Najważniejsze wydarzenia radiowe w lutym 2022 - prasówka

3 marca 2022

Eurozet zmienia cenniki reklamowe, Radio SuperNova zmodyfikowało format muzyczny i ramówkę, TOK FM wprowadza na antene nowe programy, portal RMF24.pl uruchomił serwis REGIONY, a Krzysztof Stanowski zamknął Weszło.FM –  m.in. takie newsy można było znaleźć w lutym w branżowych portalach. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Eurozet podnosi cenniki reklamowe. Podwyżki wejdą w życie 7 marca i dotyczyć będą reklam w Radiu ZET (średnio o 7,7 proc.), ponadregionalnym Antyradiu (o 10,1 proc.) i Pakiecie Niezależnych (o 6,7 proc.). „Jest dobra koniunktura na rynku radiowym, a słuchalność stabilna, właściwie lepsza niż przed rokiem” – tłumaczy podwyżkę Ewa Rosiewicz, prezeska i dyrektorka biura reklamy Eurozetu w rozmowie z „Presserwisem”.

Radio SuperNova zmodyfikowało format muzyczny i ramówkę. Rozgłośnia zdecydowała się poszerzyć bazę muzyczną po przeprowadzonych badaniach preferencji słuchaczy. Stacja stawia na miks pozytywnej i dynamicznie brzmiącej muzyki, zarówno starsze hity z lat 90. aż po utwory współczesne, melodyjny rock, pop i dance (piosenki disco polo pojawią się na antenie, ale nie będą dominować). Rozgłośnia modyfikuje nieco ramówkę, m.in. rezygnując z całogodzinnego pasma „SuperTemat” i tworząc z niego cykl w popołudniowym programie. → oMediach.info

Polska muzyka w radiach dużo powyżej minimalnego limitu. Posłanka PiS Joanna Lichocka zapowiedziała wysłanie pisma do KRRiT z prośbą o podjęcie kontroli, czy komercyjne stacje radiowe wypełniają obecnie obowiązujące zapisy ustawowe dotyczące emisji polskiej muzyki. Już po kilku dniach sprawdził to portal Wirtualne Media – z analizy Krajowej Rady wynika, że utwory wykonywane w języku polskim zajmowały w 2020 roku (to najnowsze dane, nie ma jeszcze raportu za 2021 rok) średnio 41,1 proc. czasu nadawania, z czego 68,7 proc. w godz. 5-24. Jak podkreślono w dokumencie, udział piosenek polskich był aż o 7 pkt. proc. większy od minimum określonego w ustawie. → Wirtualne Media

Najpopularniejsze w radiu są spoty półminutowe, rośnie udział krótszych reklam. W 2021 r. najpopularniejsze wśród reklamodawców radiowych były spoty 30-sekundowe. Stanowiły ponad połowę wszystkich wyemitowanych reklam. Coraz popularniejsze są wśród marek kopie krótsze, m.in. 15-sekundowe, których udział wynosi 30% – wynika z analizy I Love Radio na podstawie danych Kantar Media. Wybór konkretnej długości spotu zależy bardzo często od branży, w której działa reklamodawca. W sektorze finansowym 2/3 wszystkich spotów trwa pół minuty, a kolejnych 20% nawet dłużej. W przypadku farmacji jest to odpowiednio 85% i 5%. Z kolei w przypadku takich branż, jak handel czy żywność, ale też np. telekomunikacja dominują spoty 15-sekundowe, które stanowią mniej więcej połowę wszystkich używanych przez marki z tych branż. → Marketing przy Kawie

Radio Eska stawia na multimedialne treści lokalne. Sieć Radio Eska zreorganizowało swoje redakcje lokalne – będzie tworzyć więcej lokalnych treści multimedialnych coraz wyższej jakości, zarówno na potrzeby anteny radiowej, jak i serwisów internetowych stacji. Jednocześnie stacja zmienia formułę nadawanych dotąd w pięciu miastach (Łódź, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Sosnowiec) lokalnych popołudniowych pasm „Wrzuć na Luz”. Poprowadzą je Jan Pirowski i Paweł Karpiński, znani dotychczas z pozostałych lokalnych anten sieci. → Media2.pl

