Radio on-line w czasach pandemii [ANALIZA]
Z powodu epidemii koronawirusa i podjętych w związku z tym działań na rzecz izolacji, wielu Polaków zmuszonych zostało do diametralnej zmiany trybu życia i codziennych przyzwyczajeń.
Zmianę tę widać m. in. w zasięgu radia on-line, którego wzrost o 16 p.p. może być skorelowany z, wynikającą również z badania słuchalności tradycyjnego radia, modyfikacją sposobów słuchania radia w czasie epidemii (więcej osób słucha radia w domu, spadła słuchalność w pracy, krótszy czas słuchania w samochodzie).
Analiza statystyk Gemius/PBI, pozwala zauważyć wyraźną dynamikę w ostatnim aktualnie dostępnym badaniu, pełnym tygodniu (okres od: 16.03 do 22.03), który jest jednocześnie pierwszym tygodniem masowej izolacji i pracy zdalnej wymuszonej m. in. zamknięciem szkół i przedszkoli. Porównując ten tydzień do ostatniego tygodnia lutego (24.02-01.03., tuż przed ogłoszeniem informacji o „pacjencie zero”), widzimy wzrost liczby użytkowników (RU) o 15,6%. i odsłon o 11,5%. Warto zaznaczyć, że wzrosty te są jeszcze wyraźniejsze, gdy weźmiemy pod uwagę wyłącznie mobile, odpowiednio: 22,6% i 19,6%. Całkowity zasięg mobile radia on-line wzrósł natomiast o nieco ponad 24%.
Dane: Gemius/PBI. Pod uwagę wzięto serwisy streamingowe stacji radiowych z playerem radia on-line oraz aplikacje mobilne stacji radiowych zgłoszone do badania Gemius/PBI.
Autor: Michał Marzysz, Grupa ZPR Media