Radiowe wydarzenia grudnia [PRASÓWKA ILR]
Eurozet został brokerem Radia Nowy Świat, Time przejmuje obsługę reklamową ponadregionalnego Muzo FM, a Agora modyfikuje politykę handlową wprowadzając m.in. dopłaty high season – to najważniejsze wydarzenia na polskim rynku radiowym w grudniu 2022 roku, które podsumowujemy w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO”.
Wspólna oferta handlowa Eurozetu i Radia Nowy Świat. Internetowe Radio Nowy Świat nawiązało współpracę z Grupą Eurozet, nadawcą m.in. Radia ZET, Antyradia i Meloradia. Oferta obejmuje wskazania sponsorskie przy wybranych audycjach stacji Eurozetu oraz programach Radia Nowy Świat dostępnych dla wszystkich słuchaczy. Do dyspozycji są pakiety Moto, Business, Inspiracje i Pogoda. Wyłącznym brokerem jest Biuro Reklamy Eurozet, które będzie również odpowiadać za sprzedaż akcji niestandardowych organizowanych przez Radio Nowy Świat. Współpraca dotyczy zarówno domów mediowych, jak i klientów bezpośrednich. → Wirtualne Media
Muzo FM w ofercie handlowej Grupy Radiowej Time. Grupa Radiowa Time od stycznia 2023 roku przejmuje od Polsat Media obsługę reklamową ponadregionalnego Radia Muzo FM. To konsekwencja zapowiedzi kupna tej stacji przez Time od Polsatu. Stacja będzie dostępna w sprzedaży indywidualnej oraz wejdzie w skład pakietu Total Time. W związku z tym podniesiony zostanie cennik tego pakietu średnio o 4,6 proc. → Presserwis
Grupa Radiowa Agory podnosi cenniki i modyfikuje politykę handlową. O ok. 8 proc. wyższe będą ceny reklam w Radiu TOK FM, a w pakiecie Agora Sieć – o 3,5 proc. To efekt przede wszystkim rekordowych wyników słuchalności Radia TOK FM. Oprócz tego zmieniają się też cenniki pakietu Drapacz Chmur, wspólnej oferty Agory i Time – średnio o 4,3 proc.
Grupa Radiowa Agory wprowadza też kilka zmian w polityce handlowej, m.in. wskazując okres dwóch tygodni przed Wielkanocą oraz listopad jako high season w związku z notowanym dotychczas znacznym obłożeniem reklamowym w tych terminach. → Portal Medialny
Lokalne rozgłośnie z Lipian i Gryfic zakończyły nadawanie. Z końcem roku 2022 przestały nadawać dwie najmniejsze stacje sieci Plus – Radio Plus Lipiany i Radio Plus Gryfice, obie należące do Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej. Powodem są zbyt wysokie koszty utrzymania rozgłośni. → Press.pl
Marcin Meller z audycją w Esce Rock. Meller poprowadzi w Radiu Eska Rock talk-show „Mellina”, który zadebiutuje na przełomie roku. Program ma być projektem multimedialnym dostępnym zarówno w wersji audio, jak i wideo. Nadawany będzie raz w tygodniu, prawdopodobnie w weekendy. → Press.pl
RMF FM zorganizowało kolejną edycję akcji „Choinki pod choinkę”. Stacja odwiedziła w grudniu 14 miast rozdając mieszkańcom tysiące drzewek. Wśród atrakcji było m.in. świąteczne karaoke i spotkania z gwiazdami. Inicjatywę tym razem wsparli: Cleo, Viki Gabor, Mateusz Ziółko, Piotr Kupicha, Wiktor Dyduła, Michał Szczygieł, Blanka, zespoły Enej i Mr Zoob, Oskar Cyms oraz Sara James. → Wirtualne Media
Radio ZET w ramach „Świątecznego konwoju” odwiedziło 8 miast. Można było wygrać m.in. mały sprzęt AGD, vouchery do wykorzystania na stacjach paliw, świąteczne przysmaki, zestawy gadżetów i upominków pod i na choinkę. Słuchacze mogli spotkać dziennikarza stacji Kamila Nosela, który relacjonował eventy na antenie. → Wirtualne Media