Europejczycy niezmiennie ufają radiu!
W Europie stale rośnie poziom zaufania do radia – podaje w raporcie „Trust in Media” European Broadcasting Union (EBU). Radio cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich mediów tradycyjnych i internetowych.
Jak co roku European Broadcasting Union (EBU) opublikowała doroczny raport „Trust in Media” dotyczący zaufania do mediów. Raport powstał w oparciu o wyniki pochodzące z badania Eurobarometr, które jest przeprowadzane w 37 krajach w Europie. Z opublikowanych danych za 2021 rok wynika, że radio niezmiennie cieszy się największym zaufaniem Europejczyków wśród wszystkich mediów. Jest liderem rankingu w 26 badanych krajach. 58% populacji Europy ufa radiu (i ta tendencja stale rośnie od 2015 roku). Radio od lat ma też najniższy odsetek braku zaufania.
Stale rośnie też wskaźnik zaufania Net Trust Index (NTI) dla radia w Europie, w 2021 roku utrzymywał się na poziomie +23 pkt (NTI obliczany jest jako różnica pomiędzy odsetkiem wskazań „ufam” i „nie ufam” dla danego medium).
Najwyższy poziom zaufania do radia deklarują mieszkańcy Danii (87%), Szwecji (85%), Islandii (83%) i Norwegii (83%), a także Szwajcarii, Portugalii i Irlandii. Polacy deklarują zaufanie do radia na poziomie 52%. W znaczącej większości krajów objętych badaniem (26 z 37) radio jest darzone zaufaniem, a w aż 23 z nich wskaźnik Net Trust Index utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie i osiąga wartość powyżej 10.
Pomiar zaufania jest istotnym narzędziem monitorowania tendencji w postrzeganiu przez odbiorców mediów i ich działalności. Wiedza na ten temat może być kluczowa w obieraniu strategii, których celem jest budowanie możliwie szerokiego audytorium i wiarygodności.