1 października Dzień Polskiej Muzyki w radiu

29 września 2022

grafika dnia polskiej muzyki

W sobotę 1 października po raz czwarty będziemy obchodzić Dzień Polskiej Muzyki. Do akcji włączyły się wszystkie główne rozgłośnie w Polsce i przez godzinę emitować będą tylko rodzime piosenki. Kampania ma promować twórczość polskich artystek i artystów, a także zwiększać świadomość roli, jaką muzyka odgrywa w rozwoju kultury i gospodarki.

Podczas Dnia Polskiej Muzyki w rozgłośniach radiowych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych stacjach przez cały dzień. Będzie można także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym.

Od 2019 roku w akcji biorą udział największe rozgłośnie radiowe, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne. Momentem kulminacyjnym akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką. W sobotę 1 października na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, polska muzyka zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00.

W tym roku do akcji włączyli się najwięksi nadawcy radiowi: Grupa RMF (RMF FM, RMF MAXX, RMF Classic), Grupa Eurozet (Radio ZET, Antyradio, Meloradio), Grupa ZPR (Radio ESKA, ESKA Rock, Radio SuperNova), Grupa Radiowa Agory (Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda, Rock Radio), a także m.in. niezależne stacje lokalne takie jak Radio Kolor, Radio HIT, Muzyczne Radio, Radio Elka, Radio Park, Nasze Radio oraz  regionalne rozgłośnie publicznego radia W kampanii biorą też udział stacje internetowe (Radio RMF24, Radio 357, Radio Nowy Świat) oraz polonijne stacje z zagranicy.  W porównaniu z rokiem ubiegłym do akcji dołączyło ponad 35 nowych rozgłośni radiowych.

Przesłaniem kampanii jest współpraca: „Muzyka łączy WSZYSTKICH”. Muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności.

Wg. danych ZPAV polski rynek fonograficzny w 2021 r. wzrósł aż o 27,4%. Polacy kupują więcej płyt winylowych oraz znacznie częściej słuchają muzyki w streamingu. Tak duży wzrost po kryzysowym roku 2020 spowodowany pandemią Covid-19, pokazuje jak ważna jest muzyka w naszym życiu.

Oprócz stacji radiowych, w akcji biorą udział także telewizje muzyczne, sklepy muzyczne, serwisy streamingowe oraz polscy artyści. Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Więcej informacji na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.