Najważniejsze wydarzenia radiowe w styczniu 2021 - prasówka [PODCAST]
UOKiK nie wydał zgody na przejęcie Eurozetu przez Agorę, Grupa RMF pracuje nad internetowym radiem informacyjnym RMF News, TOK FM zmieniło ramówkę m.in. wprowadzając magazyn podsumowujący dzień „TOK 360”, a Antyradio organizuje już 15. edycję plebiscytu „Płyty Rocku” – m.in. o tym pisały w styczniu branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.
UOKiK zakazał Agorze przejęcia Eurozetu. Jak podaje MMPonline, Urząd uzasadnia to obawą o zbyt dużą koncentrację na rynku radiowym. Agora odwoła się od tego zakazu do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W wydanym przez spółkę oświadczeniu czytamy: „Arbitralna i selektywna ocena materiału dowodowego oraz analizy ekonomicznej, jak i wyimaginowana teoria szkody antymonopolowej naruszają standardy kontroli koncentracji zarówno te wypracowane dotychczas przez polski Urząd, jak również przez Unię Europejską (…). Prezes UOKiK odrzucił argumenty merytoryczne przedstawione w sprawie, a jego decyzja oparta jest na wybiórczo potraktowanych materiałach, które zostały dobrane do z góry założonej tezy.”
W Wywiadzie dla Business Insider prezes Agory Bartosz Hojka deklarował: „Jesteśmy zdeterminowani by uzyskać zgodę na nabycie pozostałych udziałów w Eurozet i wykorzystamy w tym celu wszystkie dostępne środki prawne. Stanowczo nie zgadzamy się z decyzją prezesa UOKiK, ponieważ nie ma ona uzasadnienia w faktach ani analizach ekonomicznych, a do tego została podjęta z naruszeniem przepisów prawa oraz postępowania administracyjnego.”
Czas reklamowy na RMF ON dostępny z poziomu DSP Adform. Od stycznia agencje reklamowe, które dokonują zakupu modelu programatycznym za pomocą platformy DSP Adform, mają dostęp do zakupu w tym modelu czasu reklamowego w portalu RMF ON. Jak pisze portal SATinfo24.pl, Adform zintegrowała się z platformą SSP Audiomax (z której – jako wydawca internetowy – korzysta Grupa RMF).
Radio TOK FM wprowadziło do ramówki wieczorny magazyn informacyjny. „TOK 360” nadawany jest w dni powszednie od 18:00 i prowadzą go Adam Ozga i Wojciech Mazul. Jest programem podsumowującym wydarzenia dnia – zarówno w materiałach reporterskich, jak i rozmowach publicystycznych. W związku z wprowadzeniem nowego pasma, zmianie uległy emisje niektórych innych programów, o czym pisze Press.pl.
15. edycja „Płyty Rocku Antyradia”. Do 14 lutego słuchacze mogą głosować na najlepszych artystów ubiegłego roku w ramach „Płyty Rocku Antyradia”. To już 15. edycja tego największego w Polsce rockowego plebiscytu organizowanego przez redakcję rozgłośni. Zwycięzców 10 kategorii poznamy 5 marca podczas specjalnego wydania programu – informuje Portalmedialny.pl.
Powstanie internetowe radio RMF News. Grupa RMF pracuje nad stacją informacyjno-publicystyczną RMF News, która znajdzie się w ofercie platformy RMF ON – donosi portal Press.pl. W nowej rozgłośni pojawią się serwisy informacyjne, komentarze i omówienia aktualnych wydarzeń. Wg ustaleń portalu, nowa stacja ma wystartować jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.
Nowa stacja we Włocławku. KRRiT rozstrzygnęła konkurs na częstotliwość 101,4 FM we Włocławku – jak donoszą Wirtualne Media, wygrał projekt radia „Włocławek po polsku” lokalnego przedsiębiorcy Marcina Doroty.
Nowy konkurs „ESKA tankuje do pełna”. W nowej zabawie Radia ESKA można zdobyć paliwo do samochodu – codziennie słuchacze mogą wygrać od 50 do nawet 1000 litrów paliwa – wystarczy wytypować dystrybutor z odpowiednim numerem, a w wielkim finale do zgarnięcia będzie zapas paliwa na cały rok. Partnerem loterii jest Circle K.
TOK FM wyprodukowało pierwszy radiowy serial dokumentalny. Autorem serialu „Piecza” jest Michał Janczura, reporter rozgłośni. W programie opowiada o opowiada o systemie pieczy zastępczej. Każdy z odcinków poświęcony jest innej części systemu – zmieniać się w nich będą bohaterowie, czyli odwiedzane przez reportera rodziny i przepytywani z procedur urzędnicy. Jak informują WirtualneMedia, „Pieczy” można słuchać we wtorki na antenie TOK FM po 20-ej oraz na stronie i w aplikacji rozgłośni.
Wystartowało internetowe Radio 357. Stacja zaczęła nadawanie 5 stycznia 2021 o godz. 6:30 od porannego programu Marcina Łukawskiego. Nowa rozgłośnia została stworzona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki, którzy zapowiadają, że słuchacze Radia 357 otrzymają „to, co pamiętają, za czym tęsknią, a czego dziś już nie słychać”. Jak podaje Gazeta.pl, w zespole znaleźli się m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Piotr Stelmach, Michał Olszański czy Ernest Zozuń.
Rozgłośnie radiowe wspierają WOŚP. 31 stycznia odbył się 29. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wyłącznymi radiowymi patronami medialnymi wydarzenia były Radio ZET i Anytradio. Wiele rozgłośni zorganizowało własne aukcje na rzecz Orkiestry. Można było wylicytować m.in. współprowadzenie „Listy Przebojów Radia ZET” i „Odjechanych” w Antyradiu, gościnny udział w programie „Wstawaj, nie udawaj” w RMF MAXXX, możliwość zaprezentowania numeru 1. „Gorącej 20 Radia Eska”, współprowadzenie wybranej przez siebie audycji w VOX FM (do wyboru były poranek „Pierwsza zmiana”, „Best Lista” lub pasma weekendowe). W Radiu WAWA zwycięzca licytacji wraz z szefem muzycznym stacji Pawłem Wiszniewskim będzie mógł stworzyć niedzielna playlistę rozgłośni. Radio Złote Przeboje wspiera WOŚP wraz z Kamilem Baleją – prezenter porannego pasma spędzi „morsując” minutę w lodowatej wodzie za każde 500 złotych przelane na konto Orkiestry.
Program Antyradia tematyka WOŚP zdominowała na cały tydzień – stacja na bieżąco informowała o przygotowaniach do wielkiego Finału. 30 stycznia na antenie pojawiła się specjalna ramówka poświęcona wydarzeniu – program nadawano ze studia zlokalizowanego w głównym sztabie Orkiestry na Placu Defilad w Warszawie. Oprócz rozmów z Jurkiem Owsiakiem, wywiadów z artystami, relacji z całej Polski, na antenie można było wylicytować Złote Serduszko z nr 16, a także wysłuchać koncertów live artystów, którzy zagrali w ramach WOŚP.
Opracował Krzysztof Głowiński