Reklama w radiu? Tak - oto 9 powodów
![9_Powodow_](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_Powodow_.jpg)
Radio – będąc dostępnym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – dociera codziennie do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów.
![9_powodow_ikona-01](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-01.png)
1. ZASIĘG
Radio jest dostępne 24/7 Radio dociera codziennie do 72% osób w wieku 15-75 lat – to 21,7 mln potencjalnych konsumentów
Radio dociera tygodniowo do 92,8% osób w wieku 15-75 lat – to 27,7 mln potencjalnych konsumentów
Radio codziennie słuchane jest średnio przez 4,5 godziny
Źródło: Radio Track Kantar Millward Brown, fala styczeń-grudzień 2016
![9_powodow_ikona-02](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-02.png)
2. TARGETOWANIE
Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach oraz w zależności od ich nastroju.
![9_powodow_ikona-03](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-03.png)
3. CZĘSTOTLIWOŚĆ
Konsumenci słuchają radia regularnie, spędzają z nim większą część dnia oraz są lojalni wobec swoich ulubionych rozgłośni.
![9_powodow_ikona-04](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-04.png)
4. ANGAŻUJĄCE
Słuchacze czują emocjonalny związek z ich preferowaną stacją radiową.
Radio jest aktywnym medium zdolnym do poruszenia emocji, tworząc popyt i sprzedaż na produkty i usługi.
![9_powodow_ikona-05](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-05.png)
5. EFEKTYWNOŚĆ KOSZTOWA
Radio jest tańsze niż zakup większości głównych mediów, pozwalając reklamodawcom uzyskując maksymalny zasięg i efektywną częstotliwość.
Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.
![9_powodow_ikona-06](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-06.png)
6. SYNERGIA
Radio wykorzystywane jako element większej strategii mediowej.
Może doskonale wzmacniać kampanie podczas niskiej aktywności innych mediów (TV) bądź efektywnie je uzupełniać (internet, OOH,prasa).
![9_powodow_ikona-07](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-07.png)
7. WSPARCIE SPRZEDAŻY
Radio jest medium „CALL TO ACTION”
Koszt wyprodukowania reklamy i zakupu czasu reklamowego jest niezwykle atrakcyjny w porównaniu z innymi mediami.
![9_powodow_ikona-08](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-08.png)
8. SZYBKOŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ
Spoty reklamowe, sponsoring, akcje specjalne, konkursy oraz eventy.
Elastyczność radia umożliwia szybką i częstą zmianę komunikatów reklamowych.
![9_powodow_ikona-09](https://iloveradio.pl/wp-content/uploads/2017/04/9_powodow_ikona-09.png)
9. MOBILNOŚĆ
Wraz z rozwojem technologii słuchanie radia możliwe jest m.in. przez telefony komórkowe i smartfony, odtwarzacze mp3/4 i inne urządzenia mobile takie jak smartwatch.