KBR kontynuuje współpracę z Adres:Media

10 lutego 2024

Komitet Badań Radiowych kontynuuje współpracę z firmą Adres:Media, skupiającą grono doradców z obszaru badań, marketingu, reklamy i mediów. Adres:Media dołączył do badania Radio Track, prowadzonego przez KBR i Kantar Polska. W dalszym ciągu prowadzony będzie także nowy projekt Total Audio, realizowany przez Adres:Media i Kantar Polska na zlecenie KBR.

Radio Track jest standardem badań słuchalności stacji radiowych w Polsce. Z jego wyników korzysta większość nadawców radiowych oraz brokerzy reklamy radiowej i domy mediowe. Radio Track realizowany jest nieprzerwanie od 2001 roku i jest najdłużej prowadzonym badaniem cyklicznym w Polsce.

Komitet Badań Radiowych od lat współpracuje z Kantar Polska (wcześniej SMG/KRC) przy prowadzeniu badania Radio Track. W ostatnim czasie KBR zadecydował o dołączeniu do projektu firmy badawczo-doradczej Adres:Media, która ma kompetencje w obszarze badań, marketingu, reklamy i mediów. Jej zadaniem jest wsparcie merytoryczne i operacyjne dla badania słuchalności radia oraz innych projektów KBR-u związanych z kategorią audio.

Atutem Adres:Media w kontekście badań słuchalności jest fakt, iż do grona partnerów firmy dołączyła Anna Romaniuk, która jest jednym z najbardziej doświadczonych fachowców w obszarze badań mediów w Polsce. Z projektem Radio Track Anna Romaniuk związania jest od chwili jego powstania.

Radio Track uzyskał pozytywną ocenę w audycie przeprowadzonym w 2022 roku przez międzynarodowy instytut CESP (Centre d’étude des supports de publicité), specjalizujący się w doradztwie i kontroli pomiaru mediów. CESP podkreślił, że Radio Track jest jednym z najlepiej zaprojektowanych badań radia na świecie i uznał je za badanie premium.

***

Komitet Badań Radiowych (KBR) jest komitetem technicznym skupiającym specjalistów ds. badań, reprezentujących podmioty radiowe, które na co dzień ze sobą konkurują: Grupę Radiową Time, Grupę RMF i Grupę Eurozet. Nadawcy mają w swoim portfolio stacje ogólnopolskie, lokalne i ponadregionalne. W pracach KBR od lat regularnie uczestniczą także niezależni konsultanci, którzy są najwyższej klasy specjalistami w obszarze badań. KBR sprawuje merytoryczną opiekę nad badaniem słuchalności Radio Track. W 2022 roku metodologia Radio Track uzyskała pozytywną ocenę audytu CESP (Centre d’étude des supports de publicité).

Kantar Polska to wiodąca na świecie firma specjalizująca się w przetwarzaniu i analizie danych marketingowych. Cechuje ją dogłębna, unikatowa na rynku, dobrze ugruntowana wiedza o tym, jak ludzie myślą, czują i działają – zarówno w skali globalnej, jak i lokalnie na ponad 90 rynkach. Kantar łączy pogłębioną wiedzę ekspercką pracowników z zasobami danych i benchmarków oraz autorskimi innowacyjnymi narzędziami analitycznymi i technologicznymi. Dzięki temu pomaga swoim klientom lepiej rozumieć ludzi i osiągać zrównoważony wzrost.

Adres:Media to spółka założona przez badaczy oraz strategów, których kompetencje i doświadczenie związane są z tworzeniem i wdrażaniem strategii reklamowych, badaniami marketingowymi, a przede wszystkim badaniami mediów. Połączenie znajomości rynku mediów i umiejętności obserwacji zjawisk oraz zmian w obszarze kultury czy zmian cywilizacyjnych znajduje swoje odbicie w dostępnych raportach syndykatowych. Radio Track i Total Audio to przedsięwzięcia badawcze realizowane przez Adres:Media we współpracy z Kantar Polska. Inne dostępne opracowania Adres:Media to np. raport „Marketing Pokoleń i Zmian” – szczegółowy opis pokoleń: od charakterystyki wartości, po konsumpcję w wybranych kategoriach; „Trendmapping 2024” – strategiczny niezbędnik na rok 2024: mapa trendów life-stylowych, które zdefiniują wzorce zachowań w nadchodzącym roku. We współpracy Adres:Media, Kantar Polska i IRC powstał też projekt „Looking At The Men” – przekrojowy raport poświęcony tematyce mężczyzn.

Zdjęcie: Piqsels.com