Najważniejsze wydarzenia radiowe w listopadzie 2020 - prasówka [PODCAST]
Agora rozwija reklamową ofertę cyfrowego audio, Eurozet rozbudowuje swoje serwisy internetowe i zatrudnia szefową sprzedaży online, Porozumienie Radiowe Plus ma nowego prezesa, a Grupa RMF wstrzymuje korektę cenników reklamowych aż do wiosny – m.in. o tym pisały w listopadzie branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.
Nowości w serwisach internetowych Grupy Eurozet. Grupa Eurozet uruchomiła nowy serwis lifestylowy StylŻycia.radiozet.pl, a Antyradio.pl zyskało nowy, funkcjonalny i nowoczesny layout. Zmiany są wynikiem nowej strategii rozwoju serwisów internetowych, w ramach której content lifestylowy z Chillizet.pl zasilił StylŻycia.radiozet.pl, a Chillizet.pl stanie się stroną poświęconą głównie radiu, promocji treści związanych z życiem anteny, programów oraz podcastów stacji.
Z kolei serwis Antyradio.pl zyskał nowy layout, o czym piszą Wirtualne Media.
Grupa RMF odkłada podwyżkę cen reklam na wiosnę. Spółka poinformowała, że w najbliższych miesiącach nie będzie zmieniać cen reklam. Około 7-proc. podwyżka zostanie wprowadzona dopiero z początkiem marca 2021 roku. Jak podają Wirtualne Media, Grupa RMF uznała, że okres zimowy, w którym jest niższy popyt i mniej zapytań o kampanie we wszystkich mediach byłby złym czasem na korekty cen.
Urszula Sławek została Business Development Directorem w Grupie Eurozet. Będzie odpowiadała za opracowanie i realizację nowej polityki sprzedaży online, a także stworzenie odrębnego zespołu zajmującego się wyłącznie sprzedażą internetową. Urszula Sławek posiada ponad 20-letnie doświadczenie zdobywane w działach sprzedaży reklam – donosi Portal Medialny.
Mariusz Szuster prezesem Porozumienia Radiowego Plus, operatora części stacji sieci Radio Plus związanych z Grupą ZPR Media. Szuster z ZPR Media jest związany od 200 roku, od marca br. jest dyrektorem generalnym Grupy Radiowej. Równocześnie wiceprezesem Porozumienia został Piotr Cichocki, wiceprezes Time SA z Grupy ZPR Media. W zarządzie spółki pozostaje ks. Robert Pietrzyk. O szczegółach pisze Press.pl.
Joanna Garbaczewska dyrektorem rozwoju oferty internetowej w Doradztwie Mediowym (Grupa Radiowa Agory). To nowe stanowisko w strukturze spółki. Firma chce w ten sposób wzmocnić swoje reklamowe kompetencje online i portfolio usług internetowych, m.in. w obszarze cyfrowego audio. Garbaczewska w Doradztwie Mediowym pracuje od 2018 roku, a w Agorze – od 1993. Szczegóły w portalu MMPonline.
W listopadzie wystartowała kampania reklamowa Radia Pogoda ze słuchaczami. Na billboardach, a także na plakatach i w mediach społecznościowych znalazły się zdjęcia słuchaczy stacji. Kampanię uzupełniał trwający przez cały miesiąc konkurs antenowy „Pogodni przez całe życie”. Zasady zabawy opisują Wirtualna Media.
Znamy laureatów Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego 2020. Zwycięzcami 16. edycji konkursu zostali Judyta Watoła i Wojciech Czuchnowski za cykl artykułów ujawniających rażące nieprawidłowości przy zakupie maseczek i respiratorów przez Ministerstwo Zdrowia, które były publikowane między majem a lipcem 2020 roku na łamach „Gazety Wyborczej”. Wideorelację i listę wszystkich nominowanych publikuje portal Media2.pl.
RMF FM zostało partnerem medialnym Energa Basket Ligi i reprezentacji koszykówki. Jak podaje serwis FAN.fm, wiadomości o rozgrywkach zagoszczą w serwisach sportowych oraz w „Faktach RMF FM”. Kibice mogą się również spodziewać konkursów z atrakcyjnymi nagrodami.
Radio Eska z przedłużonymi koncesjami. KRRiT przedłużyła koncesje na kolejnych 10 lat trzem stacjom sieci Radio Eska – nadającym w Rzeszowie, Starachowicach oraz w Kaliszu i Ostrowie Wielkopolskim. Szczegóły w portalu Wirtualne Media.
Opracował Krzysztof Głowiński