Rynek radiowy w styczniu 2024 [Prasówka I LOVE RADIO]

2 lutego 2024

Małgorzata Cegielska kieruje biurem reklamy Polskiego Radia, wystartowała ESKA2, dostępne jest nowe badanie słuchalności treści audio w Polsce, Sylwia Grzeszczak twarzą kampanii Radia ZET, RMF MAXX z eventami na stokach narciarskich – to najważniejsze newsy radiowe stycznia 2024 roku. Szczegóły w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO” – przeglądzie najważniejszych wydarzeń z rynku radiowo-reklamowego w kraju.

Małgorzata Cegielska szefową Agencji Reklamy Polskiego Radia. Zastąpiła na tym stanowisku Karola Skorupskiego, który kierował Agencją od 2016 roku. Odwołany został także zastępca Skorupskiego Marcin Ośmiałowski. Obaj związani byli wcześniej z wydawnictwem Fratria (wydawca m.in. „W Sieci” i wPolityce.pl). Małgorzata Cegielska w styczniu ub. r. odeszła z Polskiego Radia. Przez 23 lata była związana z Agencją Reklamy Polskiego Radia. Od 2016 roku pełniła funkcję jej wicedyrektor, a wcześniej była m.in. szefową działu sprzedaży. Polskie Radio zapowiedziało też, że wróci do zakupu badania Radio Track, m.in. by móc rzetelnie sprzedawać czas reklamowy. → Wirtualne Media

Wystartowała nowa sieć radiowa ESKA2. Rozgłośnia należąca do Grupy ZPR Media gra polskie piosenki głównie z lat 1990–2020. Na playliście nie ma disco polo. Liner stacji brzmi „Najlepsze polskie hity”, jej core target to osoby w wieku 30–49 lat. Do sieci należy 16 stacji lokalnych, które poprzednio nadawały pod nazwą SuperNova. → Signs.pl

Nowe badanie Total Audio. Adres:Media i Kantar Polska zrealizowały na zlecenie Komitetu Badań Radiowych nowy projekt Total Audio. To cykliczne badanie ma na celu obserwowanie i analizowanie zmian, które zachodzą w sposobie korzystania z treści audio. Wg wyników z pierwszej edycji, wynika, że treści audio są wszechobecne i każdego dnia korzysta z nich 79 proc. Polaków. Najpopularniejszym źródłem treści audio jest radio – 72% Polaków deklaruje, że słucha radia minimum raz w tygodniu. Jako kolejne wymieniane są: platformy wideo (62%), serwisy streamingowe audio typu Spotify, Tidal, Deezer, Apple Music (33%), muzyczne kanały telewizyjne (28%) i podcasty (24%). → Wirtualne Media

Audytorium 17 podnosi ceny reklam. Od 12 lutego cennik pakietowy Audytorium 17 zostanie zaktualizowany, w niektórych pasmach cena została skorygowana w dół, a w innych – w górę, średnia zmiana w paśmie 6–20 wynosi +2%. → Wirtualne Media

Radio CCM z Gliwic zmieni się w Radio ESKA. Radio Eska S.A. kupiło od Stowarzyszenia Deorecordings spółkę nadającą Radio CCM z Gliwic. Rozgłośnia ma wejść do sieci Eska, będzie 42. stacją sieci. Stacja ma pięć nadajników (w Gliwicach, Cieszynie, Oświęcimiu, Bielsku-Białej i Ustroniu), a w jej zasięgu jest 1,3 mln mieszkańców. → Press.pl

Sylwia Grzeszczak twarzą kampanii wizerunkowej Radia ZET. Główne hasło kampanii brzmi „Lubię tak jak Ty, słuchać Radia ZET”. Obejmie telewizję, sieci kin, internet oraz nośniki reklamy zewnętrznej. Podobnie jak na jesieni, obok muzycznej gwiazdy występują znani z anteny prowadzący Radia ZET. → Media2.pl

RMF MAXX z serią eventów na stokach narciarskich. W ramach akcji „Ferie na Maxxa” rozgłośnia odwiedzi w kolejne soboty od 13 stycznia do 24 lutego siedem stoków narciarskich. W każdej lokalizacji na narciarzy czekać będzie darmowa pizza, impreza z didżejem i konkursy z nagrodami. → Press.pl

Agnieszka Szydłowska dyrektorką Trójki. Agnieszka Szydłowska pracowała w Trójce przez ponad 15 lat. Prowadziła przede wszystkim audycję muzyczną „Program Alternatywny” i weekendowe pasmo „Radiowy Dom Kultury”, relacjonowała dla stacji m.in. festiwale muzyczne. Odeszła ze stacji w 2020 roku. „Chcę, żeby na tej antenie wróciło słowo i muzyka bardziej różnorodna niż obecnie. Chciałabym także, żeby ta antena znowu przywiązywała do siebie ludzi” – mówi Szydłowska. → Wirtualne Media

Nowe audycje autorskie w ESKA Rock. Krzysztof Sokołowski, lider i wokalista zespołu Nocny Kochanek, prowadzi w środy program „Człowiek z Metalu” poświęcony muzyce heavy metalowej. Natomiast w piątki audycje z muzyką z seriali i filmów prowadzi dziennikarka rozgłośni Agnieszka Szkuta.  → RadioNewsLetter, Wirtualne Media

Dwie akcje promocyjne dla słuchaczy Radia ZET. Ruszyła akcja „Setki od ZETki” – ekipa stacji z ZETomatem wyruszyła w trasę po Polsce. Przez tydzień słuchacze mogli wygrać po 500 zł. 5 lutego rozpocznie się druga edycja zabawy „Odsetki od ZETki”, w której rozgłośnia będzie spłacać raty kredytowe uczestników. → Media2.pl

W Radiu Pogoda nowa audycja „Świnki trzy”. Prowadzą ją Wojciech Pijanowski, Krzysztof Szewczyk i Włodzimierz Zientarski, gospodarze legendarnego programu telewizyjnego „Jarmark”. W dwugodzinnym programie znajdą się wspomnienia, anegdoty oraz opowieści nawiązujące do realiów i absurdów czasów PRL-u. → Portal Medialny

Nowy program poranny w TOK FM. „Pierwszy Program” (godz. 5.00–7.00) prowadzi Wojciech Muzal. Audycja zastąpiła „Pierwsze śniadanie w TOKu” Piotra Maślaka, który odszedł do TVP. → MMPonline

RMF FM obchodzi 34. urodziny. 15 stycznia 1990 roku nadawanie rozpoczęło radio RMF FM. Z tej okazji w styczniu na antenie odbywa się specjalna jubileuszowa edycja loterii, w której do wygrania jest nawet milion złotych i samochody. → oMediach.info

Zdjęcie: Piqsels.com