Najważniejsze wydarzenia radiowe w październiku 2021 [PODCAST]

2 listopada 2021

Radiowcy postulują włączenie smart speakerów do unijnej dyrektywy o rynku cyfrowym, w Polsce zawiązał się Związek Pracodawców Radiowych MOC FM, a 1 października rozgłośnie włączyły się w obchody Polskiego Dnia Muzyki – m.in. o tym pisały w październiku branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Listen to „ILR20 – Prasówka I Love Radio – 10.2021 – wydarzenia na rynku radiowym w październiku 2021” on Spreaker.

Nadawcy radiowi chcą wpisania asystentów głosowych do unijnej dyrektywy o rynku cyfrowym. Uważają, że brak regulacji smart speakerów i asystentów jest niebezpieczny dla pluralizmu, bo producenci urządzeń mogliby proponować słuchaczom tylko stacje, których są właścicielami, lub takie, które za to płacą. Nadawcy postulują, by jedynym kryterium wyboru odpowiedzi na zapytanie użytkownika była trafność. Chcą też zakazu zastępowania przez inteligentne głośniki spotów emitowanych przez stacje radiowe w blokach na własne. O argumentach radiowców piszą Wirtualne Media.

Powstał Związek Pracodawców Ogólnopolskich i Lokalnych Mediów Radiowych MOC FM. Powołali go najwięksi komercyjni nadawcy radiowi – Grupa RMF, Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory oraz Grupa Radiowa Time. Organizacja zapowiada, że „będzie nowym, wspólnym głosem nadawców w sprawach związanych z branżą radiową w Polsce”. W pierwszej kolejności MOC FM ma zająć się współpracą z podmiotami prowadzącymi badania mediowe, a także z innymi organizacjami pracodawców. Nowy projekt opisują Wirtualne Media.

Katarzyna Piecuch została dyrektorką komunikacji i social mediów w Grupie Eurozet. Kieruje nowo powstałym działem, w którego skład weszły zespoły promocji i social mediów Radia ZET oraz PR. Katarzyna Kawka, dotychczas odpowiedzialna m.in. za social media Radia Zet, będzie koordynować i prowadzić projekty specjalne działu programowego stacji. Piecuch do Grupy Eurozet wróciła po kilkuletniej przerwie związanej z urlopem wychowawczym – pisze Marketing przy kawie.

Aplikacja TOK FM została zintegrowana z Android Auto. Dzięki temu kierowcy samochodów z tym systemem mogą słuchać programów oraz podcastów w wygodniejszy i bezpieczniejszy sposób i z poziomu wyświetlacza w swoim samochodzie sterować aplikacją. To kolejna nowość obok wprowadzonej wcześniej obsługi aplikacji w systemie Apple CarPlay – donosi Moto.pl.

Transmisja koncertu Coldplay w 13 europejskich stacjach grupy Bauer Media Audio. W połowie października 13 stacji radiowych należących do Bauer Media Audio w ośmiu krajach Europy nadało ekskluzywny koncert zespołu Coldplay. W Polsce do akcji włączyło się radio RMF FM. Emisja koncertu na skalę europejską to kolejne innowacyjne działanie grupy Bauer w obszarze audio. Szczegółowo wydarzenie opisuje portal Media2.pl.

Dwa nowe podcasty w ofercie TOK FM. Do oferty podcastowe TOK FM dołączyły dwie serie: „Mafia po polsku” Piotra Pytlakowskiego i Piotra Najsztuba o grupach przestępczych lat 90. oraz „Wielka chmura zmian” Karola Jurgi i Karoliny Wasielewskiej o zmianach zachodzących w cyfrowym świecie. O audycjach piszą Wirtualne Media.

RMF Classic obchodzi 18. urodziny i prowadzi kampanię wizerunkową. Z okazji 18. urodzin RMF Classic, w środę 27 października, stacja będzie nadawać specjalny program jubileuszowy „Dozwolone od lat 18” z udziałem gwiazd i słuchaczy. Trwa też druga odsłona kampanii wizerunkowej stacji pod hasłem „Włącz RMF Classic i zmień swój świat”. Za planowanie i zakup mediów oraz koncepcję kreatywną odpowiedzialny jest dział promocji Grupy RMF, natomiast produkcji podjęło się Studio Animacji Plankton TV – informuje portal Nowy Marketing.

Ogłoszono nominowanych do Nagrody Radia ZET im. A. Woyciechowskiego 2021. Wyróżniono w sumie cztery reportaże telewizyjne, cztery publikacje prasowe, cztery publikacje internetowe, w tym jeden reportaż filmowy, oraz jeden radiowy serial dokumentalny. Laureaci zostaną ogłoszeni w czwartek, 18 listopada br. Zwycięzca oprócz statuetki otrzyma też nagrodę pieniężną w wysokości 50 tys. zł. Pełną listę nominowanych publikuje portal Wirtualne Media.

Rozgłośnie włączyły się w obchody Polskiego Dnia Muzyki.  1 października po raz trzeci obchodzony był  Dzień Polskiej Muzyki, promujący rodzimą muzykę i zwiększająca świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. W akcji brały udział wszystkie największe rozgłośnie radiowe, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne. Tego dnia od godz. 10.00 do 11.00 pojawiło się w nich wspólne pasmo z tylko polską muzyką. Listę rozgłośni, które przystąpiły doi akcji publikuje Polskatimes.pl.