Najważniejsze wydarzenia radiowe w grudniu 2020 - prasówka [PODCAST]
Radio Wawa otrzymało zgodę na zmianę nazwy na SuperNowa, aplikacje Grupy RMF są dostępne na urządzenia Huawei, Chillizet świętowało 12. urodziny, a Radio Pogoda ma nową stronę internetową – m.in. o tym pisały w grudniu branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.
Radio Wawa ma zgodę na zmianę nazwy na SuperNowa. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wyraziła zgodę na zmianę nazw stacji należących do sieci Radio Wawa na SuperNowa. Mariusz Szuster, dyrektor generalny grupy radiowej w ZPR Media zapowiada w rozmowie z Press.pl, że do zmiany może dojść na początku kwietnia. Radio nadal będzie nadawać jedynie polską muzykę, w tym także taneczną. Na antenie pojawiać się ma więcej słowa.
Aplikacje Grupy RMF dostępne na telefony Huawei. Aplikacje stacji radiowych Grupy RMF można już pobrać ze sklepu AppGallery na wszystkie smartfony i tablety Huawei. Aplikacje RMF FM, RMF Classic, RMF24, RMF MAXXX oraz RMF ON dostępne są dla starszych urządzeń z usługami Google’a, jak i najnowszymi z HMS – donosi serwis Telepolis.pl.
Chillizet świętowało 12. urodziny. Z okazji rocznicy oraz Świąt Bożego Narodzenia stacja przeprowadziła konkurs „Święty na chilloucie”. Jak opisują Wirtualne Media, udział w zabawie wziął Michał Żebrowski. Aktor zadawał na antenie serię różnorodnych i zaskakujących pytań.
Radio Pogoda ma nową stronę internetową. W serwisie radiopogoda.pl słuchacze mogą posłuchać na żywo programu rozgłośni w poszczególnych miastach, wziąć udział w konkursach i zabawach antenowych, a także skorzystać z obszernego archiwum dźwiękowego audycji i podcastów. Strona oferuje także prognozę pogody, poradniki, pogodne wiadomości, wywiady z gwiazdami i osobowościami znanymi z anteny – donosi serwis Signs.pl.
Andrzej Kocjan wraca do Radia ZET i obejmuje stanowisko redaktora wydań. Przez ostatnie pół roku pracował jako dziennikarz w Radiowej Jedynce. Jak przypominają Wirtualne Media, Kocjan w Radiu ZET pracował już w latach 1997-2020 m.in. jako redaktor wydań i współprowadzący program „Nie do zobaczenia”. Przez cztery lata był też korespondentem rozgłośni w Brukseli.
Wasze Radio i Września FM z nowymi częstotliwościami. Krajowa Rada rozstrzygnęła konkursy na trzy częstotliwości w Wielkopolsce. W Gnieźnie na 96,8 FM zagra Wasze Radio z Wągrowca. Natomiast w Jarocinie na 103,7 FM i w Śremie na 95,2 FM pojawi się Radio Września FM (które, w związku z poszerzeniem zasięgu nadawania, prawdopodobnie zmieni nazwę). Tymczasem Radio Wnet uruchomiło czwartą częstotliwość – od grudnia stacji można słuchać także w Białymstoku na 103,9 FM – donoszą Wirtualne Media.
Święta Bożego Narodzenia na antenach rozgłośni. Z okazji Świat stacje radiowe przygotowały szereg akcji specjalnych i konkursów antenowych. W RMF FM były to m.in. konkurs „Świetny Mikołaj” oraz zabawy „Jesteś u Mikołaja” i „Zerwani z choinki”. Stacja pomagała też drobnym przedsiębiorcom i małym firmom w cyklu „Świąteczny Jarmark RMF FM”. Radio ZET przygotowało „Świąteczną akcję Radia ZET”, w ramach której samochody stacji z prezentami wyruszyły w Polskę, by obdarować tych, którzy na co dzień niosą pomoc innym. W Radiu Eska trwała zabawa „Kto jest Twoim Mikołajem”, w której słuchacze zgłaszali bliskie osoby i wskazywały, jaką chciałyby im sprawić niespodziankę. Radio Złote Przeboje przeprowadziło kolejną odsłonę akcji „Radio Złote Przeboje łączy ludzi na Święta”, dzięki której słuchacze mogli przekazać na antenie życzenia oraz podarować wskazanej osobie choinkę. Akcję wspierała kampania reklamowa w Internecie. Antyradio przeprowadziło kolejną edycję zabawy „Wory Mikołaja”. Do wygrania były zestawy prezentów, m.in. wysokiej klasy głośniki, słuchawki, power banki i gry planszowe. RMF Classic po raz dziewiąty zmieniło format w grudniu i grało piosenki związane ze Świętami przez cały dzień. W Radiu Pogoda akcję „Radio Pogoda prezentuje” prowadził Robert Janowski. Słuchacze mogli pochwalić się też swoimi drzewkami w zabawie „Pogodne choinki w Radiu Pogoda”. Meloradio w trakcie akcji „Wymarzony prezent” rozdawało niezwykłe prezenty słuchaczom. Akcję wspierała kampania w Internecie i na zewnętrznych ekranach LED w miastach nadawania stacji.
Opracował Krzysztof Głowiński