Marcowe newsy z rynku radiowego [Prasówka I LOVE RADIO]

2 kwietnia 2024

Polskie Radio zmienia politykę handlową i przystępuje do porozumienia I LOVE RADIO, VOX FM ma nowe logo, Antyradio modyfikuje weekendową ramówkę, a RMF FM zatrudnia nowych reporterów – to najważniejsze radiowe informacje, o których donosiły branżowe portale w marcu 2024 roku. Szczegóły w comiesięcznej „Prasówce I LOVE RADIO”.

Polskie Radio obniża ceny reklam w Trójce i pakietach handlowych. Wprowadzono czasowy cennik promocyjny, który obejmuje pięć miesięcy – od kwietnia do sierpnia. W Programie 3 ceny reklam są niższe o 60,3 proc., w pakiecie Trójka24 (wcześniej Trójka Premium) – o 48,%, a pakiecie Trójwymiar – 33,7 proc. Ponadto Agencja Reklamy Polskiego Radia oferuje nowy pakiet Jedynka24, w skład którego wchodzą Program 1 i Polskie Radio 24. → Press.pl

Polskie Radio dołączyło do oferty platformy reklamy audio online audioXi. audioXi to pierwsza na polskim rynku sieć reklamowa skupiająca wydawców treści audio online, wystartowała w sierpniu 2023 roku. Obecnie platforma skupia ponad 30 wydawców treści online. → Wirtualne Media

Radio VOX FM z nową identyfikacją wizualną. Nowe logo jest proste i przejrzyste, radio identyfikuje się nadal kolorem niebieskim, jednak zaprezentowanym w innym niż dotychczas nasyceniu – żywszym, jaśniejszym i bardziej energetycznym. → Wirtualne Media

Polskie Radio ponownie w I LOVE RADIO. Do porozumienia I LOVE RADIO, promującego radio jako efektywne medium reklamowe, ponownie przystępuje Polskie Radio. Dzięki temu porozumienie reprezentuje wszystkie najważniejsze grupy radiowe w Polsce: zarówno komercyjne, jak i publiczne. Obecnie I LOVE RADIO tworzą, oprócz Polskiego Radia, także nadawcy prywatni: Grupa EUROZET, Grupa RMF i Grupa ZPR Media. Porozumienie reprezentuje 179 rozgłośni ogólnopolskich, ponadregionalnych i lokalnych, których łączny udział w rynku to aż 84 proc. → I Love Radio

Renata Grochal poprowadzi wywiady polityczne w Trójce. Renata Grochal, dotychczas dziennikarka „Newsweek Polska” będzie prowadziła „Salon polityczny Trójki” w dni powszednie oraz sobotnie „Śniadanie w Trójce”. Zastąpi w tej roli Beatę Michniewicz, która odchodzi ze stacji. Wraz z rozpoczęciem współpracy z Trójką Renata Grochal ograniczy swoją obecność na łamach „Newsweeka” – będzie pisała już tylko felietony. → Wirtualne Media

TOK FM i Polityka Insight ze specjalnymi produkcjami przedwyborczymi. Redakcje wspólnie przygotowały cykle debat, podcastów oraz programów poświęconych lokalnym samorządom w największych polskich miastach. Dziennikarze sprawdzają, co się w nich zmieniło podczas ostatniej kadencji i czego dziś mieszkańcy oczekują od przyszłych władz. → Media2.pl

Nowe audycje weekendowe w Antyradiu. Kuba „Kojot” Olszewski powraca w weekendy na antenę Antyradia, gdzie prowadzi sobotni „Najlepszy rock na weekend” i niedzielny „Ranking Kojota”. Olszewski był związany z Antyradiem w latach 2016–2021. Od stycznia 2022 r. jest sekretarzem anteny Radia ZET i pozostaje na tym stanowisku. → Portal Medialny

Nowi szefowie w Polskim Radiu. Justyna Dżbik-Kluge ma zostać nową dyrektorką-redaktorką naczelną radiowej Czwórki. Dziennikarka do Polskiego Radia wraca po ośmiu latach. Zastąpi Hannę Dołęgowską, która zaczęła kierować Czwórką w lutym 2016 r. → Press.pl
Bartosz Panek został szefem Studia Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia. Dziennikarz wraca do Polskiego Radia po trzech latach przerwy. → Portal Medialny
Pracę w radiowej Trójce zaczęła Katarzyna Borowiecka, poprzednio związana z internetowym Radiem 357. Objęła funkcję kierowniczki redakcji słowa. → Wirtualne Media

Nowe osoby w dziale informacji RMF FM. Do RMF FM dołączyli: Jakub Rybski, Kacper Wróblewski i Michał Radkowski jako reporterzy w Warszawie, Agata Nurek – reporterka w Krakowie, Natalia Nadolczak – wydawczyni programów publicystycznych, Arkadiusz Stępień-Miernikowski – prezenter „Faktów RMF FM” i Cezary Dziwiszek – dziennikarz sportowy.

Nowym redaktorem naczelnym Radia Piekary został Szymon Musialik. Ze stacją związany jest od 2020 r. Zastąpił Rafała Kurowskiego, który został dyrektorem TVP Katowice. → Wirtualne Media

Agnieszka Woźniak została redaktorką muzyczną Radia Złote Przeboje. Odpowiada za programowanie muzyki w tej stacji. Do jesieni 2023 r. była wicedyrektorką muzyczną Radia ZET. → Presserwis

Grupa RMF przekazała sprzęt ukraińskiemu Radiu Armia FM. Grupa RMF przekazała ukraińskiemu wojsku sprzęt radiowy, który będą wykorzystywać dziennikarze Radia Armia FM informującego Ukraińców o bieżących wydarzeniach związanych z toczącą się wojną. Do Ukrainy od Grupy RMF trafią, m.in. konsoleta realizatorska, mikrofony, procesory, wysokiej jakości słuchawki oraz drobny sprzęt. → Portal Medialny

Wręczono MocArty 2023 – nagrody RMF Classic. Tytułem Człowieka Roku został wyróżniony Mirosław Baka, Wydarzeniem Roku okazała się premiera serialu „1670”, w kategorii MocNa Rzecz zwyciężył projekt Fundacji UNAWEZA „Młode Głowy”, w kategorii Muzyka Filmowa Roku nagrodzona została ścieżka dźwiękowa do „Chłopów” autorstwa Łukasza Rostkowskiego. Nagroda specjalna trafiła do Jerzego Hoffmana i ekipy filmu „Ogniem i mieczem” w 25. rocznicę premiery filmu. → Portal Medialny

Po raz 18. przyznano „Płyty Rocku Antyradia”. Laureatami zostali Metallica, Pidżama Porno, Maneskin, Dziwna Wiosna, Dave Grohl, Krzysztof Grabowski, Tarja Turunen oraz Katarzyna Nosowska. Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone 21 marca podczas gali w warszawskim Klubie Stodoła. → Gazeta.pl

62. urodziny radiowej Trójki. Stacja obchodzi jubileusz 1 kwietnia. Na ten dzień zaplanowano szereg atrakcji dla słuchaczy: 5 koncertów zespołów muzycznych (wystąpią Lech Janerka, Marcin Masecki i Jan Emil Młynarski, Artur Andrus i Joanna Kołaczkowska, Renata Przemyk i Dagadana, Kari Sál i Adam Bałdych), spotkania z gośćmi i ogłoszenie nadchodzących zmian w Trójce. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele świata sztuki i sportu. → Portal Medialny

Zdjęcie: Piqsels.com