Najważniejsze radiowe wydarzenia maja 2022 – prasówka

1 czerwca 2022

mikrofon na czerwonym tle, rzuca cień

Nie będzie podwyżek cen reklam latem w Grupie RMF, Agora może przejąć Eurozet, VOX FM wystartowało z trasą koncertową, a Radio ZET przeprowadziło kampanię reklamową – m.in. o tym pisały w maju branżowe portale internetowe. Szczegóły w „Prasówce I Love Radio”, czyli przeglądzie wydarzeń z rynku radiowego.

Cenniki Grupy RMF na lato bez podwyżek. Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe swoich stacji radiowych i pakietów na sezon letni 2022 roku. Nadawca nie wprowadza w nich jednak żadnych zmian. Jest to podyktowane obecną sytuacją ekonomiczną i przewidywanym popytem na reklamę radiową latem. → Wirtualne Media

Sąd zgodził się na przejęcie Eurozetu przez Agorę. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zmienił w całości decyzję prezesa UOKiK zakazującą Agorze kupna kontrolnego pakietu udziałów Eurozetu. W komunikacie giełdowym Agory opisano, że w ustnym uzasadnieniu wyroku sąd podzielił argumenty firmy, że przejęcie nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku. Wyrok jest nieprawomocny, UOKiK złoży odwołanie. → Wirtualne Media

Radio VOX FM rozpoczęło letnią trasę koncertową „Najlepszy koncert świata”. Rozgłośnia odwiedzi w tym roku sześć miast: Poznań, Rzeszów, Radom, Gdynię, Olsztyn i Warszawę. Przez cały dzień z tych miast nadawany będzie program na żywo. Na mobilnej scenie zobaczyć będzie można w sumie 30 artystów, głównie z branży disco polo. → Presserwis

Nadawcy protestują przeciwko wyższym opłatom telekomunikacyjnym. Rząd ogłosił projekt ustawy przewidującej wzrost opłat telekomunikacyjnych m.in. dla stacji radiowych. Konfederacja Lewiatan szacuje, że mogą one podskoczyć nawet o 65% i najbardziej dotkną najmniejszych, lokalnych rozgłośni. Nadawcy zwracają uwagę, że w sytuacji rosnących kosztów spowodowanych bardzo wysoką inflacją i pogarszającej się kondycji rynku reklamowego, wprowadzanie takich zmian może stanowić poważne zagrożenie dla części przedsiębiorców na rynku medialnym. → Wirtualne Media

Kontrola ws. zlecenia realizacji badania słuchalności przez KIM spółce Alternatywa. Urząd Zamówień Publicznych wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie wyboru przez państwowy Krajowy Instytut Mediów szerzej nieznanej firmy Alternatywa Polska do realizacji badania słuchalności. Wnioskowała o to Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku, która uważa, że tak duże zamówienie (za blisko 24 mln zł) nie powinno zostać zlecone bez przetargu. → Press.pl

Radio Z Wami FM dostępne naziemnie w czterech miastach. Powiązane z Grupą ZPR Media Radio Z Wami FM, adresowane do uchodźców, rozpoczęło emisję naziemną w czterech miastach: Białymstoku, Łodzi, Poznaniu i Szczecinie. Uruchomienie specjalnej stacji (wcześniej istniejącej jako projekt internetowy) było możliwe dzięki otrzymaniu od UKE czasowego pozwolenia na nadawanie programu. Pozwolenie jest wydawane na 30 dni. → Portal Medialny

Eurozet i Grupa RMF musiały zamknąć swoje stacje dla uchodźców. Radio ZET Ukraina nadające na FM w Warszawie i RMF Ukraina z nadajnikami w Przemyślu i Hrubieszowie musiały zakończyć emisję naziemną – stacje nie otrzymały od UKE kolejnych pozwoleń na emisję okolicznościową. Obie stacje nadawały programy z informacjami o możliwości uzyskania pomocy w Polsce. Częstotliwości przejęło Polskie Radio, które jako ostatnie uruchomiło swoją rozgłośnię dla Ukraińców. → Wirtualne Media, Press.pl

Radio ZET z nowym konkursem i kampanią outdoorową. Na początku maja w Radiu ZET ruszyła zabawa antenowa, w której uważni słuchacze codziennie mogli wygrać gotówkę. Akcję „Daję słowo” wspierała kampania outodoorowa w największych polskich miastach. → Portal Medialny

Radio TOK FM w kampanii wizerunkowej podkreśla unikalność tematów podejmowanych przez redakcję. Reklamy z hasłem „Mówimy o tym, co ważne” zachęcają do słuchania programów stacji także w aplikacji mobilnej i na tokfm.pl. Można je zobaczyć w prasie, Internecie, kinach oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w wybranych polskich miastach. → Marketing przy kawie

Platforma RMF Classic+ z nowymi bonusami dla subskrybentów. Użytkownicy platformy radiowej RMF Classic+ otrzymali dostęp do wybranych pozycji z oferty Legimi – platformy m.in. z audiobookami. Dla subskrybentów dostępna jest też usługa Plusomat, dzięki której mogą oni regularnie otrzymywać za darmo bilety na wydarzenia kulturalne, książki i kody zniżkowe. → SATinfo24.pl

Magdalena Gnap została junior brand managerem Chillizet. Jest odpowiedzialna za realizację działań promocyjnych i akcji specjalnych rozgłośni. → oMediach.info