Radio i internet: idealne składniki dla wzrostu small business’u [CASE STUDY Boutique Bake]
Prezentujemy case study z rynku irlandzkiego, przedstawiające doskonałą synergię kampanii radiowej i internetowej, które udowodniło, że połączenie radia i internetu doskonale wpływa na wzrost zaufania i świadomości marki, przy jednoczesnym wyraźnym stymulowaniu ruchu na stronie www i – przede wszystkim – sprzedaży.
KAMPANIA
Kampania Boutique Bake trwała 4 tygodnie; miała miejsce we wrześniu 2016. Media użyte w kampanii to radio, internet i social media – zasoby należące do stacji radiowych reprezentowanych przez Urban Media – wiodącą grupę radiową w Irlandii. W kampanii wykorzystano 21 spotów radiowych w tygodniu, reklamę display’ową oraz atrakcyjne konkursy na fanpage’ach stacji radiowych.
Bezpośrednio przed kampanią, oraz po jej zakończeniu, zostało przeprowadzone badanie „Understanding the Ralationship between Radio and Digital”, którego celem było sprawdzenie świadomości marki i intencji zakupowych – w celu zmierzenia wpływu kampanii na jej odbiorców.
REZULTATY
Badanie wykazało bardzo silny związek radia i internetu. 62% ankietowanych po usłyszeniu reklamy radiowej połączyło się z internetem, a 89% z nich weszło bezpośrednio na stronę reklamodawcy. Co więcej, 83% osób szukało produktu w sklepie stacjonarnym, po zobaczeniu go w internecie.
Jeśli chodzi o zmianę wizerunku – brand awareness wzrósł o 175%, natomiast intencja zakupu – o 96% – względem wskaźników zmierzonych przed kampanią.
Dodatkowo twarde dane wykazały wzrost o 134% unikalnych użytkowników na stronie Boutique Bake w trakcie miesiąca, w którym trwała kampania, a sprzedaż produktów reklamodawcy w sieci Tesco wzrosła o 189%!
„Kampania miała bardzo pozytywny wpływ na mój biznes. Poza oczywistymi i wyraźnymi wzrostami świadomości marki i sprzedaży, bardzo pozytywnie wpłynęła na relacje z moimi dotychczasowymi odbiorcami. Pomogła mi też zbudować zaufanie do marki Boutique Bake wśród nowych klientów. Jako relatywnie nowy brand w kategorii spożywczej, wśród bardzo silnej konkurencji, będzie to miało kluczowe znaczenie dla rozwoju mojego biznesu w dłuższej perspektywie czasu.”
Catherine Buggy, założycielka Boutique Bake
Oczekujesz szybkich efektów po kampanii reklamowej swojego lokalnego biznesu? Radio jest do tego idealne!!
Opracowanie: Michał Dobrzański, menedżer ds. badań rynku, Agora/Tandem Media
Studium przypadku zostało zrealizowane na zlecenie Urban Media Dublin. Materiał został udostępniony przez egta – europejskie stowarzyszenie nadawców radiowych i telewizyjnych; więcej na http://www.egta.com/