I Love Radio w nowej strukturze

6 marca 2020

Od marca porozumienie I Love Radio, zrzeszające nadawców radiowych działających wspólnie na rzecz promocji radia jako medium reklamowego, skupiać będzie cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupę Radiową Agory, Grupę RMF i Grupę ZPR SA. Z porozumienia zdecydowało się wycofać Polskie Radio.

Polskie Radio było członkiem porozumienia I Love Radio od samego początku – od 2017 roku. Publiczny nadawca poinformował pod koniec lutego pozostałych członków, że rezygnuje z dalszego uczestnictwa w projekcie i nie będzie brał udziału w kolejnych pracach i przedsięwzięciach.

Pozostałe grupy radiowe deklarują, że porozumienie będzie nadal pracować na rzecz całego rynku radiowego, bez wykluczania jakichkolwiek podmiotów i promować będzie radio jako medium reklamowe w komunikacji z domami mediowymi i reklamodawcami.

Jednocześnie zespół I Love Radio chciałby bardzo podziękować Polskiemu Radiu za dotychczasowy wkład i zaangażowanie w projekt. I Love Radio deklaruje, że jest otwarte na ewentualny powrót Polskiego Radia do porozumienia w każdym momencie.

I Love Radio działa od trzech lat na polskim rynku medialnym. Stworzyło go pięć największych grup radiowych, na co dzień konkurujących ze sobą, by promować radio oraz dostarczać rzetelnej wiedzy na temat tego medium. Główną platformą jest portal www.iloveradio.pl, na którym znajduje się cały czas rozbudowywana baza tekstów, infografik i podcastów wiedzowo-edukacyjnych. Oprócz tego I Love Radio edukuje nt. niezależnych stacji lokalnych (cykl „Niezależni w Polsce”), organizuje Blok Charytatywny w Polskim Dniu Radia (co roku specjalny blok emitowany jest równocześnie we wszystkich stacjach porozumienia, a całość przychodu jest przekazywane na wsparcie i rehabilitację dzieci niedosłyszących), organizuje eventy RadioWIEC dla domów mediowych. W październiku 2017 roku I Love Radio otrzymało wyróżnienie w raporcie „Nadawcy 2017” wydanym przez branżowy miesięcznik „Media Marketing Polska”.

Strona www.iloveradio.pl notuje średnio blisko 3,5 tys. odsłon miesięcznie, a profil na Facebooku obserwuje 4,4 tys. osób. Najpopularniejszy post wyświetlono dotychczas 167 tys. razy, a najpopularniejsze wideo obejrzano na Fb do tej pory 16 tys. razy.