Przegląd najważniejszych wydarzeń radiowych we wrześniu 2021 - prasówka [PODCAST]

Bartosz Kańtoch 7 października 2021

Radio ZET ma nowego naczelnego, Agora i Time zmieniają cenniki reklamowe, Radio RMF24 zmienia ramówkę i wydłuża pasmo na żywo, Radio Eska ma nową oprawę dźwiękową, a Złote Przeboje i Rock Radio przygotowały nowe zabawy antenowe dla słuchaczy – m.in. o tym pisały we wrześniu branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Listen to “ILR19 – Prasówka I Love Radio – 09.2021 – wydarzenia na rynku radiowym we wrześniu 2021” on Spreaker.

Radio ZET ma nowego redaktora naczelnego. Został nim  Mariusz Smolarek, dotychczasowy redaktor naczelny i dyrektor programowy Antyradia i Chillizet. Zastąpił Michała Celedę, który złożył rezygnację, ale nie rozstaje się z firmą – po kilkumiesięcznym urlopie wróci do rozgłośni na nowe stanowisko. Konsekwencją zmian jest powołanie Marcina Bąkiewicza na p.o. redaktora naczelnego i dyrektora programowego Antyradia. Nową funkcję będzie łączyć z dotychczasową – dyrektora muzycznego stacji. W Chillizet funkcję redaktora naczelnego i dyrektora programowego objął Dariusz Staniak, pozostając jednocześnie dyrektorem muzycznym. Szerzej zmiany personalne w Eurozecie opisuje portal Press.pl.

Nowe cenniki reklamowe Agory i Time. Od 4 października drożeją reklamy w stacjach i pakietach Grupy Radiowej Agory oraz Grupy Radiowej Time.  Nadawcy tłumaczą podwyżki rosnącym popytem na reklamę radiową. Cennik pakietu Agora Sieć drożeje o średnio 5 proc. Ceny reklam w sieci Radia ESKA zdrożeją o 5,6 proc., w VOX FM – o 4,4 proc., a w pakiecie Total Time – o 5,6 proc. Jednocześnie zmieni się cena oferty łączonej obu nadawców Drapacz Chmur – wzrośnie średnio o 5,6 proc. Więcej o powodach podwyżek piszą Wirtualne Media.

Internetowe Radio RMF24 zmieniło ramówkę. Od 6 września pasmo na żywo w informacyjno-muzycznym Radiu RMF24 nadawane jest o cztery godziny dłużej – od 7 do 21. Wprowadzono m.in. nowe, wieczorne pasmo, w którym pojawia się więcej rozmów z gośćmi, a wywiady dotyczą kultury, sportu, rozrywki i muzyki. Po godz. 21 nadawany jest magazyn „Podsumowanie dnia”, znany do tej pory jako podcast dostępny na platformie RMFon.pl. Szczegóły ramówki podają Wirtualne Media.

Portal radiozet.pl uruchomił magazyn weekendowy z treściami premium. Każde wydanie zawiera kilka dłuższych form publicystycznych, takich jak: wywiady, felietony, biografie, czy reportaże. Materiały są dostępne bezpłatnie dla wszystkich użytkowników. Treści magazynu wyeksponowane są w każdy weekend na stronie głównej radiozet.pl oraz na stałe umieszczone na nowo powstałej subdomenie magazyn.radiozet.pl. Szczegółowo nowy projekt opisuje Portal Medialny.

A jak podaje Presserwis, redakcja serwisu Radiozet.pl od września przygotowuje też trzy podcasty: polityczny „Machina władzy”, ekonomiczny „Biznes. Między wierszami” i edukacyjny „Szkoła marzeń”. Odcinki dwóch pierwszych cykli pojawiać się mają co tydzień, a ostatniego – raz w miesiącu. Podcastów można słuchać na Player.radiozet.pl. Docelowo pojawią się też na platformach streamingowych.

Nowa zabawa w Radiu Złote Przeboje z Marzeną Rogalską. 1 września na antenie Radia Złote Przeboje ruszyła zabawa pod hasłem „Ograj Marzenę”. Jej uczestnicy mogą wygrać gotówkę, ale sami zdecydują, w jakiej wysokości. Loterię promuje Marzena Rogalska, prezenterka stacji, która poprowadzi również jej finały. Reklamy można zobaczyć na nośnikach AMS, w kinach sieci Helios, w internecie oraz w „Gazecie Wyborczej”. Więcej na portalu SATkurier.pl.

