Biznesmeni słuchają radia częściej i dłużej [ANALIZA]

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ

W Polsce ponad 78 proc. właścicieli firm i blisko 78 proc. dyrektorów i ludzi wykonujących wolne zawody codziennie słucha radia. To zdecydowanie więcej niż wynosi średnia krajowa – wynika z badań Radio Track.

Radio jest atrakcyjnym medium dla wielu grup celowych. Wśród nich znajdują się takie, które są szczególnie łakomym kąskiem dla reklamodawców. Do nich z pewnością zaliczają się biznesmeni i szefowie firm. Łączny potencjał tej grupy zawodowej w Polsce to blisko 5,4 mln osób. To oni odpowiadają za podejmowanie decyzji dotyczących zarówno swojej firmy, jak i budżetów własnego gospodarstwa domowego. Do tego są dobrze wykształceni, mają wysokie dochody, a niejednokrotnie uchodzą za liderów opinii.

Właściciele firm słuchają radia częściej niż reszta Polaków, ale też dłużej. I to dużo dłużej. Przy odbiorniku spędzają codziennie średnio ponad 5 i pół godziny (323,4 min), a w dni powszednie nawet 5 godzin i 46 minut (346,1 min). To około godziny dłużej niż średnia dla całej populacji.

Również dyrektorzy i przedstawiciele wolnych zawodów słuchają radia częściej niż przeciętny Polak. 77,9 proc. z nich włącza codziennie radio. Średnia w populacji wynosi 71,9 proc. Od poniedziałku do piątku jeszcze więcej, bo ośmiu na dziesięciu biznesmenów i szefów zasiada przed radioodbiornikiem. To co jeszcze wyróżnia tę grupę wiąże się z miejscem słuchania radia. Najwięcej biznesmenów, bo ponad połowa, słucha radia w samochodzie.

Ich rozkład dzienny słuchalności radia pokrywa się ze słuchalnością  przeciętnego Kowalskiego i nie koncentruje się jedynie na pasmach drive-time, czyli porannym i popołudniowym. Prime time słuchania radia w tej grupie możemy określić pomiędzy godziną 7.00 a 17.00

Źródło: Radio Track, I-III 2018

Artykuł przygotowali: Magda Owczarczak i Michał Aleksandrowicz (Eurozet)

ZOBACZ INFOGRAFIKĘ