Zmiany na rynku radiowym. Radio w lipcu i sierpniu 2024 [Prasówka I LOVE RADIO]
Meloradio zmieniło format na CHR Dance, Maciej Moszczyński został szefem biura reklamy Grupy EUROZET, podwyżki cen reklam w trzech grupach radiowych, Eska ROCK już nadaje w 9 miastach, Złote Przeboje z nową kampanią reklamową, zmiany na rynku lokalnych rozgłośni niezależnych – to najważniejsze wydarzenia lipca i sierpnia na polskim rynku radiowym. Szczegóły w „Prasówce I LOVE RADIO”, czyli comiesięcznym podsumowaniu branżowych newsów.
Meloradio zmienia format i target. Od 2 września stacja gra w formacie CHR Dance, i kieruje program do osób w wieku 20-30 lat. Nowym linerem stacji jest „Meloradio – podkręcamy tempo”. Równocześnie rozgłośnia zmieniła identyfikację wizualną, oprawę dźwiękową, głos lektora. „Repozycjonujemy Meloradio, kierując je do zupełnie nowej grupy docelowej, dzięki czemu nasza oferta programowa obejmie teraz pełne spektrum wiekowe odbiorców” – mówi Adam Fijałkowski, wiceprezes ds. programowych w Grupie EUROZET. → Wirtualne Media
Grupa EUROZET z nowym dyrektorem biura reklamy. Nowo utworzone stanowisko dyrektora biura reklamy od sierpnia obejmie Maciej Moszczyński, szef sprzedaży agencyjnej. Będzie mu podlegać sprzedaż agencyjna, bezpośrednia, działalność eventowa pod szyldem Eurozet Live oraz Studio ZET. Maciej Moszczyński swoją karierę w branży medialnej rozpoczął w 2000 roku. Z Agorą związany jest od 2005 roku, a 2009 pełni funkcję dyrektora zarządzającego sprzedażą reklamy agencyjnej. Na początku 2023 roku, po przejęciu Eurozetu przez Agorę, został dyrektorem zarządzającym sprzedażą agencyjną w połączonej Grupie EUROZET i funkcję tę będzie nadal pełnił. → Wirtualne Media
Trzy komercyjne grupy radiowe podniosły cenniki reklam. Grupa RMF na jesień podnosi ceny reklam w swoich stacjach i pakietach średnio o ok. 5 proc. W Grupie EUROZET zmiana dotyczy cenników pakietów Audio ZET Boost i Audio ZET i wyniesie 4 proc., a dla samego Radia ZET – 3,9 proc. Grupa Radiowa Time uaktualniła cenniki dla dwóch produktów – pakietu Total Time (wzrost o 3,6 proc.) i Sieci ESKA (o 2,9 proc.). Cennik pakietu wspólnego Time’u i Eurozetu – Drapacza Chmur, rośnie o 3,8 proc. → Press.pl, Wirtualne Media, Wirtualne Media
Tańsze reklamy w Trójce do końca roku. Agencja Reklamy Polskiego Radia do końca 2024 roku utrzyma niższe ceny reklam w Programie III i pakietach handlowych, w skład których wchodzi ta stacja. Pierwotnie obniżka miała trwać pięć miesięcy – od kwietnia do sierpnia. W Trójce ceny reklam od kwietnia są niższe o 60,3 proc., a w pakiecie Trójka24 – o 48,6 proc. → Press.pl
Eska ROCK już nadaje w 9 miastach w całej Polsce. 2 lipca radio Muzo FM zmieniło nazwę na Eska ROCK. Dotychczas Eska ROCK była stacją lokalną w Warszawie, obecnie dostępna jest w tym mieście na dwóch częstotliwościach, z czego na jednej emituje program lokalny. → Wirtualne Media
Marek Balawajder rozpoczął pracę w Grupie ZPR Media, gdzie objął nowo utworzone stanowisko Dyrektora Zintegrowanego Newsroomu – to struktura, która będzie zarządzała aktywnościami zespołów radiowych, internetowych i prasowych, które tworzą treści do wszystkich mediów w Grupie ZPR Media. Połączenie w jedną strukturę wszystkich elementów składających się na potencjał Grupy ZPR Media ma zapewnić istotne możliwości rozwoju i budowania silnej pozycji na rynku medialnym. → Media2.pl
Szefowie Agory w radzie nadzorczej Eurozetu. Prezes Agory SA Bartosz Hojka i członkini zarządu Anna Kryńska-Godlewska dołączyli do rady nadzorczej Eurozetu, którego resztę udziałów spółka przejęła niedawno. Weszli też do rad nadzorczych czterech spółek uruchomionych w ramach reorganizacji Agory.
