Najważniejsze newsy radiowe w lipcu i sierpniu 2021 - prasówka [PODCAST]

3 września 2021

Słuchalność radia wraca do poziomów sprzed pandemii, przychody reklamowe radia już powróciły do poziomów sprzed kryzysu COVID-19, Radiozet.pl będzie miało nowy magazyn weekendowy, Grupa RMF zmienia ceny reklam na jesień, a wszystkie stacje wprowadzają nowości do swoich powakacyjnych ramówek – m.in. o tym pisały w lipcu i sierpniu branżowe portale. Oto kolejna odsłona „Prasówki I Love Radio”, czyli przeglądu wydarzeń z rynku radiowego, o których donosiły serwisy medialne.

Listen to „ILR17 – Prasówka I Love Radio – 07-08.2021 – wydarzenia na rynku radiowym w lipcu i sierpniu 2021” on Spreaker.

Słuchacze wrócili do zwyczajów sprzed pandemii. W 2. kwartale 2021 roku wzrósł średni zasięg i czas słuchania radia w samochodzie i pracy – wynika z analizy Komitetu Badań Radiowych opublikowanej przez Wirtualne Media. Średni dobowy zasięg medium wyniósł 34,6 proc., czyli 12,06 mln osób. Względem drugiego kwartału 2020 roku zasięg radia wśród osób zmotoryzowanych zwiększył się o 5,7 pkt .proc. (1,69 mln osób). Polacy częściej słuchają radia w piątki i niedziele, co można łączyć ze zwiększeniem częstotliwości wyjazdów weekendowych.

Rynek reklamy radiowej: radio już zdołało odrobić pandemiczne straty. Wydatki reklamowe netto na radio wyniosły w 1. półroczu 2021 roku 351 mln zł – wynika z analizy Publicis Groupe. Przychody radia wzrosły nie tylko względem roku 2020 (kiedy to, w czasie pierwszego lockdownu, reklamodawcy masowo ograniczali kampanie reklamowe), ale nawet w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Względem 1. półrocza ub.r. dynamika radia wyniosła aż 20% i była na porównywalnym poziomie jak dwóch wiodących w Polsce mediów reklamowych – internetu (24%) i telewizji (21%). Natomiast w porównaniu z przedpandemicznym rokiem 2019 dynamika wyniosła 4%. Radio, jako jedyne medium tradycyjne, odrobiło pandemiczne straty. Na minusie względem czasów sprzed COVID-19 jest wciąż m.in. telewizja.

Radiozet.pl uruchomi weekendowy magazyn. Jak dowiedział się portal Wirtualne Media, portal Radiozet.pl ma ruszyć z magazynem weekendowym. Magazyn będzie dostępny na stronie głównej Radia Zet w weekendy. Będzie zawierał dłuższe formy publicystyczne, takie jak reportaże, wywiady, felietony. Nie zabraknie tematów społecznych, podróżniczych, zdrowotnych czy kulturalnych, ale i innego niż na co dzień spojrzenia na sprawy polityczne.

Grupa RMF z nowymi cennikami na jesieni. Grupa RMF od 30 sierpnia podnosi ceny reklam: w RMF FM wzrosły średnio o 5,6 proc., w RMF Classic – o 5,7 proc., a w RMF MAXXX – o 5,9 proc. Grupa RMF poinformowała, że przewiduje bardzo duży popyt na reklamę radiową w drugim półroczu. „Najprawdopodobniej obserwować będziemy na rynku większy popyt na czas niż podaż, szczególnie biorąc pod uwagę znaczne podwyżki cen reklam w telewizji” – napisała spółka w komunikacie cytowanym przez Press.pl. Wcześniej ceny w swoich stacjach podniosły Eurozet, Grupa ZPR Media i Grupy Radiowa Agory.

RMF FM, Radio ZET i TOK FM z nowymi reporterami. Do warszawskiej redakcji informacji RMF FM dołączyli Rafał Miżejewski (przeszedł z Polsat News) i Maciej Sztykiel (ostatnio w Radiu ZET). Do Radia ZET wrócił natomiast po półtorarocznej przerwie Mariusz Gierszewski , gdzie został dziennikarzem śledczym. Będzie odpowiedzialny za tworzenie ekskluzywnych treści informacyjnych. Z kolei nowym reporterem Radia TOK FM został Maciej Kluczka (dotychczas w TVN24). O szczegółach można przeczytać na SATinfo24.pl, Media2.pl, Portalu Medialnym i Wirtualnych Mediach.


