amr Taha™Unsplash