Radiowe podsumowanie czerwca [Prasówka I LOVE RADIO]

1 lipca 2024

Audio Broker nowym brandem Grupy EUROZET, Radio ZET i Radio ESKA z kampaniami wizerunkowymi, Grupa RMF nie zmienia cenników reklamowych na lato, wystartowała kolejna edycja „Lata z Radiem” – to najważniejsze wydarzenia z rynku radiowego i reklamy radiowej w czerwcu 2024 roku. Szczegóły w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO”, w której także podsumowanie najważniejszych wakacyjnych zmian w ramówkach rozgłośni radiowych.

Grupa EUROZET wprowadza nową markę – Audio Broker. Audio Broker będzie zajmował się obsługą agencji mediowych i reklamowych. W swojej ofercie łączy sprzedaż czasu antenowego i online z całego portfolio Grupy EUROZET. Oferta reklamowa Audio Brokera zawiera 9 marek radiowych, Pakiet Niezależnych (63 stacje) oraz bibliotekę własnych podcastów i streamów audio. Na czele Audio Brokera stoi Maciej Moszczyński, dyrektor zarządzający sprzedażą agencyjną. → Wirtualne Media

KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy radia Muzo.fm na ESKA Rock. Jednocześnie regulator zaakceptował modyfikację nazwy nadającej dziś jedynie w stolicy ESKI Rock na ESKA Rock Warszawa. Tym samym ponadregionalna ESKA Rock korzystać będzie z dziewięciu nadajników, a dodatkowo działać będzie stacja lokalna w stolicy. → Presserwis

Agora sfinalizowała kupno pozostałych 49 proc. udziałów Eurozetu. Zgodnie z umową Agora za 49 proc. udziałów Eurozetu zapłaciła spółce SFS Ventures 38,75 mln euro. W efekcie Agora jest jedynym właścicielem Eurozetu: ma udziały stanowiące 100 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. → Wirtualne Media

W Dziale Sprzedaży Agencyjnej Grupy EUROZET awansowało 10 osób. Anna Chudzyńska awansowała na  stanowisko dyrektora działu niestandardów i promocji, Michał Miętusiewicz objął  stanowisko planning & buying directora, Małgorzata Rybkiewicz i Rafał Kłodnicki objęli stanowiska radio planning group managerów, Mariusz Kozioł został AdTech & product managerem, Justyna Woźnicka-Kurcweil oraz Eliza Boruta awansowały na stanowiska senior media plannera, natomiast Jakub Kulesza – na media plannera. Nowe, wyższe stanowiska objęli też Michał Miedźwiecki oraz Łukasz Gancarz. → Wirtualne Media

Grupa RMF nie zmienia cenników na lato. W Grupie RMF funkcjonują cenniki na dwa miesiące. Na lipiec i sierpień nadawca pozostawił je na dotychczasowym poziomie. Ostatnia podwyżka w Grupie RMF była w listopadzie 2023 roku. Z końcem kwietnia 2024 roku reklamy podrożały w Grupie EUROZET i Grupie Radiowej Time. → Presserwis

Radio ESKA z nową kampanią wizerunkową. W nowej kampanii wizerunkowej, w której Radio ESKA promuje się hasłem „Tak działają hity na czasie”, wykorzystano utwór „I like the way you kiss me” Artemasa. Kampanię opartą na 20-sekundowym spocie wideo zobaczyć będzie można do końca sierpnia br. w internecie i telewizji, a także w przestrzeni miejskiej i podczas eventów. → MMPonline

Radio ZET z kolejną kampanią pod hasłem „Radio ZET nr 1 w moim samochodzie”. Kampania obejmuje telewizje, nośniki reklamy zewnętrznej w całej Polsce oraz internet. W nowym spocie wziął udział Oskar Cyms, którego tegoroczny przebój „Cały czas” stał się głównym motywem muzycznym kampanii. Akcję uzupełnia konkurs antenowy, w którym można wygrać vouchery na paliwo. → Wirtualne Media

„Strefa wpływów” w Polskim Radiu 24. Związani od kilku miesięcy z Trójką Renata Grochal i Jarosław Kuźniar, a także wicedyrektor Jedynki Jacek Czarnecki razem tworzą nowy cykl publicystyczny „Strefa wpływów” emitowany na antenie Polskiego Radia 24, w którym dyskutują o bieżącej polityce. → Wirtualne Media

Artur Barciś i Mery Spolsky z własnymi audycjami w Radiu Nowy Świat. Barciś w audycji „Jak najBarciś” prezentuje muzykę filmową; Mery Spolsky prowadzi autorski program „Era Spolsky”. → Press.pl

Marcin Grzebielucha w Radiu ZET. Został wydawcą i prezenterem serwisów informacyjnych. Wcześniej na takim samym stanowisku pracował w TOK FM (obie stacje należą do Grupy EUROZET). → SATinfo24.pl

Nowy prowadzący sobotnie „Poranki TOK FM”. Gospodarzem pasma został Piotr Jaśkowiak, dziennikarz stacji. Zastąpił Karolinę Głowacką, która odeszła z rozgłośni. → Wirtualne Media

Większy zasięg Radia Płońsk. Radio Płońsk będzie mogło poszerzyć zasięg o kolejny nadajnik w województwie mazowieckim – stacja wygrała konkurs na częstotliwość w Woli koło Czerwińska. Postępowaniem zainteresowane było również Radio Rekord Mazowsze z Ciechanowa. → Presserwis

