Podcasty i radio mediami o największym zaufaniu Polaków

Krzysztof Głowiński

Spośród wszystkich mediów największym zaufaniem Polaków cieszą się media audio – podcasty i radio. Na kolejnych miejscach znalazły się portale informacyjne, wideo online i prasa.

Wg najnowszego raportu „Słuchacz podcastów w Polsce” realizowanego przez Grupę EUROZET i Publicis Groupe, zaufanie do podcastów deklaruje aż 59 proc. Polaków, na drugim miejscu znalazło się radio z wynikiem 48 proc.

Na kolejnych miejscach uplasowały się portale informacyjne (47 proc.), treści wideo online (43 proc.), prasa (34 proc.), portale społecznościowe i telewizja (po 29 proc.).

Tak wysokie wyniki podcastów i radia to kolejny dowód na kluczową pozycję mediów audio.

Potwierdzają ją także inne, wcześniejsze badania. Wg raportu EBU „Trust in media” z 2022 roku (najnowsza edycja raportu), radiu ufa aż 59 proc. Europejczyków, inne media: telewizja, prasa, portale internetowe i media społecznościowe pozostają w tyle. W Polsce ten wynik wg EBU wynosi 52 proc. i również jest najwyższy spośród wszystkich mediów.

Wg badania prowadzonego przez Reuters Institute for the Study of Journalism rozgłośnie radiowe zajmują bardzo wysokie pozycje w rankingu mediów, do których również Polacy mają największe zaufanie. W najnowszym „Digital Raport” z 2023 roku zaufanie do Radia ESKA deklaruje 44 proc. Polaków, do Radia ZET – 49 proc., a do RMF FM – 55 proc. Dodatkowo wszystkie rozgłośnie notują bardzo niskie wskaźniki nieufności.

Zdjęcie: Piqsels.com