Mateusz Golis wicedyrektorem programowym Złotych Przebojów. Radio Złote Przeboje ma drugiego zastępcę dyrektora programowego – został nim Mateusz Golis, który pod koniec zeszłego roku odszedł z Radia ZET. Jest współodpowiedzialny za kwestie programowe i organizacyjne związane z rozgłośnią. → Portal Medialny

Portal informacyjny RMF24.pl uruchomił serwis REGIONY. REGIONY w RMF24.pl to dział oferujący obecnie lokalne informacje z 12 miast i aglomeracji. Czytelnicy znajdą też fotogalerie, materiały audio i wideo, raporty, specjalne projekty, autorskie tematy przygotowane przez reporterów. Treści są redagowane przez regionalnych reporterów „Faktów RMF FM” i specjalny, kilkuosobowy zespół w portalu RMF24.pl. → Wirtualne Media

TOK FM modyfikuje ramówkę. Na antenę stacji wróciła Patrycja Wanat i jej magazyn filmowy „Do zobaczenia” (soboty, godz. 10). W paśmie felietonów zadebiutował „Program językowy” Jacka Wasilewskiego (czwartki, 19.20), w tym cyklu nadawane jest teraz też „Wierzę w zwierzę” Doroty Sumińskiej (poniedziałki, 19.20). →  SatKurier.pl

Zmiany personalne w Grupie Eurozet. Anna Marucha dołączyła do Grupy Eurozet, obejmując funkcję head of PR w dziale komunikacji i social mediów. Michał Aleksandrowicz został rzecznikiem prasowym grupy. Nowym sekretarzem redakcji Antyradia został Bartosz Synowiec. Prowadzi też program „Rockomotywa”. A po niemal siedmioletniej przerwie na antenę Radia ZET wraca Marek Starybrat. Od 1 lutego br. współpracuje z zespołem programowym stacji, wiosną będzie go można usłyszeć na antenie. → Wirtualne Media, Naziemna.info, Press.pl

Monika Tarka w zespole Radia Pogoda. Monika Tarka dołączyła w lutym do zespołu Radia Pogoda, będzie wspierać redakcję m.in. w razie nieobecności innych prowadzących programy rozgłośni. Tarka jest radiowcem z wieloletnim doświadczeniem. Zaczynała pracę w radiowej w Trójce, później przez prawie 25 lat była związana z Radiem WAWA. Najdłużej prowadziła tam poranne programy razem ze swoim mężem Robertem Kilenem. → Wirtualne Media

Krzysztof Stanowski zamyka Weszło FM. Wraz z końcem lutego przestało działać internetowe radio sportowe Weszło FM. Jego właściciel Krzysztof Stanowski tłumaczy zamknięcie brakiem rentowności projektu – twierdzi, że musiał do niego dokładać z innych biznesów. Weszło FM ruszyło w lutym 2018 roku. Nadawało program na żywo od 7 rano przez kilkanaście godzin dziennie. Były w nim programy o polskich klubach piłkarskich, relacje z najważniejszych meczów w Polsce i Europie, a także programy o innych dyscyplinach sportowych. → Press.pl

Z internetowego newonce.radio odchodzi jego założyciel Piotr Kędzierski. W związku z odejściem przestanie także prowadzić audycję „Rozmowy: Wojewódzki & Kędzierski”, która była jedną z najpopularniejszych w radiu. → Press.pl

Agnieszka Kamińska prezeską Polskiego Radia na kolejną kadencję. Rada Mediów Narodowych zdecydowała, że Agnieszka Kamińska będzie dalej kierować Polskim Radiem. Kamińską wybrano trzema głosami polityków PiS przy dwóch przeciwnych przedstawicielach opozycji. Związani z PiS-em członkowie RMN zablokowali możliwość przeprowadzenia konkursu na stanowisko prezesa Polskiego Radia. Nie zgodzili się też na dyskusję na temat jedynej kandydatki do zarządu nadawcy publicznego. → Wirtualne Media