Radiowy październik [Prasówka ILR]

2 listopada 2022

Muzo.fm zmienia właściciela i nazwę na Eska ROCK, nowe cenniki reklamowe w Agorze i Time, Złote Przeboje z nowym logo na 25. urodziny i awans Michała Figurskiego w strukturach Eurozetu – to tylko wybrane październikowe wydarzenia na rynku radiowym w Polsce. Pełen przegląd w „Prasówce I LOVE RADIO”, w której co miesiąc sprawdzamy, o czym pisały branżowe media.

Muzo.fm sprzedane Grupie ZPR. Telewizja Polsat sprzedała udziały w radiu Muzo.fm Grupie ZPR Media, właścicielowi m.in. Radia Eska, Eska ROCK, VOX FM i SuperNova. Strony spodziewają się, że transakcja zostanie sfinalizowana w 1. kwartale przyszłego roku. Muzo.fm, nadające w dziewięciu miastach Polski, zmieni nazwę na Eska ROCK. Z kolei dotychczasowa Eska ROCK, obecna teraz wyłącznie w Warszawie, stanie się nowym, lokalnym radiem. → Wirtualne Media

Droższe ceny reklam w Agorze. 7 października zmieniły się cenniki reklamowe Tandem Media (Grupa Radiowa Agory): w TOK FM i Złotych Przebojach ceny wzrosły o średnio 7,8 proc. Pakiet Agora sieć wzrósł o 4,8 proc., a Drapacz Chmur – o 5,4 proc. → Wirtualne Media

Cenniki reklamowe zmienił też Time. W Grupie Radiowej Time za reklamy w pakiecie Total Time od października trzeba zapłacić średnio o 4,8 proc. więcej, przy czym w samym Radiu ESKA wzrost cen wyniósł 4,9 proc. → Presserwis

Złote Przeboje z nowym logo na 25. urodziny. Nowa komunikacja wizualna ma na celu podkreślenie charakteru Radia Złote Przeboje, które pozycjonuje się jako nowoczesna rozgłośnia grająca energetyczną, sprawdzoną muzykę na każdą porę dnia. Od 7 listopada odmieniona identyfikacja będzie prezentowana w ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej prowadzonej w internecie (m.in. w mediach społecznościowych) oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS. Hasłem będzie „Dobre na wszystko”. → SATkurier

Stacje+ w ofercie RMF Classic+. Platforma radiowa RMF Classic+ udostępniła Stacje+, czyli siedem tematycznych kanałów internetowych. Poświęcone są one soundtrackom z najbardziej znanych cykli filmowych. Stacje+ są dostępne dla wszystkich, którzy wykupili 3-, 6- lub 12-miesięczny dostęp do platformy RMF Classic+ lub zdecydowali się na subskrypcję w modelu autoodnawialnym. → Portal Medialny

Michał Figurski w zespole Radia ZET. Michał Figurski został dyrektorem kreatywnym stacji, ma wspierać zespół programowy m.in. w przygotowywaniu koncepcji contentu antenowego i radiowych akcji specjalnych. Cały czas pozostaje współgospodarzem porannego programu w Antyradiu. → Wirtualne Media

Magazyn wideo „Rzut na mapę” nową propozycją portalu RMF24.pl. W programie „Rzut na mapę” dziennikarze RMF FM wraz z ekspertami analizują wydarzenia minionego tygodnia z frontu wojny w Ukrainie. Stałym elementem programu jest interaktywna mapa przybliżająca omawiane wydarzenia z zaznaczonym terenem, na którym aktualnie toczą się walki, trwają naloty rakietowe czy bombowe. → Press.pl

Nowe podcasty w ofercie nadawców. W Radiu ZET ruszył podcast Miłosza Gocłowskiego „Korespondenci wojenni”, w którym reporter rozmawia z dziennikarzami, relacjonującymi największe konflikty zbrojne ostatnich dziesięcioleci. (→ Portal Medialny)

Dziennikarz Radia TOK FM Michał Janczura przygotował kolejny radiowy serial dokumentalny. „Eksperyment” poświęcony jest testom z wykorzystaniem komórek macierzystych. (→ Press.pl)

Grupa RMF wyprodukowała cykl podcastów wideo dla marki Tchibo. To element kampanii jubileuszowej brandu z okazji 30-lecia działalności w Polsce. (→ Marketing przy kawie).

A w Radiu Złote Przeboje nowy cykl „Tato, no weź” prowadzi Kamil Baleja, który rozmawia z gośćmi z pierwszych stron gazet oraz gwiazdami internetu o blaskach i cieniach rodzicielstwa. (→ Portal Medialny)