Radio 357 tworzy redakcję publicystyki. Jej szefową została Katarzyna Pruchnicka, związana z rozgłośnią od trzech lat. Stacja wprowadza też zmiany w wieczornym paśmie publicystycznym. Do zespołu dołączyli: Wioletta Myszkowska, Grażyna Bochenek i Maciej Makselon. → Wirtualne Media

RMF Classic na żywo z Kina Iluzjon. Stacja nadała z warszawskiego kina ostatnie w tym sezonie wydanie „Listy Przebojów Muzyki Filmowej”. Program z udziałem słuchaczy na widowni prowadzili Jadwiga Polus i Tytus Hołdys. → Portal Medialny

 

WAKACYJNE RAMÓWKI

  • RMF FM bawić się będzie wraz ze słuchaczami na największych festiwalach w kraju i koncertach najpopularniejszych artystów, m.in. sanah, Eda Sheerana, Lenny’ego Kravitza czy Justina Timberlake’a. Będzie też zabawa SMS-owa w nowej odsłonie. Wśród nowości pojawią się m.in. programy „OK! Boomer” i „Historia za historię”. → Portal Medialny
  • Sezon wakacyjny w Radiu ZET to na antenie m.in. moc „grania bez cienia mówienia”, plenerowe akcje specjalne nad morzem, festiwalowe studia, poranny „Gość Radia ZET”, a także konkurs „Radio ZET nr 1 w moim samochodzie”, w którym nagrodą główną będzie czerwony samochód marki Honda. → pl
  • Program 1 Polskiego Radia zainaugurował najnowszą edycję cyklu „Lato z radiem”. W ramach tegorocznej odsłony dziennikarze Jedynki odwiedzają polskie miasta i spotykają się ze słuchaczami podczas pikników rodzinnych. → Wirtualne Media
  • W letniej ofercie Radia Złote Przeboje pojawiły się nowe audycje (m.in. „Wakacyjne przyjemności według Marzeny Rogalskiej”, „Urlopowy savoir – vivre”, „Pojęcia do ogarnięcia”), konkursy (m.in. „Gra mi lato”) i niespodzianki. → pl
  • W te wakacje RMF MAXX towarzyszyć będzie słuchaczom na największych festiwalach muzycznych, m.in. Beats for Love, Sunrise Festival, Colours of Ostrava i Audioriver Festival. Wśród nowości ramówkowych znalazły się m.in. „Głosówki z wakacji” i codzienne sety DJ’skie. → pl
  • Radio TOK FM wprowadza na wakacje pięć wieczornych audycji autorskich: „A teraz będzie fantastycznie” o twórczości z kręgu fantastyki, „Tam się udało” o prawach społeczności LGBT+, „Kancelaria TOK FM” o zagadnieniach prawnych, „Stos lektur” o podejściu do lektur szkolnych oraz wywiady Kamila Wróblewskiego „Zagubiona autostrada”. → pl
  • W lipcowej ramówce RMF Classic jednym z wiodących tematów będzie sport, a dokładniej Euro 2024 oraz Igrzyska Olimpijskie. W wakacyjnych programach nie zabraknie też niezwykłej powieści w odcinkach Artura Andrusa i felietonów Michała Rusinka. → pl
  • Nowością letniej ramówce Meloradia jest muzyczna audycja „Meloradio – podkręcamy tempo”. Pojawi się w dwóch odsłonach w pasmach 10:00-12:00 oraz 18:00-2:00. To dziesięć godzin energetycznej muzyki bez przerw na wejścia prowadzących. → Wirtualne Media
  • W wakacyjnej ramówce Radia Pogoda znalazły się m.in. 5. edycja „Turnieju Miast” (słuchacze będą mieli szansę wygrać potańcówkę organizowaną przez stację w jednym z ośmiu miast nadawania), konkurs „Fundusz Wczasów Pogodowych” i „Aleja Sław” z historiami życia i karier największych gwiazd polskiej sceny muzycznej. → pl
  • Rock Radio w wakacje będzie emitować swój program pod hasłem „Cały rock wakacje!”. W ramach wakacyjnej ramówki stacja przygotowała konkursy, muzyczne atrakcje oraz kolejną odsłonę „Wielkiego testu z klasyki rocka”. → Portal Medialny
  • Na antenę radiowej Trójki po trzech latach wraca „Muzyczna poczta UKF”, a nowy program poprowadzi Dariusz Bugalski, wracający do stacji po czterech latach nieobecności. → Wirtualne Media
  • Radiowa Dwójka w okresie letnim zaplanowała transmisje i relacje z najważniejszych festiwali, audycje wyjazdowe poświęcone ciekawym miejscom na mapie naszego kraju, a także autorskie programy muzyczne, literackie i publicystyczne. → Portal Medialny
  • W Czwórce pojawiły się nowe autorskie programy, retransmisje koncertów i cykle rozmów, m.in. „Girls’ talk” – seria rozmów Katarzyny Dydo, Weroniki Puszkar, Marty Zinkiewicz i Uli Kaczyńskiej. → Wirtualne Media
  • W letniej ramówce internetowego Radia RMF24 znajdą się dwa nowe programy: „Turystom wstęp wzbroniony” i „Polska gorączka złota”. Oba programy będą też dostępne w formie podcastów na RMFon.pl i RMF24.pl. → pl
  • W letniej ramówce Radia 357 pojawią się m.in. audycja filmowa Anny Tatarskiej, nocny program Tomasza Kwaśniewskiego oraz odświeżona odsłona „Placu na rozdrożu”. Przerwy wakacyjnej nie będzie miał cykl Kuby Strzyczkowskiego, który zmieni nazwę na „Co Państwo? Lato!”. → Wirtualne Media

Zdjęcie: Piqsels.com