Nowe badanie skuteczności radia: „Radio: The Performance Multiplier”
Reklamy radiowe zwiększają dzienną liczbę sesji internetowych o 9 proc. – wynika z najnowszych, przełomowych badań dotyczących reklamy radiowej opublikowanych przez brytyjskie Radiocentre.
Brytyjska organizacja promująca radio – Radiocentre i agencja badawcza Colourtext, po raz pierwszy na świecie wykorzystały regresywne techniki modelowania, by przeanalizować 1,6 mld przekazów reklamowych z różnych mediów i ich oddziaływanie na 30 mln sesji internetowych.
Badanie „Radio: The Performance Multiplier” pokazuje wpływ reklamy radiowej na liczbę wizyt na stronie internetowej reklamodawcy i udowadnia, że radio generuje dodatkowe sesje internetowe dwa razy bardziej efektywnie kosztowo niż inne media.
Co więcej, analiza ujawnia również, że obecne techniki pomiarowe znacznie zaniżają wpływ radia na wyniki wydajności, co może powstrzymywać marketerów przed inwestycjami w to medium. Dane pokazują, że tylko 8 proc. pełnego potencjalnego efektu spotu radiowego jest dostarczane w ciągu pierwszych 20 minut po emisji. To oznacza, że 92 proc. efektu radia jest wykluczane przez typowe, krótkoterminowe podejście, które analizuje ruch na stronie wyłącznie w krótkim czasie po emisji.
Wg badania przeniesienie budżetu z innych mediów do radia może wzmocnić typowe kanały online, w tym wyszukiwanie organiczne, płatne wyszukiwanie i płatne kanały społecznościowe, bez dodatkowych kosztów.
Kluczowe wnioski z badania:
- Obecne metody atrybucji zaniżają rzeczywisty efekt reklamy radiowej o 92 proc.
- Modelowanie ekonometryczne ujawnia, że pełne efekty każdego spotu radiowego są widoczne dopiero po 19 godzinach.
- Tylko 8 proc. pełnego efektu spotu radiowego jest dostarczane w ciągu pierwszych 20 minut bezpośrednio po emisji.
- Radio jest bardzo skuteczne w kampaniach medialnych opartych na wynikach. Średnio w kampaniach mierzonych w tym badaniu:
- Reklama radiowa zwiększa dzienną liczbę sesji internetowych o 9 proc.
- Radio zwiększa liczbę sesji internetowych dwa razy bardziej efektywnie kosztowo niż inne media.
- Kampanie radiowe, które zapewniają ponadprzeciętną efektywność, korzystają z wyższego tygodniowego zasięgu i wyróżniają się dźwiękowymi zasobami marki.
- Reklama radiowa zwiększa:
- Liczbę wyszukiwań organicznych.
- Liczbę wyświetleń w płatnym wyszukiwaniu.
- Reakcje na płatne reklamy w mediach społecznościowych.
- Większe wykorzystanie radia poprawia wydajność marketingu efektywnościowego.
- Zwiększenie udziału radia w wydatkach (poprzez realokację istniejących budżetów z innych mediów) poprawia ogólne wyniki kampanii bez dodatkowych kosztów.
- Radio generuje długoterminowe korzyści dla marek.
- Poza krótkoterminowym wzrostem wskaźników wydajności, reklama radiowa wywołuje również pozytywne efekty marki (bez dodatkowych kosztów) – co może pomóc w generowaniu popytu w dłuższej perspektywie.
Szczegóły badania dostępne na stronie Radiocentre.
Zdjęcie: Piqsels.com