Coraz więcej osób słucha radia! [ANALIZA]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

W pierwszym półroczu 2018 roku zasięg dzienny radia wzrósł w porównaniu do roku ubiegłego z 70,2 proc. do 72,7 proc. Oznacza to, że każdego dnia radia słucha 21,9 mln osób, czyli o 760 tys. więcej niż w pierwszym półroczu 2017 roku.

Pierwszą połowę 2018 roku mamy już za sobą. Jaki to był czas dla słuchalności radia? Bardzo dobry. Radio nadal cieszy się dużą popularnością wśród Polaków i w porównaniu do roku minionego ma więcej odbiorców, którzy dłużej spędzają czas przy radioodbiorniku. Spójrzmy na szczegóły.

9 na 10 Polaków słucha radia tygodniowo, a 7 na 10 codziennie. Każdego dnia radio włącza blisko 22 mln Polaków. To o 760 tys. więcej niż rok wcześniej.  Jeszcze więcej słuchaczy radio ma w tygodniu pracy. Od poniedziałku do piątku to aż 22,6 mln osób.

Wydłużył się również czas spędzany przy radioodbiorniku – średnio o 7-8 minut dziennie, w zależności od dnia. Obecnie słuchamy radia średnio 4 godziny i 29 minut dziennie, a w tygodniu pracy nawet 4 godziny i 42 minuty.

Oznacza to, że od poniedziałku do piątku w tym samym czasie przy radioodbiorniku, czyli w ciągu jednego kwadransa, spędza czas średnio ponad 7,7 mln osób i 5,5 mln w weekendy.

Radia możemy słuchać w wielu miejscach – w domu, w pracy, w podróży, podczas spotkań ze znajomymi czy uprawiania sportów. Najchętniej słuchamy radia w domu. Z roku na rok przybywa jednak słuchających w samochodzie. Każdego dnia ponad 11 mln osób słucha radia w podróży. To o 771 tysięcy więcej niż w ubiegłym roku. Coraz większą popularnością radio cieszy się też w pracy.

A kiedy najchętniej słuchamy radia? Od samego rana. Z radiem budzimy się, z radiem zaczynamy dzień, radio towarzyszy nam podczas porannych domowych czynności, a potem w trakcie podróży do pracy, w pracy i przy powrotach do domu późnym popołudniem. To radio, z którym zasypiamy budzi nas następnego dnia.

Radio buduje swoją słuchalność od wczesnych godzin porannych i w porównaniu do zeszłego roku zarówno w dni powszednie jak i w weekendy zauważamy wzrosty słuchalności we wszystkich pasmach, z najwyższą dynamiką między 6.30 a 7.30 i dziennych.

Ponad połowa Polaków słucha jednej stacji (56,9 %), a 83,5 % – dwóch. Polacy mają swoje ulubione rozgłośnie i silnie się do nich przywiązują. Najbardziej lojalnymi słuchaczami są osoby najstarsze.

Kim jest słuchacz? Słuchaczami są zarówno kobiety jak i mężczyźni. Ich udział rozkłada się niemal pół na pół z tylko nieznaczną przewagą mężczyzn (49 % K, 51 % mężczyzna). Najliczniejszą grupę wiekową stanowią osoby w wieku 30-39 lat i 40-49 lat. Warto podkreślić, że w omawianym okresie radiu przybyło słuchaczy z wyższym wykształceniem. Wzrosty można też odnotować w wielu kategoriach zawodowych m.in. wśród kadry menedżerskiej, właścicieli firm, pracowników umysłowych i pracowników fizycznych i wśród osób z wyższymi zarobkami.

Podsumowując, pierwsze półrocze 2018 roku było bardzo udane dla radia. Badania Radio Track dowodzą, że Polacy chcą słuchać radia. To bardzo miła wiadomość i bardzo nas ten fakt cieszy 🙂 Dziękujemy i zapraszamy przed radiodobiorniki i do słuchania ulubionych stacji przez internet.

PS: I jeszcze jedna dobra wiadomość. Rośnie nie tylko liczba słuchaczy radia, rośnie również liczba fanów strony iloveradio.pl na Facebooku, których gorąco pozdrawiamy i dziękujemy za zainteresowanie 😉

Autorzy: Magda Owczarczak i Michał Aleksandrowicz (Grupa Eurozet)

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