Najważniejsze newsy radiowe z listopada 2021 - prasówka [PODCAST]

3 grudnia 2021

Rosną wydatki reklamowe na radio, Grupa RMF zmienia politykę handlową, Radio Zet wystartowało z kolejna odsłoną akcji „Spełniamy marzenia”, a TOK FM ma nowy  podcast „Techstorie” – m.in. o tym pisały w listopadzie branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Listen to “ILR21 – Prasówka I Love Radio – 11.2021 – wydarzenia na rynku radiowym w listopadzie 2021” on Spreaker.

Bardzo duży wzrost nakładów reklamowych na radio. Wg najnowszego raportu Publicis Groupe po trzech kwartałach br. wydatki reklamowe netto na radio wyniosły 522 mln zł. Wzrost rok do roku wyniósł aż 17,2 proc. Radio urosło też nawet względem przedpandemicznego 2019 roku – o 3,1 proc. Radio niezmiennie cieszy się zaufaniem marketerów i jest trzecim medium reklamowym w Polsce z udziałem w wydatkach reklamowych na poziomie 7,3 proc. Szczegóły w opracowaniu I Love Radio.

Radio jest w Polsce jednym z najpopularniejszych źródeł muzyki. Udział w czasie słuchania muzyki z radia jest prawie taki sam jak łączny udział płatnego i darmowego streamingu audio. Polski wynik radia jest też dużo wyższy niż średnia światowa – wynika z najnowszego raportu „Engaging with Music” przygotowanego przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego (IFPI), a opracowanego przez I Love Radio.

Nowe cenniki i polityka handlowa Grupy RMF. Od przyszłego roku kolejne cenniki Grupy RMF na kolejne sezony będą miały inną niż dotychczas konstrukcję – obowiązywać będą osobne ceny na każdy dzień tygodnia. W okresach wzmożonego popytu Grupa RMF będzie stosowała dopłaty „high season” do standardowej wartości cen. Takich okresów będzie około 4–6 w roku, m.in. przed Wielkanocą, Bożym Narodzeniem, Wielkanocą czy Black Friday. Oprócz tego zmieniają się przeliczniki dla najkrótszych spotów, o czym pisze Marketing przy Kawie.

Kolejna odsłona akcji „Spełniamy marzenia w Radiu ZET”. W ramach akcji słuchacze mogą zgłaszać swoje marzenia poprzez formularz na stronie internetowej, a rozgłośnia spełnia je od poniedziałku do piątku. Powstanie też raport „O czym marzą Polacy” realizowany przez ośrodek badawczy GfK Polonia – informują Wirtualne Media.

Zmiany w ofercie handlowej RMF Digital. Od listopada Grupa RMF w ramach swojej oferty RMF Digital oferuje klientom zakup zewnętrznej powierzchni reklamowej online za pomocą platformy DSP Display & Video 360 (DV 360) firmy Google. Jak podaje Portal Medialny, z poziomu DV 360 Grupa RMF jest w stanie zaoferować reklamę w największych portalach (m.in. Onet.pl, WP.pl, Interia.pl), w serwisach streamingowych (m.in. YouTube, Spotify, Player.pl, VOD.pl), czy w usługach pocztowych (np. Gmail). Oprócz tego RMF Digital poszerzył ofertę o usługę kompleksowej produkcji podcastów powstających we współpracy z klientami. Nowa usługa obejmuje wszystkie etapy – od przygotowania scenariusza, przez nagranie i udźwiękowienie, po dystrybucję. Więcej na Wirtualnych Mediach.

Nowy podcast TOK FM – „Techstorie” Sylwii Czubkowskiej i Joanny Sosnowskiej. Znane dziennikarki zajmujące się tematami technologicznymi w nowym cyklu TOK FM opowiadają o wyzwaniach, jakie technologia stawia przed społeczeństwami, polityką, gospodarką – i odwrotnie. Podcast ukazuje się co dwa tygodnie we wtorki. Kolejnych odcinków można słuchać bezpłatnie – na na tokfm.pl, w aplikacji mobilnej TOK FM, a także na innych platformach podcastowych – infmormuje portal Media2.pl.

