Słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii [ANALIZA]
12,1 mln osób słucha radia w samochodzie – wynika z najnowszych danych Radio Track*. Polacy odreagowują wielomiesięczne zamknięcie związane z pandemią i częściej niż rok temu przemieszczają się oraz wyjeżdżają na weekendy. Najnowsze dane Radio Track wskazują, że zdecydowanie więcej osób słucha radia w samochodzie, a także w piątki i w niedziele. Od początku bieżącego roku systematycznie rośnie także zasięg dzienny i czas słuchania radia.
W okresie od kwietnia do czerwca br. 40,3 proc.* badanych deklarowało słuchanie radia w samochodzie, co stanowi wzrost o 5,7 pkt proc. w porównaniu z pierwszymi miesiącami ograniczeń spowodowanych pandemią w 2020 roku** i zbliża się do wskazań sprzed dwóch lat, wynoszących 41 proc.***
Radia w samochodzie słuchamy nie tylko częściej, ale i dłużej niż w roku ubiegłym. Średni czas słuchania wydłużył się bowiem o 6 min. i wynosi obecnie 1 godz. 50 min.
O częściowym powrocie do pracy stacjonarnej świadczy z kolei wzrost o 1,2 pkt proc. liczby osób słuchających radia w pracy – obecnie jest to 13,6 proc. badanych. Jednocześnie do 6 godz. 36 min. wydłużył się średni czas słuchania radia w pracy (skok o 7,6 min. w porównaniu z 2020r.).
Polacy częściej słuchają radia w piątki i niedziele, co można łączyć ze zwiększeniem częstotliwości wyjazdów weekendowych. 71,6 proc. badanych deklarowało słuchanie radia w piątki, co przekłada się na ok. 21,5 mln osób oraz stanowi wzrost o 2,9 pkt proc. w porównaniu z rokiem 2020. W niedziele słuchanie radia zadeklarowało z kolei 61,6 proc. badanych, co przekłada się na ok. 18,5 mln osób i stanowi wzrost o 3,6 pkt proc.
Na powrót do zwyczajów sprzed pandemii wskazują także systematycznie rosnące wskaźniki zasięgu dziennego i czasu słuchania radia.