W bloku czy poza blokiem - jaką formę promocji w radiu wybrać?
Radio daje wiele możliwości promocji marki: od kampanii spotowej przez sponsoringi czy konkursy po akcje specjalne i eventy. Każda z tych form daje inne korzyści marketerowi, służy innym celom klienta i przynosi inne efekty.
Kampania spotowa:
- buduje wizerunek klienta
- buduje świadomość marki
- działa prosprzedażowo
- silnie wspiera sprzedaż: przekazuje informację o produkcie, promocji, wyprzedaży czy ofercie specjalnej
- szybki przekaz komunikatu
- niedrogie przypomnienie o produkcie po dłuższej nieobecności
Sponsoring
- buduje wizerunek marki
- pozwala na długą aktywność na antenie i dużą częstotliwość przekazu
- pozwala na emisję przekazu reklamowego przy audycji powiązanej kontekstowo
- podtrzymuje świadomości marki;
- buduje atmosferę zaufania do marki (marka występuje w otoczeniu cenionej marki stacji radiowej)
Konkurs
- gwarantuje bliski kontakt z potencjalnymi klientami poprzez angażowanie słuchaczy w konkurs;
- buduje pozytywne skojarzenia z marką – transfer wizerunku stacji radiowej na markę klienta
- buduje zaufanie i lojalności wobec marki
Akcja specjalna/event
- angażuje słuchaczy
- pozwala na wyjście marki na zewnątrz do potencjalnych Klientów
- buduje zaufanie do marki
- przekłada pozytywne emocje związane z eventem na markę
- daje możliwość prezentacji produktów podczas eventu