Reklama w radiu? Tak - oto 9 powodów

Radio – będąc dostępnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – dociera codziennie do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów.

1. ZASIĘG
Radio jest dostępne 24/7 Radio dociera codziennie do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów
Radio dociera tygodniowo do 92,8% osób w wieku 15-75 lat – to 27,7 mln potencjalnych konsumentów
Radio codziennie słuchane jest średnio przez 4,5 godziny
Źródło: Radio Track Kantar Millward Brown, fala styczeń-grudzień 2016

2. TARGETOWANIE
Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.

3. CZĘSTOTLIWOŚĆ
Konsumenci słuchają radia regularnie, spędzają z nim większą część dnia oraz są lojalni wobec swoich ulubionych rozgłośni.

4. ANGAŻUJĄCE
Słuchacze czują emocjonalny związek z ich preferowaną stacją radiową.
Radio jest aktywnym medium zdolnym do poruszenia emocji, tworząc popyt i sprzedaż na produkty i usługi.

5. EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA
Radio jest tańsze niż zakup większości głównych mediów, pozwalając reklamodawcom uzyskując maksymalny zasięg i efektywną częstotliwość.
Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.

6. SYNERGIA
Radio wykorzystywane jako element większej strategii mediowej.
Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (internet, OOH,prasa).

7. WSPARCIE SPRZEDAŻY
Radio jest medium „CALL TO ACTION”
Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.

8. SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ
Spoty reklamowe, sponsoring, akcje specjalne, konkursy oraz eventy.
Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.

9. MOBILNOŚĆ
Wraz z rozwojem technologii słuchanie radia możliwe jest m.in. przez telefony komórkowe i smartfony, odtwarzacze mp3/4 i inne urządzenia mobile takie jak smartwatch.