Handel, farmacja i motoryzacja najaktywniejszymi sektorami w radiu w 3Q 2022

Krzysztof Głowiński

W 3. kwartale br. najwięcej reklam radiowych zleciła branża handlowa – spoty tego sektora stanowiły ponad 40 proc. całego czasu reklamowego wyemitowanego przez monitorowane przez Kantar Media rozgłośnie. Na kolejnych miejscach znalazły się: zbiorcza kategoria „pozostałe” oraz sektory farmacja i motoryzacja.

Spoty sektora handel stanowiły dokładnie 42 proc. czasu poświęconego przez stacje radiowe na reklamy, przy czym w stacjach komercyjnych stanowiły one 43 proc., a w Polskim Radiu (łącznie na antenach ogólnopolskich i regionalnych) – zaledwie 16 proc.

Najaktywniejszymi brandami z tego sektora były trzy elektromarkety: Media Expert, Neonet i Euro RTV AGD. Na kolejnych miejscach znalazły się Lidl, Shopee, Allegro, Aldi, Leroy Merlin, Biedronka,  a pierwszą 10-tkę zamykają salony meblowe Agata.

wykresy przedstawiające procentowy udział sektorów reklamowych w 3. kwartale 2022

Drugą kategorią najczęściej reklamującą się w radiu jest zbiorcza grupa „pozostałe”, na którą składają się m.in. edukacja, usługi dla biznesu i materiały budowlane. Trzecim sektorem była farmacja, głównie dzięki aktywności Aflofarmu. Z tej branży aktywni byli również, szczególnie w stacjach komercyjnych Natur Produkt Zdrovit i Sanofi-Aventis.

W branży motoryzacyjnej najaktywniejsi byli przedstawiciele trzech producentów: Volkswagen Group Polska, Toyota Motor Poland i BMW Polska.

Kolejnymi najaktywniejszymi reklamowo sektorami były: czas wolny (sport, imprezy kulturalne i rozrywkowe), finanse (głównie reklamy banków oraz ubezpieczeń), podróże, turystyka, restauracje i hotele (gdzie jednak najistotniejsze były reklamy branży gastronomicznej) oraz telekomunikacja.

Krzysztof Głowiński, Grupa RMF