Zmiany też w zarządzie Grupy Agora do którego dołączyli Agnieszka Siuzdak-Zyga, prezeska spółki Gazeta.pl oraz Maciej Strzelecki, prezes Grupy EUROZET. → Wirtualne Media, Press.pl
Ruszyła kampania „Radio Złote Przeboje – największe przeboje lat 80. i 90.”. Ogólnopolska kampania wizerunkowa stacji obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej AMS w miastach nadawania stacji. Będzie prowadzona również w internecie. → Naziemna.info
Polskie Radio kończy produkcję serwisów dla stacji lokalnych. Informacyjna Agencja Radiowa Polskiego Radia wypowiada lokalnym stacjom niezależnym umowy na dźwiękowe serwisy informacyjne. Powodem są oszczędności. Z dzienników dostarczanych przez IAR korzysta ok. 20 rozgłośni: katolickich i niezsieciowanych lokalnych. → Wirtualne Media
Przetasowania prezenterów w stacjach Grupy EUROZET. Do Złotych Przebojów z Meloradia przechodzi Małgorzata Kościelniak, a ze Złotych Przebojów do Meloradia – Norbert Bieńkowski. Natomiast Jarosław Budnik przechodzi z Meloradia do Radia Plus Warszawa. → Echonet.info.pl, Press.pl
Roch Kowalski od września na stałe w zespole Polskiego Radia. Dziennikarz będzie prowadził codzienne poranki na antenie Polskiego Radia 24 (gospodarzem piątkowych jest od maja) oraz dołączy do powstającej grupy dziennikarzy przygotowującej podcasty Polskiego Radia. Roch Kowalski od lutego był reporterem politycznym i jednym z gospodarzy „Gościa poranka” w TVP Info. → Press.pl
KRRiT wypłaci środki z abonamentu Radiu Rzeszów i Radiu Łódź. Tym samym te dwie rozgłośnie regionalne dołączą do czterech innych spółek mediów publicznych, które otrzymują środki. Wciąż nie mogą na nie liczyć m.in. Telewizja Polska i Polskie Radio. → Wirtualne Media
Sądy odrzuciły wnioski ws. podważenia likwidacji Radia dla Ciebie i Radia Katowice. Składała je KRRiT razem z członkami rad nadzorczych tych spółek. Ponadto w innej sprawie sąd uznał, że Krajowa Rada nie ma zdolności sądowej do występowania w sprawie zaskarżenia wpisania likwidacji Radia Katowice. → Press.pl
Polskie Radio planuje wydzielić portal Polskieradio24.pl ze struktury Informacyjnej Agencji Radiowej. Polskie Radio włączyło portal do IAR w 2019 roku za prezesury Andrzeja Rogoyskiego. Obecnie portal podlega szefostwu agencji – dyrektorowi-redaktorowi naczelnemu Wojciechowi Cegielskiemu oraz jego zastępcy Arkadiuszowi Jastrzębskiemu. → Press.pl
Większe przychody, ale mniejszy zysk Radia Nowy Świat. Internetowe Radio Nowy Świat w 2023 r. przy wzroście przychodów o 27 proc. do 10,7 mln zł zanotowało nieznaczny spadek zysku. Rozgłośnia zarobiła więcej zarówno z wpłat od patronów, jak też ze sponsoringu oraz gadżetów. Na Patronite stacja ma obecnie 33,8 tys. patronów, którzy co miesiąc wpłacają jej w sumie 739,2 tys. zł. → Wirtualne Media
Radio VOX FM rozdawało pieniądze na paliwo. W ramach akcji „Tankuj z VOX FM po wakacjach” codziennie trzech słuchaczy wygrywało pieniądze na zakup paliwa (po 400 zł). Na zakończenie akcji stacja odwiedziła Trójmiasto. → Press.pl
W Andrychowie powstanie nowe radio lokalne. Miejska biblioteka w tym mieście wygrała konkurs na częstotliwość naziemną i uruchomi Radio Andrychów, działające obecnie wyłącznie w internecie. Natomiast w Sierpcu swój kolejny nadajnik uruchomi Radio 7 z Mławy. → Portal Medialny
Radio Norda FM uruchomiło kolejny nadajnik – w Słupsku. W czerwcu ruszył nadajnik w Redzie, na uruchomienie czeka jeszcze emisja w Lęborku. Stacja ma też nadajnik w Wejherowie. → Presserwis
Nowa oprawa ramówki Polskiego Radia RDC. Głosem stacji została Katarzyna Kwiatkowska, aktorka teatralna i filmowa, absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. → Portal Medialny
