Najważniejsze wydarzenia radiowe w maju 2021 - prasówka [PODCAST]

Bartosz Kańtoch 1 czerwca 2021

SuperNova oficjalnie wystartowało, zmieniają się cenniki reklamowe rozgłośni na lato, TOK FM uruchomiło w Internecie nową wersję stacji z muzyką zamiast reklam, a Radio ZET przeprowadziło kampanię społeczną #Razemzawszelepiej – m.in. o tym pisały w maju branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Listen to “ILR14 – Prasówka I Love Radio – 05.2021 – wydarzenia na rynku radiowym w maju 2021” on Spreaker.

Wystartowało Radio SuperNova. Liner stacji to „Gramy po polsku”, ramówkę wypełniają współczesne polskie przeboje, a także utwory z lat 80., 90. i powstałe po roku 2000. Stacja stawia na promocję nowych brzmień i art popu. Jak opisuje Press.pl, stacja oferuje też publicystykę („SuperNova w samo południe”), reporterską popołudniówkę („Projekt Popołudnie”), pasmo kulturalne („Miejskie granie – strefa kultury i nowej muzyki”) czy sobotnią listę przebojów „Super 13”. SuperNova zastąpiło w eterze Radio Wawa.

Cenniki reklamowe Agory, Grupy ZPR Media i Grupy RMF na lato. Drożeją reklamy w Radiu TOK FM – od czerwca średnio o 8,4 proc. Jak informują Wirtualne Media, to z kolei przełoży się na podwyżki w cennikach pakietowych: Agora Sieć o 4,6 proc oraz Drapacz Chmur o 7,5 proc. Również od czerwca cenniki podwyższa Grupa ZPR Media: w Radiu Eska średnio o 5,5 proc., w SuperNova – o 6,8 proc., w VOX FM – o 5,5 proc., a w pakiecie Total Time – 5,7 proc. Grupa RMF, która ogłosza nowe cenniki cztery razy w roku, zdecydowała się nie zmieniać ich na lato i pozostawić na poziomie z wiosny.

TOK FM w nowej wersji dla słuchaczy w internecie: z muzyką zamiast reklam. Radio TOK FM udostępniło subskrybentom płatnej usługi internetowej TOK Premium nową wersję stacji – TOK+Muzyka, gdzie bloki reklamowe zastępowane są muzyką. Program tworzony jest na żywo w pełni automatycznie. Nadawane są w nim te same audycje i informacje, co na antenie FM, zaś treści komercyjne zastępują specjalnie dobrana muzyka oraz dodatkowe moduły informacyjne – opisuje portal SATinfo24.pl.

Radio Zet z kampanią społeczną #Razemzawszelepiej. Radio ZET zorganizowało kampanię społeczną pod hasłem #Razemzawszelepiej, której celem jest zwrócenie uwagi na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży w czasie pandemii. Ambasadorami akcji zostali m.in.: Katarzyna Cichopek i Marcin Hakiel, Przemysław Staroń (Nauczyciel Roku 2018), Magdalena Krajewska (InstaLekarz), psycholożki dziecięce Marta Żysko-Pałuba i Joanna Berendt oraz dziennikarze stacji Beata Tadla i Damian Michałowski. Szczegóły na Portalu Medialnym.

Nie będzie sportowego Radia Spała. Fundacja Sportu Amatorskiego zrezygnowała z uruchomienia Radia Spała, na które przed rokiem otrzymała koncesję. Stacja miała mieć profil sportowo-muzyczny i nadawać z Tomaszowa Maz. Prezes fundacji Michał Goździk tłumaczy „Presserwisowi”, że decyzja jest spowodowana sytuacją związaną z pandemią koronawirusa.

Berenda szefem warszawskiej redakcji RMF FM. Nowym dyrektorem warszawskiej redakcji RMF FM będzie od lipca Krzysztof Berenda, dziennikarz ekonomiczny związany ze stacja od 12 lat. Zastąpi Bartłomieja Eidera, który odchodzi z RMF FM – informuje Press.pl.