Reklama w radiu? Tak - oto 9 powodów

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

Radio – będąc dostępnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – dociera codziennie  do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów.

1. ZASIĘG

Radio jest dostępne 24/7 Radio dociera codziennie  do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów

Radio dociera tygodniowo do 92,8% osób w wieku 15-75 lat – to 27,7 mln potencjalnych konsumentów

Radio codziennie słuchane jest średnio przez 4,5 godziny

Źródło: Radio Track Kantar Millward Brown, fala styczeń-grudzień 2016

2. TARGETOWANIE

Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.

3. CZĘSTOTLIWOŚĆ

Konsumenci słuchają radia regularnie, spędzają z nim większą część dnia oraz są lojalni wobec swoich ulubionych rozgłośni.

4. ANGAŻUJĄCE

Słuchacze czują emocjonalny związek z ich preferowaną stacją radiową.

Radio jest aktywnym medium zdolnym do poruszenia emocji, tworząc popyt i sprzedaż na produkty i usługi.

5. EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA

Radio jest tańsze niż zakup większości głównych mediów, pozwalając reklamodawcom uzyskując maksymalny zasięg i efektywną częstotliwość.

Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.

6. SYNERGIA

Radio wykorzystywane jako element większej strategii mediowej.

Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (internet, OOH,prasa).

7. WSPARCIE SPRZEDAŻY

Radio jest medium „CALL TO ACTION”  

Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.

8. SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ

Spoty reklamowe, sponsoring, akcje specjalne, konkursy oraz eventy.

Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.

9. MOBILNOŚĆ

Wraz z rozwojem technologii słuchanie radia możliwe jest m.in. przez telefony komórkowe i smartfony, odtwarzacze mp3/4 i inne urządzenia mobile takie jak smartwatch.

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