Sąd uchylił karę nałożoną przez Świrskiego na TOK FM. Radio Tok FM wygrało w sądzie z przewodniczącym KRRiT Maciejem Świrskim w sprawie 80 tys. zł kary, jaką nałożył on na rozgłośnię za wypowiedzi o podręczniku „Historia i teraźniejszość” autorstwa prof. Wojciecha Roszkowskiego. „Próba ukarania Radia TOK FM za rzekomą mowę nienawiści w programie, który piętnował mowę nienawiści w podręczniku do HiT, skończyła się tak, jak na to zasługiwała” – komentuje Kamila Ceran, redaktorka naczelna stacji. → Press.pl
Dyrektorem Agencji Muzycznej Polskiego Radia został Zbigniew Zegler. Zastąpił Bognę Kowalską. Zelger tymczasowo będzie też zarządzał Orkiestrą Polskiego Radia. → Press.pl
Artur Koziołek został kierownikiem redakcji publicystyki Polskiego Radia 24. Od marca stanowisko było nieobsadzone. Koziołek do zespołu stacji dołączył w maju 2024 roku jako wydawca audycji publicystycznych. Do lutego był wydawcą „Popołudniowego Gościa Radia ZET”. Do Radia Zet trafił we wrześniu 2022 roku. → Press.pl
Nowi specjaliści od social mediów w Grupie ZPR Media. Nowo utworzone stanowisko head of social produktów radiowych w Time SA objął Tomasz Pietrzyk. Mateusz Reska został social media managerem w spółce. Obaj wcześniej pracowali w Radiu ZET. → Marketing przy Kawie
Szef KRRiT nie chce wyłączenia FM na rzecz DAB+. Przewodniczący KRRiT poruszył w Sejmie m.in. temat cyfryzacji radia. Zdaniem Macieja Świrskiego, należy ostrożnie podchodzić do wyłączenia emisji w UKF i zastąpienia jej odbiorem DAB+. Powodem jest sytuacja geopolityczna i ryzyko wybuchu wojny. → Wirtualne Media
Audyt działalności poprzednich władz Polskiego Radia. W ramach audytu ma zostać sprawdzone, czy przy zakupie usług zewnętrznych w latach 2020-2023 zarządzanie procesami i działania na poszczególnych szczeblach struktury Polskiego Radia były rzetelne, efektywne i celowe oraz czy wydatki były gospodarne. Audyt obejmie też ocenę, czy owe przepisy i procedury były przestrzegane, także w zakresie ładu korporacyjnego. → Wirtualne Media
Startuje 7. edycja Radio Akademii – projektu szkoleniowego Grupy ZPR Media. Zajęcia rozpoczną się w połowie września i obejmować będą m.in. warsztaty z pracy na antenie, podstawy dziennikarstwa radiowego, ćwiczenia z emisji głosu czy wykłady o formatowaniu muzycznym. Najlepsi uczestnicy mają szansę na pracę w rozgłośniach Grupy ZPR Media. → SATinfo24.pl
Zmiany w Konkursie o Nagrodę Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego. Organizatorzy podjęli decyzję o zmianie terminu gali wręczenia nagród. Odtąd będzie się ona odbywać co roku na przełomie lutego i marca (dotychczas jesienią każdego roku). → Wirtualne Media
Radio ZET wsparło kampanię społeczną z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego. Kampania “Byli tacy jak Ty” została przygotowana przez Fundację Nie zapomnij o Nas z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Na antenie Radia ZET odbyła się premiera utworu autorstwa rapera Sobla pt. „BOŻE”, który jest hołdem dla Powstańców Warszawskich. → SATinfo24.pl
Krzysztof Głowiński-Lubiak PR managerem Grupy Mediowej Time. Odpowiada za kontakty z mediami i działania promocyjne na rzecz spółki. W zakresie jego obowiązków jest m.in. obsługa public relations brandów radiowych (Radio ESKA, ESKA2, Eska ROCK, VOX FM i Radio Plus), internetowych (m.in. Eska.pl, Se.pl) oraz prasowych („Super Express”, „Murator”). Wcześniej był rzecznikiem prasowym Grupy RMF. Jest też członkiem zespołu I LOVE RADIO. → PRoto.pl
Prasówki I LOVE RADIO z poprzednich miesięcy znajdziesz pod tym linkiem.