Polacy kochają radio - wyniki słuchalności - raport 2017
Znamy już dane, które pozwalają dokonać pewnych podsumowań i śmiało powiedzieć, że to był kolejny bardzo dobry rok dla radia! Potwierdzają to wyniki badań, których część prezentuję w poniższym podsumowaniu.
ILE SŁUCHAMY RADIA?
W 2017 roku słuchaliśmy radia średnio przez 4 godziny i 26 minut dziennie. To oznacza, że – odejmując czas na spanie – radio towarzyszyło nam przez 1/4 czasu całej naszej aktywności w ciągu dnia. Jeśli weźmiemy pod uwagę dane uwzględniające jedynie dni powszednie (od poniedziałku do piątku) – wynik był jeszcze lepszy i wyniósł 4 godziny i 39 minut.
Wskaźniki te są bardzo podobne w ciągu całego roku, przy czym widać niewielką zmianę (na korzyść) w okresie letnim – wtedy słuchamy radia średnio o 5 minut dłużej.
Zasięg dzienny radia wyniósł 71,5%. Co to oznacza? Że niemal 3/4 z nas nie wyobraża sobie dnia bez radia (73,7% w dni powszednie). Zasięg tygodniowy jest jeszcze wyższy i wynosi 91,4%. To znaczy, że 9 na 10 Polaków włącza radio każdego tygodnia.
KTO SŁUCHA RADIA?
Największy odsetek słuchaczy stanowią osoby w wieku 30-39 lat – 21,6%, w kontekście poziomu wykształcenia – największą część stanowią osoby ze średnim wykształceniem – 35,4% całości.
Płeć: tu przywiązanie do radia dzieli się niemal po równo. 51,3 % wszystkich słuchaczy stanowią mężczyźni. Kobiety – 48,7%
GDZIE SŁUCHAMY RADIA?
43,1% słucha radia w domu, 13,1% w pracy, a w samochodzie 35,8% i wskaźnik ten stale rośnie. Popularność radia w Polsce jest bardzo wysoka, a duża popularność radia wśród młodzieży, zwłaszcza w kontekście śledzenia nowości muzycznych, każe optymistycznie patrzeć w przyszłość w kwestii jakiegokolwiek odwrócenia trendów.
Żródło: Kantar Millward Brown, RadioTrack, target 15-75, okres 01-12.2017
Autor: Bartosz Kańtoch, project manager i red. nacz. I Love Radio