Nowa zabawa też w Rock Radiu – „List Gończy”. Słuchacze mają za zadanie wytypować osobę związaną z klasyką rocka próbując odgadnąć jej nazwisko lub pseudonim w drodze zadawania pytań. Grę rozgłośnia wspiera promocja na własnej antenie oraz w internecie, gdzie od 27 wrzesnia prowadzona jest kampania reklamowa. Zasady konkursu opisuje portal SATinfo24.pl.

Kampanie reklamowe RMF FM i RMF MAXXX. RMF FM pod hasłem „Radio nr 1 w Polsce” rozpoczyna nową kampanię reklamową, w ramach której przygotowano kilka wersji 10-sekundowych spotów. Kreację przygotowało Studio Plankton we współpracy z działem promocji RMF FM, media zaplanował i kupił dom mediowy Mindshare, o czym piszą Wirtualne Media. Z kolei RMF MAXXX w swojej wizerunkowej kampanii prowadzonej w internecie chce zachęcić do udziału w kilkunastu konkursach, w których do zdobycia będą limitowane i designerskie gadżety. Za realizację akcji odpowiada zespół digitalowy Cityboard Media – informuje portal Signs.pl.

Radio ESKA ma nową oprawę muzyczną. Na antenie Radia ESKA można usłyszeć nowe jingle, zmienioną oprawę mają także „Niusy Radia ESKA”. Dźwięki powstały w studiu amerykańskiej firmy ReelWorld. W produkcjach można usłyszeć głos Kasi Góras oraz Bartka Królika, a posłuchać ich można na portalu Wirtualne Media.

Radio ZET zorganizowało 4. edycję „Wielkiej Trasy Śniadaniowej”. Przez dwa tygodnie prezenterzy stacji Agnieszka Kołodziejska i Robert Karpowicz przemierzali Polskę, częstując mieszkańców odwiedzanych miast śniadaniem i wspólnie z nimi prowadząc poranne programy „Dzień Dobry Bardzo” z plenerowego studia emisyjnego. Na tegorocznej trasie znalazło się dziesięć miast, o czym informuje Portal Medialny.

RMF MAXXX rozpoczyna produkcję własnych nagród dla słuchaczy i promuje je nowym vlogiem. RMF MAXXX zaczyna samodzielnie produkować nagrody dla swoich słuchaczy. Będą to niezwykłe i niepowtarzalne rzeczy, które specjalnie dla RMF MAXXX wykonywać będą w limitowanych seriach małe, polskie firmy, stawiające na ekologię. Wszystkie nagrody będą testowane w trakcie zwariowanych wyzwań, na nowym vlogu stacji dostępnym w mediach społecznościowych. Więcej ma SATinfo24.pl.

Magdalena Rigamonti z nowym cyklem podcastów w Radiu TOK FM. Cykl „WTC. Rykoszet”  poświęcony jest zarówno wydarzeniom z 11 września 2001 roku, jak i dalekosiężnym ich konsekwencjom. Seria przedstawia również wydarzenia sprzed dwóch dekad z osobistego punktu widzenia tych, którzy albo byli i widzieli atak, albo sami zostali poszkodowani i do dziś walczą ze skutkami tej sytuacji. Kolejne odcinki dostępne są na tokfm.pl i w aplikacji mobilnej stacji – podają Wirtualne Media.

Emil Marat dyrektorem kreatywnym warszawskiego Radia Kolor. Zajmie się rozwojem działu informacji oraz koncepcyjnym wspieraniem zarządu i szefa programowego rozgłośni Łukasza Sudy. Marat wrócił do radia, w którym rozpoczynał pracę dziennikarską. Podczas studiów w latach 90. był w Radiu Kolor reporterem, później pracował w Radiu ZET, a w latach 2002-2012 był dyrektorem programowym nieistniejącego już Radia PiN. Do rozgłośni dołączył też jako prezenter Marcin Kotyński, wcześniej związany m.in. z Radiem VOX FM i Radiem Białystok. Więcej o zmianach personalnych w Radiu Kolor i o nowej ramówce rozgłośni na Press.pl.