Marcin Gutowski z Nagrodą Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Dziennikarza TVN24 nagrodzono  za reportaż telewizyjny „Don Stanislao. Druga twarz kardynała Dziwisza”, opowiadający o przypadkach tuszowania skandali pedofilskich w Kościele i roli, jaką w tym procederze mógł odgrywać kard. Stanisław Dziwisz. O pozostałych wyróżnionych reporterach w tym konkursie piszą Wirtualne Media.

Nowy konkurs Rock Radia. Zadaniem uczestników zabawy antenowej „Rock Radio bez prądu” jest odgadnięcie tytułu rockowej piosenki w wersji akustycznej, a nagrodą dla zwycięzców będzie gotówka do przeznaczenia na rachunek za prąd. Nowy konkurs jest promowany na antenie, na stronie rockradio.pl i na profilu Rock Radia na Facebooku – pisze portal SATinfo24.pl.

RMF MAXXX rozpoczęło na kampanię społeczną „Glamour Toujours”. W akcji namawia do samodzielnego zaprojektowania i noszenia kamizelek odblaskowych, by poprawić swoje bezpieczeństwo na drogach. Twarzą kampanii została influencerka Julia Żugaj, akcję wesprą też zawodniczki driftingowe Karolina Pilarczyk i Ola Fijał – o czym pisze Nowy Marketing.

Nowy dyrektor Radia Plus Legnica. Po 30 latach Stanisław Obertaniec przekazuje stery kierowania katolicką rozgłośnią Diecezji Legnickiej. Nowym szefem Radia Plus Legnica został ks. Czesław Włodarczyk, wieloletni dyrektor Caritas Diecezji Legnickiej. Więcej na portalu Legnica.fm.

Mateusz Tomaszuk nowym sekretarzem programu w radiowej Trójce. Tomaszuk w Programie 3 jest autorem audycji „Konstelacja M.”. Z kolei w radiowej Czwórce prowadzi „Off control” i „Muzyczne biuro podróży”. Pracę w Polskim Radiu rozpoczął w 2014 roku – informuje Press.pl.

Gdzie stacje lokalne znajdą swoje wyniki? Główny Konsultant KBR Jan Marcin Kujawski pisze w Wirtualnych Mediach, dlaczego stacje lokalne nie miałyby dostępu do swoich wyników słuchalności, gdyby w Polsce wprowadzono badanie pasywne. Jak tłumaczy, stacje lokalne badane są obecnie w Radio Tracku,  ponieważ jest on realizowany na bardzo dużej próbie, jednej z największych w Europie.

Startują świąteczne akcje i zabawy nadawców:

RMF FM „Sezon na Święta” rozpoczął z Shakin’ Stevensem. Na antenie trwa kolejna edycja konkursu „Świetny Mikołaj”, w którym codziennie aż do Wigilii do wygrania będą m.in. pieniądze, sprzęt RTV/AGD i samochody. 13 grudnia stacja rozpocznie akcję „Choinki pod choinkę” – będzie rozdawać drzewka słuchaczom w 14 miastach.

W Radiu Złote Przeboje trwa coroczna akcja świąteczna „Radio Złote Przeboje łączy ludzi na święta”. Aż do Bożego Narodzenia słuchacze mogą sprawić niespodziankę bliskim, przekazując na antenie życzenia oraz zamawiając dla nich choinkę. Świąteczna akcja jest promowana w kampanii internetowej (YouTube, WP.pl, Onet.pl, Gazeta.pl), a także na antenie stacji, na jej stronie internetowej zloteprzeboje.pl oraz na Facebooku.

Radio Eska organizuje konkurs „Kto jest Twoim Mikołajem”, w którym słuchacze mogą obdarować swoich bliskich dowolnym prezentem. Oprócz tego w dniach 4-5 grudnia stacja zaprasza na „Eska Sunta Party” – zabawę w zadaszonym parku wodnym Suntago

RMF Classic jak co roku w grudniu zmienia profil muzyczny i przez cały dzień gra największe przeboje związane z okresem Bożego Narodzenia. W tym roku akcja wystartowała 1 grudnia, a termin wybrali słuchacze w głosowaniu internetowym. W grudniu na antenę radia powrócił też Plebiscyt na Świąteczny Przebój Wszech Czasów.