Wraz z zakończeniem wakacji rozgłośnie radiowe wprowadziły nowe, jesienne ramówki:

RMF FM poszukuje tej jesieni komików-amatorów. Codziennie w nowym programie „Rozbaw mnie, jeśli potrafisz” kilku śmiałków próbuje rozśmieszyć słuchaczy, a raz w miesiącu wyłoniony zostanie zwycięzca. W jesiennej ramówce RMF FM pojawiła się też nowa odsłona „Popołudniowej Rozmowy” (18:02), którą w tym sezonie prowadzi pięciu publicystów: w poniedziałki Bianka Mikołajewska, wicenaczelna OKO.press, we wtorki reporter RMF FM Paweł Balinowski, w środy felietonista „Tygodnika Solidarność” Tomasz Terlikowski, w czwartki dziennikarz sportowy Canal+ i TVN Piotr Salak, a w piątki Marek Tejchman, wicenaczelny „Dziennika Gazety Prawnej”. –> Wirtualne Media

W Radiu ZET pojawił się nowy duet prowadzący popołudniowe pasmo „Uważam ZET” – Michał Korościel i Marcin Sońta, dotychczas prowadzący weekendowe poranki. Wieczorami między 21:00 a 23:00 nadawane są audycje autorskie, których pełne wersje będzie można usłyszeć w podcastach na player.radiozet.pl i platformach streamingowych, a także zobaczyć na YouTube Radia Zet. W poniedziałki w ramach tego pasma pojawi się audycja „Coolturalny wieczór” Eweliny Pacyny i Tomasza Kasprzyka, we wtorki – „ZET jak zdrowie” Michała Figurskiego, zaś w środy – „ZET jak związki” Beaty Tadli. W niedzielę nowość – audycja kulinarno-podróżnicza Eweliny Pacyny z udziałem gości „Cały ten świat”. -> Wirtualne Media

Radio Złote Przeboje wprowadza nowe programy rano i popołudniu. Audycję „Złote Przeboje na dzień dobry” od 1 września prowadzą: Tomek Florkiewicz, Piotr Jaworski i Iwona Barańska. Natomiast nowy popołudniowy program poprowadzą Kamil Baleja i Kasia Wilk, która dołączy do zespołu stacji z początkiem września. Po wakacyjnej przerwie wracają audycje Marzeny Rogalskiej „Piątek jak marzenie” i Odety Moro „Najlepszy weekend”. Na antenie pojawiła się też zmieniona oprawa muzyczna. Nowe brzmienie m.in. jingle stacji, przygotowane zostało przez amerykańską firmę ReelWorld. -> Portal Medialny

W jesiennej ramówce Radia SuperNova pojawiła się nowa pozycja „Niewydarzenia” – cięty autorski komentarz do aktualnych wydarzeń Piotra Gumy Gumulca, na co dzień związanego Kabaretem Chyba. Stacja rozwija także podcasty. Wśród nowych produkcji są „SuperZdrowi” autorstwa Kasi Żochowskiej poświęcone zagadnieniom zdrowotnym oraz „Kuba Movie Prodakszyn” Kuby Adamiaka o kultowych filmach. -> Wirtualne Media

Z okazji 18. urodzin w jesiennej ramówce RMF Classic pojawi się niezwykły konkurs dla słuchaczy – „Nakręcone do lat 18”, w którym pojawią się zagadki związane z najlepszymi filmami nakręconymi w ciągu ostatnich 18 lat. Wielki finał tej zabawy nastąpi 27 października, w rocznicę uruchomienia stacji. Wśród nowości pojawią się wieczorne audycje muzyczne: w poniedziałki „Filmowe love”, w czwartki „Między ścieżkami”, a w piątki „Wieczór z dreszczykiem”. Od września poranne pasmo „Śniadanie Mistrzów” ma nowego gospodarza – słuchaczy budzić będzie Łukasz Wojtusik. -> SATinfo24.pl

W jesiennej ramówce Radia Pogoda znalazły się nowe konkursy: „Po jednej nutce” i „Pogodne pokolenia”. W zpierwszym z nich Robert Janowski zaśpiewa na antenie króciutkie fragmenty piosenek, a zadaniem konkursowym będzie odgadnięcie ich tytułów.  Robert Janowski poprowadzi również weekendowy „Koncert życzeń”. W „Pogodnych pokoleniach” redakcja zaprasza do wspólnej zabawy babcie, dziadków i wnuczęta, którzy będą opisywać, co najbardziej lubią robić razem. -> Portal Medialny

Do ramówki Rock Radia znane już słuchaczom audycje. Poranne „Powstanie Rock Radia” prowadzi Jan Bajorek, pasmo „Przystanek Klasyka Rocka”– Michał Żołądkowski i Tomasz Obertyn, a gospodarzem „Klasycznego wieczoru” jest Tomasz Miara. Co piątek od 14:00 do 18:00 Rock Radio nadaje z plenerowego studia w Hard Rock Cafe w Warszawie. -> Portal Medialny